-

smieciu

Chyba należy się już szykować

Ok, ostatnio miałem trochę ciężki okres i nie udzielałem się ale postaram się to się zmienić ;) Tym bardziej że przecież w końcu zaczęło się dziać to o czym było jasne że się stanie ale chyba dla każdego niespodzianką było jaką przybrało formę.

Pandemia, którą nam serwują media daje władzy (mam tu na myśli władzę rzeczywistą) wiele możliwości ale też ma ten efekt uboczny że tym razem nici są tak grube że w umysłach wielu ludzi coś zazgrzytało prowadząc być może do jakichś przemyśleń na temat jak w rzeczywistości kręci się obecnie nasz świat. A nawet jeśli nie, to jest to niezły temat by samemu u innych próbować uruchomić jakieś procesy myślowe wychodzące poza powtarzanie medialnego bełkotu. Covid stał się rodzajem chemicznego odczynnika, dzięki któremu można wybadać stopień ogłupienia ale też znaleźć ciekawą płaszczyznę porozumienia. Przykładowo ja zawsze musiałem jakoś lawirować by wykazać że PiS i PO to niemal to samo. Trzeba było się namęczyć podawać różne przykłady i prawda jest taka że właściwie niewiele można było osiągnąć gdyż większość ludzi nie dostrzega tego spajającego czynnika: rzeczywistej władzy wyższej. A filozoficznie problemu władzy jako takiej.

Ot choćby ostatnie wybory prezydenckie pokazały jak łatwo wpędzić ludzi w jakieś drugorzędne tematy, nakręcić kłótnie o głupoty podczas gdy w sprawach istotnych różnic nie ma. Dlatego też w sumie byłem dość pewien że wygra Duda gdyż w przypadku zwycięstwa Trzaskowskiego to on musiałby zaklepywać te wszystkie pisowskie ustawy, które przyniesie nam nowa rzeczywistość i jasne byłoby dla każdego że oni grają w tej samej drużynie. A tak całe gówno spadnie na PiS (pisałem o tym od początku a teraz wreszcie się dowiedziałem do czego zostali wyznaczeni) by tzw. dzisiejsza opozycja w glorii i chwale przejęła budowlę i narzędzia, które im PiS wyszykuje. Aczkolwiek może łatwo się zdarzyć że sytuacja będzie wymagać zjednoczenia jednych i drugich w obliczu czegoś dużego co się stanie.

Bo tak naprawdę wszystko wydaje się do tego zmierzać. By wszyscy, tzw. prawica mająca z prawicą tyle samo wspólnego co dzisiejsza lewica z lewicą uznali jakąś wyższą konieczność akceptacji posunięć władzy, a wraz nimi ich wyznawcy.

Ale to jest póki co jakaś przyszłość. Czy do tego dojdzie zależy od podejścia ludu do szykowanych nam niespodzianek. I na tym chciałbym się w tym tekście skupić.

Przede wszystkim, póki co, jasne się wydaje że covidowa spirala absurdów będzie nakręcana. Z jednej strony ludzie już zdążyli dostrzec że nie dzieje się nic nadzwyczajnego w ich życiu, życiu znajomych jeśli chodzi o zdrowie. Zdążyli też dostrzec masę negatywnych zjawisk, które się pojawiają dzięki „walce z pandemią”, ot choćby takich jak zdecydowanie utrudniony dostęp do służby zdrowia ale też ekonomicznych. Więc ludzie nie widzą żadnej potrzeby by kontynuować obraną linię działań. Ale z drugiej właśnie strony staną w obliczu nachalnego forsowania kolejnych działań, które w oczywisty sposób będą wywoływać te wszystkie obserwowane negatywne skutki uboczne.

No i właśnie. Będzie interesującym oglądać, tak na żywo, taką globalną próbę nachalnego, prymitywnego rzeźbienia ludzkich mózgów. Będzie ciekawe obserwać orwellowski koncept „podwójnego myślenia” serwowany w praktyce i podejście ludzi do niego. Co zwycięży? Czy ludzie będą wierzyć w to co widzą, rzeczy proste i logiczne? Czy też będą woleć odrzucić to co widzą na rzecz tego co im mówią i zbudować te wszystkie dziwaczne konstrukcje myślowe wymagane do uzasadnienia kolejnych covidowych absurdów. Posunięć rządu itp.

To będzie ciekawe, gdyż przecież tak trudno będzie się przyznać do tego że latami tkwiło się w błędzie. Że mimo że np. tutaj napisano setki tesktów wykazujących pośrednio lub bezpośrednio że PiS jest jedynie zbieraniną sterowanych pionków, które nie tylko nie mogą nic zrobić ale nawet nie próbują myśleć co mozna zrobić, to uparcie wbrew faktom tkwiło się w tej iluzji. Czy ktoś się przyzna że był urabiany jak PeOwski leming? Że w sprawie covida nie trzeba nawet pozorów i urabia się wszystkich tą samą prostą metodą? Że nie ma w tym nic trudnego?

Problem leży w tym że rozwiązanie polega na tym że PeOwskie lemingi musiałby zrozumieć o co biega lemingom PiSowskim. Które z kolei musiałby zrozumieć że zawierzyli władzy, która wdraża idee ulubieńców lemingów PeOwskich. Choć taka sytuacja wydaje się niemożliwa to ciekawe jest że Covid stał się jednocześnie taką wyjątkową szansą dzięki nakręcaniu spirali absurdów, które z kolei może właśnie staną się jakąś płaszczyzną porozumienia i sensownych wniosków. Metodą na wystawienie głowy z pudełka medialnej propagandy. Dogmatów wiary współczesnej polityki.

 

 

Niektórym może wydawać się że nadinterpretuję lub też że sytuacja będzie zmierzać do jakiejś stabilizacji. Bo w końcu przecież katastrofy nie ma. Znajdują się pieniądze na ratowanie poszkodowanych itp. Oszem tak może się wydawać jeśli ktoś kieruje się jedynie nadzieją na powrót do normalności, który wydaje się przecież być w zasięgu ręki.

Tylko że fakty są proste i jeśli ktoś nie zamierza tworzyć dziwacznych konstrukcji myślowych o których pisał Orwell to musi dostrzec pewne oczywiste rzeczy. Ot np: cały świat od lat gnębi służbę zdrowia sprawiając by była kosztowna, przynosząca dochody nielicznym gigakorporacjom, serwującym naukowe bzdury i pseudoleczenie, prowadzące ostatecznie do realizacji PRLowskiego „emerycie poprzyj partię czynem i umieraj przed terminem”. Patologia polskiej służby zdrowa jest znana każdemu z przysłowiowymi latami czekania na publicznego, darmowego (no nie tak bardzo bo przecież płacimy składki) specjalistę. W innych krajach nie jest lepiej. Włochy, źródło „pandemii” ostatnimi latami cięły i cięły wydatki na szpitale itp. W USA służba zdrowia jest taka że posiadacz pełnego ubezpieczenia jest jak jakiś arystokrata a każdy Polak, który tam pracuje w nagłym wypadku woli rzucić robotę i przyjechać do kraju być się leczyć, bo tam oznacza to koniec twoich finansów. Od dawna wszelka władza systematycznie czyni służbę zdrowia patologią nie troszcząc się wcale o miliony ludzi, którzy cierpią i umierają dzięki niej.

Ale nagle podobno cały świat o to właśnie postanowił zastroszczyć się na czele z tymi najbardziej kosztownymi i do niczego nie potrzebnymi starszymi schorowanymi ludźmi.

Dobra, pewnie tutaj mało kto w to wierzy ale nie o to chodzi. Tylko wtedy o co naprawdę chodzi? Na jakiej zasadzie ktoś oczekuje uspokojenia i normalności skoro by to osiągnać po prostu wystarczyło nie robić nic?

Są teorie że ktoś ma coś zarobić, wywłaszczyć.

Zarobić? Sorki ale FED i Banki Centralne (szkoda że w końcu nie napisałem tego tekstu) drukują już tony kasy, całkiem jawnie od 2008r. Wspierając gigakorporacje i podtrzymując na własnych zasadach finanse państw świata, w tym także Polski. Tusk, Rostowski, Morawiecki, Banaś czy ten ostani gość z Londynu. Są bo ktoś tą kasą na miejscu zarządza. Są bo tak jak wtedy kiedy Piłsudski brał pożyczkę zaklepującą jego rząd po przewrocie też dostał kolesia z banków czuwającego na co kasa ma iść. Kasy wybranym i posłusznym nie brakuje. Oczywiście w odpowiednio odmierzonych ilościach, celowych przydziałach.

A skoro nie kasa to? Wywłaszczyć? to już ciekawsze bo mamy aspekt filozoficzny, zahaczamy o religię. Bo przecież skoro ktoś ma tyle kasy ile chce to po co właściwie mu wywłaszczać? Tym bardziej że jak wszelkie dane pokazują i tak najlepsze kąski dawno zostały przejęte, zawłaszczone. Kogo, z czego i dlaczego wywłaszczać? Ten temat sam może każdy sobie rozwinąć a wnioski będą takie same. W istocie jeśli doszłoby do wywłaszczenia obecnie to już ludziom nie zostałoby praktycznie nic i miałoby swoje konsekwencje wychodzące daleko poza standardowe przekręty o kasę.

Spójrzmy prawdzie w oczy i nie oszukujmy się. Nie stanął świat na jeden akord. Iran, Chiny na spółkę z USA i Australią razem by miało chodzić o coś pospolitego. Tylko o kasę choćby. Nie po to stało się to coś tak dużego, bezsensownego i absurdalnego by miał nastąpić powrót do normalności. No chyba że ma to być jakaś nowa normalność o której zdaje się zresztą przebąkuje Morawiecki?

Jaka to ma być normalność?

Może lepsza bo świat walczy właśnie o zdrowie chorych staruszków i rozdaje pieniądze poszkodowanym. Tylko że... W takim USA wygląda to przykładowo dość ciekawie. Straciłeś robotę i dostajesz zapomogę, wynoszącą nieco więcej niż twoja (nędzna) pensja. A zatem... po co właściwie pracować? Nie lepiej stracić robotę? Powiedzieć że boisz się wirusa? Działa! Tylko że dzięki temu upada właśnie tam masa drobnych biznesów bo nie ma pracowników, te biznesy nie zamawiają towarów, przyczyniając się do kolejnych upadków i zwolnień. I tak USA powoli jest czyszczone. Czek, który dostał Amerykanin zasilić może tylko konta gigakorporacji, które obsługują podstawowe czynności życiowe jak dostarczenie jedzenia, ważnych towarów. Zniszczone zostają całe działy gospodarki, te, zajmujące się czymś więcej niż żreć i gdzieś spać. Czyli turystyka, rozrywka, wszystko wychodzące poza podstawowe czynnosci życiowe.

Przypadek? Czy metoda? Czy przypadkiem jest że w Polsce straszą weselami? Mszami? Cóż tam przyciąga covida, a nie przyciaga w każdymi innym miejscu zgromadzeń? Ot choćby w urzędach np? Dlaczego tam nie wybuchła jeszcze epidemia? Biurwa nie przyciąga? Banki w których zawsze są ludzie i pracownicy też nie? Podobnie jak masa innych zakładów pracy?

Msze. Wesela. Turystyka. Rozrywka masowa i inne takie. Związane mimo wszystko razem ze słowem kultura. Cywilizacja.

Logiczne czy absurdalne? Ratują czy dołują?

A jeśli nie przypadek to może powinniśmy się szykować? Może logika wskazuje że spirala absurdu będzie się nakręcać. Że właśnie zmierzamy do tego od czego zacząłem ten tekst. Albo będziemy tkwić uparcie w bezsensownej wierze. I nadziei. Że ci co rządzą chcą dla nas dobrze. Że rząd cokolwiek może. Albo może jednak ten covidowy absurd coś pchnie, może zamiast tkwić w tym teatrze prymitywnego błazeństwa, teraz jest właśnie szansa by zamiast dzielić próbować się łączyć? Leming z lemingiem :) Bo w końcu z kim innym? Próbować przekonywać ale i samemu dać się przekonać... Wykorzystując to co niesie covidowe szaleństwo.

Cóż w przeciwnym wypadku wszystko będzie możliwe. Dodatkowo żałosne. No bo jeśli poddamy się tak żałosnemu przedstawieniu jakie obserwujemy, które właściwie wyciąga wszystko na wierzch to jak to o nas świadczy? Może czas się szykować tym bardziej że to tylko fragment covidowej rzeczywistości. Już przecież mówią i szykują kolejne. Nic nie wskazuje na to że kiedyś nastąpi powrót do tego co było choćby rok temu.

 

PS

Dawno tutaj nie zaglądałem, postaram się nadrobić zaległości, więc jeśli to było poruszane sorki ale w sumie fajnie jeśli inni też mają podobne przemyslenia.



tagi: covid apokalipsa 

smieciu
6 sierpnia 2020 21:48
41     2919    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

bulk @smieciu
6 sierpnia 2020 22:37

Przeczytałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na co należy się szykować. No ale skoro gawędzimy sobie jak leming z lemingiem to odpowiem sobie sam, że należy się szykować na barykady. A zatem będę tutaj zaglądać, aby oczekiwać godziny i adresu żeby zdążyć na te barykade.
Niemce wyszły w sile 15 tyś. na ulice Berlina i gadali do mikrofonów tv, że Covid pic na wode etc. i że nie dopuszcza się do głosu lekarzy, którzy nie są spowinowaceni z władzami i nie podobają się bundesadministration, czyli Covid teoria spiskowa. Na polskim facebooku latają memy, jak pacjent przychodzi do lekarza i pyta czy będzie druga fala, lekarz odpowiada, jestem lekarzem, nie politykiem.
Zdejmujemy przebranie leminga i zaglądamy na portale, które zajmują się informacją, a nie memami, a przy okazji sprawami gospodarczymi. Czytamy, że eksport Chin w tym roku spadnie, kto wie, może nawet 10%. To w konsekwencji uderzy, przede wszystkim gospodarkę rosyjską, która jest głównym dostawcą energetycznym Chin. W tej sytuacji, z jednej strony Rosja, musi dokończyć inwestycje zbrojeniowe, a z drugiej strony musi jakoś domknąć budżet roczny z tą dziurą 10%. Dobrze by było połknąć tą Białoruś, ale widać coś stoi na przeszkodzie.
Nie sposób pominąć informacji, że wirus dotyka regionalnie, a żeby tego nie dostrzec należy bardzo się postarać. Są statystyki i prognozy, które pokazują, że Polska przez pandemie przechodzi dość suchą stopą no i poradzi sobie z domknięciem budżetu.
Jeśli chodzi o mnie to faktycznie nie sposób dostrzec tych obostrzeń i spowolnienia niektorych sektorów gospodarki, nie mnie jednak media zajmują się kontrowersyjnymi kontrolami policji w komunikacji miejskiej, niż np. wyborami na Białorusi, które odbędą się w ten weekend. To bardziej mnie martwi.

zaloguj się by móc komentować


Matejek @bulk 6 sierpnia 2020 22:37
6 sierpnia 2020 22:58

aż 15 tyś. ich wyszło? niesamowite

zaloguj się by móc komentować

smieciu @bulk 6 sierpnia 2020 22:37
6 sierpnia 2020 22:58

Hah. Ciągle przypomina mi się jak ktoś tutaj przytaczał w końcówce zeszłego roku wypowiedź jakiegoś Rosjanina, który wyglądał oczywiście na dobrego proroka. Mówił (pewnie głównie w kontekście Rosji a tam jak znalazł) że nastąpi syf i porażka, jakaś katastrofa w 2020 ale trzeba podejść do niej na luzie. Z poczuciem humoru...

No bo właściwie co im tam zostało? Luz jest więc wskazany ale po to napisałem to co wyżej by jednak spojrzeć na to co się dzieje szerzej. Wyjść poza to polskie podwórko. Które jest uzależnione od obcych tak samo jak reszta świata. Nic nie widać czyli ... będzie dobrze?

Mnie dla odmiany bardziej od Białorusi bardziej martwi Rosja i przerzucanie żołnierzy amerykańskich do Polski. Rosja jest jednym z krajów, który najmocniej obrywa przez covida a jednocześnie coraz bardziej macha szabelką, którą pudruje na wszelkie sposoby. Dziwne wydarzenia w obliczu gospodarczego kryzysu to klasyczna droga do wojen. Ta, jak wiele razy tutaj już chyba pisałem niekoniecznie przyjmie charakter totalny (myślę że Polska oberwie na zasadzie odprysku rosyjskiej wojny domowej) ale i to wystarczy by stało się mniej wesoło.

Powtórzę jeszcze raz: Covid uderza przede wszystkim tam gdzie było wesoło. Taki wzór.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Matejek 6 sierpnia 2020 22:58
6 sierpnia 2020 23:02

Na zdjęciach wyglądało to raczej na parę dziesiątek tys. Więc chyba nie widzą sytuacji różowo.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matejek 6 sierpnia 2020 22:58
6 sierpnia 2020 23:08

Tak...

... to  "pod publiczke",  pewnie dla zachety,  zebysmy  w koncu my,  Polacy,  wzieli z nich  przyklad  i  zaczeli  "protestowac"... dopiero  by ta  banda  polityczno-merdialna  zlapala  "wiatr w zagle"...

... sieby  dopiero zaczelo dziac  !!!

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
6 sierpnia 2020 23:19

A tak ogólnie do strasznie dużo rzeczy się dzieje i w sumie ten tekst jest może taki niedokończony bo mnóstwo wątków się pojawia. Wydaje się po prostu że nie będzie trzeba czekać na kolejne zdarzenia długo co mnie w sumie głównie zmobilizowało do napisania tego tekstu.

Uważam że najwyższy czas przestawić myślenie. Do tej pory wiele było gadki, strachów ale wszystko działo się z opóźnieniem w jakimś zwolnionym tempie. Np. kryzys gospodarczy miał nadejść już wiele lat temu i nadszedłby gdyby nie działania banków centralnych podrzymujących gospodarkę. Wszyscy jednak wiedzieli że to są działania sztuczne, których nie da się zbyt długo stosować. Covid pojawił się jako restet systemu. Tylko że to co niedawno jawiło się jako operację schładzania gospodarki i inne takie teraz ewidentnie wygląda na wielką operację, która ma się zająć wszystkim. Po prostu my ciągle myślimy tak w starej rzeczywistości ale nadeszła nowa w której odpalono już zapalnik i reszta będzie jak się wydaje następować szybciej. O czym świadczy przede wszystkim upór w sprawie covida. Nie odpuszczają.

Przykładowo w Austalii w Melbourne właśnie wprowadzono godzinę policyjne. Specjalne zasady poruszania się, możesz odwiedzić sklep tylko w zasięgu 5km czy coś takiego. Normalnie stan wojenny. Czyli śrubę dociskają i dalej testują.

W USA to już w ogóle cyrki się dzieją aż nie wiadomo o czym napisać. Istotną sprawą jest wszakże gwałtowna aprecjacja złota i kryptowalut, banie których przekłucie wywoła kolejny silny światowy wstrząs i raczej technicznie nie będzie pewnie można zbyt długo na to czekać. Słowem jak dla mnie ciąg dalszy zabawy mamy raczej gwarantowany w sierpniu, wrześniu.

Stąd tytuł. Trzeba się szykować.

zaloguj się by móc komentować

Paris @smieciu 6 sierpnia 2020 23:19
6 sierpnia 2020 23:37

Tak...

... kreca  karuzela coraz szybciej,  ale  wielu z nas  nie musi  na  nia  wsiadac...  w koncu  mamy jakis rozum,  chyba, ze juz go nie mamy  i  juz  calkiem  jestesmy  i  zachowujemy  sie jak  zwierzyna...

... a poza tym  -  to  co  nas obchodzi  jakas  Australia...  pilnujmy  swojego  i  swoich  nawiedzonych  ancymonow  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @smieciu
7 sierpnia 2020 09:33

Na co, bo nie rozumiem?

zaloguj się by móc komentować

chlor @smieciu
7 sierpnia 2020 13:15

Warto się szykować na kwarantannę, bo ryzyko wpakowania się w coś takiego będzie wzrastać. Wystarczy na chwilę znaleźć się w budynku w którym służby schwytały jakiegoś osobnika z wirusem, a np obecność jest rejestrowana na liście, czy w inny sposób.

Zapasy robić. Beczka kapusty, konserwy, inne trwałe produkty, bo kasze i mąkę to mogą wcześniej robaki zeżreć.

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski 7 sierpnia 2020 09:33
7 sierpnia 2020 15:00

Ciężko doprecyzować na co nie będąc tam skąd padają polecenia ;) Jednak logika wskazuje że na pogłębiający się szybko syf ekonomiczny oraz niespodziewane zdarzenia. Tak jak pisze chlor wyżej. Po prostu trzeba się szykować żeby nie dać się zaskoczyć.

Szykowanie poza przygotowaniem mentalnym i materialnym powinno pewnie też polegać na organizacji większej grupy wśród znajomych, rodziny. Dobrze by inni też się szykowali. Samemu będzie ciężko...

Hah. Brzmi to jak brzmi. Ale przecież skoro absurd goni absurd to trzeba się szykowac na kolejne jakkolwiek „szykowanie się” brzmi.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @smieciu 7 sierpnia 2020 15:00
7 sierpnia 2020 16:28

Eeee tam...chrzanisz.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @chlor 7 sierpnia 2020 13:15
7 sierpnia 2020 16:30

Ewaryst zaleca raczej wędzonkę,ale nie podaje statystyki ile osób wędzonką się udławiło.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Paris 6 sierpnia 2020 23:37
7 sierpnia 2020 18:56

Przeciwnie, trzeba patrzeć co się dzieje w Australii, Japonii, Serbii... na Białorusi. Właściwie tylko to pomoże przygotować się mentalnie na to co za chwilę nastąpi. Jeżeli pokazano na youtubie jak za "pierwszej fali", w Pakistanie policja biła pałkami każdego mężczyznę wychodzącego z meczetu, a niektórym kazano skakać po ulicy w kucki, aż do utraty sił. Materiał ten zaś kolportuje z pogróżką dla niepokornych rzecznik policji insp. nomen omen Mariusz Ciarka, to warto zdawać sobie z tego sprawę. Nie dlatego, żeby umierać ze strachu, bo taki jest m.in. cel tej operacji, ale żeby wiedzieć, że to nie przelewki. Polska policja zaś przechodziła szkolenie w Chinach.

Pan min. Szumowski nie był jak trwierdzono na urlopie, tylko w miejscu gdzie jemu podobni, ustalali szczegóły dalszych posunięć. Więc jeśli w Japonii od poniedziałku 3 sierpnia nakazano ponowne obowiązkowe noszenie masek, a w niektórych Stanach USA, noszenie ich w domach, nawet własnych, i obowiązek pod karą, zmuszenia wszyskich obecnych do  dopilnowania noszenia maski przez każdego kto tego unika, nie łudźmy się, że takie zarządzenie nie przyjdzie do nas. 

Sto lat temu, w roku 1920 w Warszawie przed nawałą bolszewicką modlono się usilnie, procesje z Najświętszym Sakramentem przemierzały ulice, a w Częstochowie ludzie leżeli krzyżem, błagając o ratunek, to w roku 2020 w kościołach zamiast wody święconej w kropielkicach jest święty żel i oczekiwanie na szczepionkę.

 

zaloguj się by móc komentować


Matejek @Rozalia 7 sierpnia 2020 19:03
7 sierpnia 2020 19:24

ech, ale wiadomo już, że będzie najlepsza ... mRNA

a to warto przeczytać /oczywiście jest i o epidemiach/ https://wydawnictwovital.pl/wp-content/uploads/2013/09/Szczepienia-pełne-kłamstw_edited.pdf

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @smieciu 6 sierpnia 2020 23:02
7 sierpnia 2020 22:13

Pod prąd 'nowej normalności' protestowało w Berlinie w minioną sobotę kilka setek tysięcy uczestników. Tak twierdzą osoby które tam były.

https://youtu.be/aWjeAgcEFpc?t=1295

Media przezornie nie publikowały zdjęć z perspektywy lotu ptaka i serwowały cynki wykrojone "15", "17" czy "20" tysięcy oraz narrację policja rozwiązała demonstrację.

Relacje o evencie, który pomimo tego, że został oficjalnie przez policję rozwiązany, a nadal trwał to ...

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 7 sierpnia 2020 13:15
7 sierpnia 2020 23:27

Wlasnie...

... i to jest wyjscie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Rozalia 7 sierpnia 2020 18:56
7 sierpnia 2020 23:33

No tak...

... dzieki  Rozalio,

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @saturn-9 7 sierpnia 2020 22:13
7 sierpnia 2020 23:50

Byłoby jeszcze więcej, ale zapobiegliwie kilka dni wcześniej zablokowanie wszystkie autostrady wokół  Berlina. 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Rozalia 7 sierpnia 2020 23:50
8 sierpnia 2020 07:43

To jakaś irytująca wkrętka w zwoje. Niezależne sieciowe portale również potrafią siać fake newsy.

 

Rozmawiałem z jednym z uczestników. W Berlinie był klimat festynu ludowego, policja była sztywna na pokaz, maseczki [jak był rozkaz] pozakładała.

 

Zdyscyplinowani 'wściekli obywatele' zjechali się z całej Republiki aby bez maski dać odpór medialnej nagonce "łowców wirusa" [© Köhnlein].

zaloguj się by móc komentować

Shatzky @Maryla-Sztajer 6 sierpnia 2020 22:56
8 sierpnia 2020 09:01

Skoro w czasach tzw globalizacji, "nasi" i tamci używają tego samego języka (vide nowa normalność Morawieckiego), to może podpowiada to coś o finansowaniu obu tych diabelskich projektów? Aż dreszcze przechodzą. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Rozalia 7 sierpnia 2020 18:56
8 sierpnia 2020 09:08

I tylko czekać, jak w kościołach na ołtarzach postawią  boga-telewizora.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 8 sierpnia 2020 09:08
8 sierpnia 2020 10:49

miało być: bożka-telewizora

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
9 sierpnia 2020 12:44

Kilka luźnych uwag, przypominajek. Być może już tu ktoś o tym pisał.

Zbiegi okoliczności?:

Alerty na telefon. Każdy je dostaje. Czasem się sprawdzają. Ale system jest. W odpowiedniej chwili jak znalazł. Tak swoją drogą zastanawia gdzie jest centrum ich dystrybucji. Ja to działa. Kiedy znajoma przyjęła do Polski  z telefonem w angielskiej sieci też takie tutaj dostała.

Obrona Terytorialna. Wiele było gadki o tym że jest bez sensu. Zwłaszcza w teoretycznej sytuacji obcego okupanta. Przecież oni nie mają żadnego sprzętu ani żadnego sensu w takiej sytuacji. Dlatego też już dawno doszedłem do wniosku że OT ma służyć przede wszystkim kontroli rodzimej ludności w jakiejś dziwnej sytuacji. Covid pokazał że właśnie tak jest. OT można luźno porównać do dawnego ZOMO. Wsparcie przepracowanej policji. No i taka niepolicyjna dzisiaj, może sympatyczniejsza? Ale jeśli przyjdą do ciebie z gnatem podczas gdy ty go nie będziesz mieć to? Warto pamiętać że idzie mimo wszystko na to sporo kasy, ciągle odbywają się szkolenia. To jest jak najbardziej żywa struktura, która miała właśnie swój pierwszy test.

Służby specjalne. Kiedyś nieopatrznie natknąłem się na Wiadomości TVP i było o służbach. Jakie to pomocne, przydatne, i dobrze odwalające swoją robotę. Ufajmy służbom! Taki był przekaz. Służby jak wiemy są jakie są. Nigdy nie zweryfikowane, warunek dojścia PiS do „władzy”. Teraz podobonie jak inna służba czyli powyższa OT wychwalane, media budują pozytywny obraz.

No więc? Nic ma się nie dziać, nie będzie niespodzianek? Jeśli dodamy spomniane wyżej ruchy wojsk, coraz to większe manewry w naszmy regionie to... zobaczymy.

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
9 sierpnia 2020 19:25

Dzieje się, nie chce mi się pisać osobnej notki, ale Trump wkroczył do akcji, która może, w jego stylu wywołać różne istotne wstrząsy. Niestery temat jest oczywiście ... Covidowy i pewnie za długo o tym nie pogadamy choć Covid jest tutaj tylko pretekstem.

W każdym razie Trump zrobił to co zapowiadał. Czyli wydał rozporządzenie, które podtrzymuje niedawno zakończony plan ulg i zapomóg dla ludzi dotkniętych przez kryzys ekonomiczny wywołany Covidem. Problem w tym że takie rozporządzenie jest zasadniczo bezprawne. Co ciekawe na podobnej zasadzie jak rozporządzenia naszego rządu. Nie może rozporządzenie, instrument władzy wykonawczej zmieniać ustaw które leżą w gestii Parlamentu. Siłą rzeczy dojdzie do kotłowaniny. Rozporzędzenie Trumpa jest ukłonem (choć takim sobie) w stronę tych co oczekiwali dalszej pomocy rządu. Tyle że jest bezprawne.  Łatwo sobie teraz wyobrazić że obie strony przystąpią do zmasowanych oskarżeń, będą się przerzucać tekstami jak to dla ludu chcą dobrze, podczas gdy namacalnym efektem pewnie będzie totalny bałagan i kryzys.

Czy u nas pójdą tą samą drogą?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 9 sierpnia 2020 19:25
9 sierpnia 2020 22:05

Masz zaskakująco dużo zbędnych  zmartwień.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
9 sierpnia 2020 22:29

Panie Orda, z tego co zauważyłem w sprawie Covida ma pan takie zdanie jak ja: to farsa, ten wirus nie jest dla nas groźny. A zatem. Jak tłumaczy pan światowe, skoordynowane szaleństwo covidowe? Skąd, dlaczego uważa że nie mamy powodu do zmartwień? Proszę o szybką odpowiedź bo jak wiadomo wkrótce będzie to temat tabu.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 9 sierpnia 2020 22:29
9 sierpnia 2020 22:36

Ale  nie w 100 procentach takie samo.

Ja nie mam powodu.

Neboim se, mam rakovinu.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
9 sierpnia 2020 22:46

Cóż dla mnie sprawa jest prosta. Skoro ktoś się wziął za takie przedsięwzięcie, przepychanie tak wydawałoby się absurdalnego projektu dodatkowo w skali światowej tzn. że nie odpuści. Czemuś ma to służyć. Póki co nic się nie stało. Ale stać się musi. Nie ma innego wyjścia. Musi się stać to po co zostalo powołane.

Właściwe napiszę chyba tekst. Może się wyrobię w godzinę. Na co się szykować.

zaloguj się by móc komentować

Paris @smieciu 9 sierpnia 2020 22:29
9 sierpnia 2020 22:59

Panie Smieciu...

...  w tym  "szalenstwie"  jest  metoda  !!!   Na tym  struganym  CHAOSIE  i  ANARCHII  ci  co  trzeba,  czyli  SAMI  SWOI  zarabiaja  krocie  !!!

W  Bejrucie  wsciekly  tlum  slupowi  rotszyldowemu  Macron'owi  powiedzial  kto  korumpuje  libanskie wladze,  a on  ten  bezczelny hipokryta  odpowiedzial,  ze  "przyjmuje to  do  wiadomosci"...

... my tez  przyjmijmy to do wiadomosci,  wiedzac,  ze  wiekszosc  globalnych  korpo  FINANSUJE  struganie  tego  obecnego  burdelu...  i  ze  zaden  rzad  NIC,  ale  to  kompletnie  nic  z tym  fantem  nie  robi...  bo  sami  wystrugali  takie  "perpetum  mobile"  !!!

I  kolko  sie nam  zamyka.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @smieciu 9 sierpnia 2020 22:46
9 sierpnia 2020 23:06

Nawet...

...  jesli  mialoby sie  "toto"  stac  -  to  ja  nie  widze  powodu,  zeby  stalo  sie "toto"  akurat  w  Polsce...  niech  sie  dzieje  w  takiej  Ameryce  albo  innym  Londynie  !!!

U  nas  az  za  duzo  sie  dzialo  w  ciagu  ostatniej  "transformacji  ustrojowej" i  dzieje  sie  az  do  dzisiaj...  i  styknie  tych  "atrakcji"  DEMONkratycznyH. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @smieciu 9 sierpnia 2020 12:44
9 sierpnia 2020 23:35

Nie wiem, czy zauważyłeś, ale Twoje wzmożenie jest zarządzane bezpośrednio przez media - bez urazy zachowujesz się, jak małpa, której pokazuje się banana, a ona podąża za nim wrokiem.

Alerty na telefon. Każdy je dostaje. Czasem się sprawdzają. Ale system jest. W odpowiedniej chwili jak znalazł. Tak swoją drogą zastanawia gdzie jest centrum ich dystrybucji. Ja to działa. Kiedy znajoma przyjęła do Polski  z telefonem w angielskiej sieci też takie tutaj dostała.

Nie ma w tym nic dziwnego - są np. alerty o burzy z gradobiciem, wysyłane do wszystkich aparatów, które logują się do konkretnych BTS-ów. Telefon z angielskiej sieci też się loguje - to się nazywa roaming. Jaby się nie logował, to  by nie działał.

Ty natomiast sugerujesz konkludentnie, iż to jest, jak w amerykańskim filmie, tj.  że jakaś anonimowa centrala (pewnie żydzi, albo masoni) wysyłają komunikaty, które lasują mózgi albo aktywują ruskich, uśpionych szpiegów. Albo - te sms-y powodują raka. 

Nie jestem skłonny do osobistych wycieczek - ale prowokujesz do takich - moim zdaniem albo nie masz prawdziwych problemów - nie zostałeś dojechany przez tych, co mają realną władzę i jej nadużywają - dojechany tak, żebyś wył z egzystencjalnego bólu - albo zostałeś, ale to ukrywasz, odreagowując w dziwny sposób.

p.s. 

może powinieneś zmienić profil z polityki na preppers'a, to też zaczyna być biznes: https://www.prepersklep.pl/, mógłbyś reklamować flaczki biwakowe z Sokołowa. By the way - Sokołów jest chyba własnością jakichś norewskich funduszy (Polak jest za głupi, by produkować flaczki, tako rzecze Adam Smith), a norweskie fundusze, inne wspierają LGBTQ - więc preppersi i tęczowe towarzystwo, to w sumie jedna rodzina, będzie Ci raźniej.

Problemu z telefonem możesz łatwo się pozbyć - po zarejestrowaniu  karty instalujesz ją w telefonie z pojemną baterią, najlepiej z monochromatycznym ekranem (małe zużycie prądu) i podrzucasz go w pociągu jadącym do Berlina, Paryża lub dalej. Niezweryfikowane służby nie będą Ci niczego wysyłać i podsłuchiwać.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Wolfram 9 sierpnia 2020 23:35
10 sierpnia 2020 01:45

Wziąłeś jeden element, który sam w sobie jest bez znaczenia. Czemu nie odniesiesz się do reszty?

Nie wiem czy wy czasem się zastanawiacie nad sposobem reliacji tajnych planów. Walilibyście ludziom prosto z mostu? Czy jak? W sumie niemal tak jest to robione, najciemniej podobno jest pod latarnią. Ludzie widzą ale nie widzą.

Naprawdę nic mnie bardziej nie rozczula niż wiara że rząd o nas dba (mam na myśli rząd, zawsze ten sam, a nie PiS, który nie ma nic do rzeczy). Gdzie wy to widzicie? W reklamach? - pijesz  nie jedź? Nie pisz smsa podczas jazdy? Rany, normalnie jakbym oglądał plakaty z PRLu. Ten sam infantylizm. I troska o ciebie. Dlatego może mam odruch sprzciwu gdy widzę jak mnie ostrzegają przed burzą. Rany, czy to ludzie nie oglądają już prognoz pogody? Jaki ma sens ostrzeganie przed burzą skoro jej siła jest nie do przewidzenia? Raz będzie taka raz siaka albo i wcale. I dokładnie tak im się to sprawdza.

Więc jeśli już to to jest mój główny motyw. Nie trzeba być dojechanym kiedy tysiące absurdów kłuje po oczach. Ale interesujące jest że uznajesz możliwość bycia dojechanym przez realną władzę. A zatem co właściwie dziwi cię w moim wpisie?

Ja tu już napisałem trochę tekstów i komentarzy. W któtkim tekscie nie zawrzesz wszyskiego musisz wybrać parę elementów nie da się inaczej. Tym bardziej w tym gdzie jasno napisałem że to takie luźne kawałki. Z których nie chciało mi się tworzyć czegoś większego. Są dodatkiem, jedną z setek rzeczy wskazujących że coś nadchodzi.

Czemu nie skomentujesz przerzucania wojsk? Zwiększania ich ilości?  Kolejnych coraz większym manewrów? Skąd ta wiara rządu w przydatność, wywalania kasy na OT? Dlaczego nie pozwolono Macierewiczowi na czystki w wojsku, które podobno szykuje się do czegoś, kupuje jakiś złom za ciężkie pieniądze? Czemu to robią? Są idiotami? Kupno złomu to cena jaką Amerykanie podali PiSowi za utrzymanie się przy władzy? Ale co? PO odmówiłoby Amerykanom? A jeśli nie to dlaczego PiS? Czy naprawdę aż tak ważne jest dla USA opchnięcie nam tego sprzętu w imię zdobycia kasy?

Pytań jest mnóstwo. I jestem pewien że za jakiś czas alerty przed burzami już nikogo nie będą interesować bo będą inne ciekawsze i pewnie sprawdzające się z dużo większą skutecznością.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
10 sierpnia 2020 01:48

A tak ogólnie to napisałem tekst wyjaśniający do czego należy się przygotować, dlaczego uważam ostatnie działania Trumpa za bardzo ważne. Ale boję się że nie przejdzie przez cenzurę co mieć niewesołe konsekwencje. W istocie bardzo mało jest w nim o Covidzie,  jest o czym innym ale nie mogłem covida całkiem uniknać bo przecież stanowi część naszej rzeczywistości. Jak już jest cenzura to lepsza byłaby w klasycznej formie: dajesz tekst, przechodzi lub nie i na tym się kończy.

zaloguj się by móc komentować

Matejek @smieciu 10 sierpnia 2020 01:48
10 sierpnia 2020 14:53

... ''... byle nie nas ... mamy rozum, mamy oczy ... ... i 'motyke na ksiezyc'

 

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Matejek 10 sierpnia 2020 14:53
10 sierpnia 2020 14:55

trader21 i konieczny to agenci jak wyżej wspomn.

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Matejek 10 sierpnia 2020 14:55
10 sierpnia 2020 14:56

poza tym ''Boże chroń Królową''

zaloguj się by móc komentować

Matejek @smieciu
10 sierpnia 2020 15:21

poza tym egzosomy

człowiek homoelektronikus  -- bioelektronika /po latach zwana/ 'modną' biologią kwantową /kradzież zuchwała/

czym są samoregulujące układy biologiczne, ... - ... ''teoria'' informacji''

co znaczy homeostaza --- rola mikrobiomu w naszym ...

co znaczy logika, przestrzeń i czas, korelacja ... i sieć ... /może ... skojarzeń ... ... / 

przypowieść o talentach -- co z nimi robimy i czy z nich ..., chyba nie będziemy rozliczani, ani z darów, bo ''darowanemu koniowi...'' przecie Pan Bóg miłosierny i nie patrzy, jak i co człek robi z tym w 'miedzyczasie', bo cóż panie ... takie czasy,
dostałeś wolną wolę, dostałeś rozum, dostałeś zdrowie i możliwość poznania, dostałeś wolność i możliwość jej ...

co z tym człeku zrobisz wobec Boga

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Matejek 10 sierpnia 2020 14:55
10 sierpnia 2020 15:31

trza sie z tym liczyć ... 

bo przecie 'je wesoło'

zaloguj się by móc komentować

gregorius @Rozalia 7 sierpnia 2020 18:56
11 sierpnia 2020 07:27

Co do braku wody święconej w kropielnicach. Tej nie było już przed paniką covidiańską, bowiem religia posobororwia zniwelowała takie sakramentalium jak święcenie wody. Posoborowie wodę jedynie błogosławi. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować