-

smieciu

Czy tylko ja widzę tę farsę?

Sporo czasu spędziłem na naszychblogach krytykując postrzeganie naszej polityki jako walki PiS z PO. Krytykując te powierzchowne analizy polityczne polegające na wyśmiewaniu polityków PO, nabijaniu się z Petru, wieszczeniu że oni sami się wykończą. Ostatecznie przeniosłem się stamtąd tutaj bo trochę też w sumie znudziło mnie pisanie prawie ciągle o tym samym.

Przeniosłem się będą przekonany że będzie inaczej a tu ... trach! Niestety, prawie to samo. To płaskie zadowolenie ze „zwycięstwa” PiSu czy też postawy Polaków którzy sprzeciwili się ... lewactwu. Nachalnej prymitywnej lewackiej propagandzie. Tylko na czym u licha polega ten sprzeciw?

Czy tylko ja postrzegam PiS jako partię z definicji lewacką? Ok, może warto wyjaśnić co to znaczy lewacka by ewentualna dyskusja była prostsza. Otóż dla mnie lewactwo oznacza popieranie takiego systemu organizacji społeczeństwa, kiedy pod płaszczykiem różnych haseł forsuje coraz większy centralizm państwowy. Redukcję obywatela do trybika, którego jedynym zadaniem jest głosowanie na jedyną słuszną partię (wszędzie w cywilizowanym świecie podzielonej na dwie partie, by ludek miał po co iść lokalu wyborczego). Wprowadzanie coraz większej ilości rozporządzeń prawnych, nad którymi czuwa prawnicza kasta. Rozporządzenia prawnicze wchodzą na coraz to nowe tereny i są coraz bardziej drobiazgowe. Zgodnie z tzw. realnym socjalizmem, władzę w rzeczywistości sprawuje pewna oligarchiczna elita u nas związana ściśle kierownictwem PRL przybyłym zasadniczo ze Wschodu, podczas i zaraz po II WŚ. Media oraz edukacja wychowują obywatela według standardowego wzorca kulturowego i historycznego. Ludek przezeń wychowany wierzy że panuje demokracja. Że ciężko pracując i płacąc podaki może odnieść sukces. No i że nie ma alternatywy, wszyscy podważający ten wzorzec są oszołomami lub nawet nacjonalistami - faszystami. Ludek ma wierzyć we wspólny europejski dom UE, tolerancję, w te wszystkie instytucje oraz obecny model gospodarczy z niezależnymi bankami dostarczającymi tlenu do finansowego krwioobiegu.

W skrócie: ludek ma być posłuszny i wierzący w odległy Układ/Partię, która za niego podejmuje decyzję i wie lepiej co jest dobre a co złe.

Co można powiedzieć w takim kontekście jak nie to że PiS jest partią ściśle lewacką? Co można powiedzieć o programie 500+, na który pieniądze przecież wypracowują wszyscy Polacy (bo kto inny?!) by w odgórny, lepiej wiedzący sposób państwo łaskawie oddało im część pieniędzy wybranej grupie społecznej? Tworząc dodatkowe stanowiska biurokratyczne, ingerując w coraz bardziej prywatne sfery życia społecznego z jednej strony a tworząc patologie z drugiej. Czemu po prostu ludziom (w sposób kojarzony z prawicowością) zwyczajnie nie zostawić pieniędzy by sami mogli decydować. I mieć satysfakcję że ich praca przynosi efekty zamiast wspierania niepracujących rodzin patologicznych?

500+ jest patologią ale pal to licho. Rzecz w tym że PiS jest pod każdym innym względem także partią lewacką realizującą lewackie cele. Tak samo jak PO nie można przecież powiedzieć że jest partią narodową. Skoro za PiS wprowadzane są kolejne akty prawne ograniczające naszą niepodległość nie mówiąc o tym że PiS uznaje nigdy jasno przez naród nie wyrażoną zgodę na nadrzędność obcych aktów prawnych. Czemu złe było jak PO pchała nas w łapy mitycznych Niemców i Rusków a jest dobrze gdy obecny rząd sprowadza obce wojska, kupuje obce technologie, które nas całkowicie uzalezniają od USA i Izraela? A tak przy okazji. Co takiego zrobił PiS na złość tym złym Niemcom? Zakazał sprzedaży wiertarek Bosha czy coś w tym stylu?

Nie wiem doprawdy co można napisać by do pisowca dotarło że wspierają tą samą peowską ideę. Jest dokładnie jak z dyskusjami smoleńskimi. Nie dało się peowcowi wytłumaczyć że to zamach ponieważ TV stawiała im przed nosem zacofane, spiskowe gęby pisowskie. Identycznie dzisiaj TV pokazuje te złodziejskie, sprzedane, nienażarte gęby peowskie i koniec dyskusji. A ja doprawdy nie wiem na czym polega wyższość jednej grupy lemingów nad drugą. Tyle się gęby pisowskie nagadały o Smoleńsku by wyszedł wreszcie prezes i powiedział: Koniec z tymi bzdurami. Morda w kubeł, tak jak sugerowały gęby peowskie. No i morda w kubeł. Żydzi? Morda w kubeł. WSI? Morda w kubeł. Zmiany w wojsku? Morda w kubeł Itd. PiSowskie gęby przyznały rację gębom peowskim i jest git.

A skoro tak to czemu Układ ma coś zmieniać? Po co u diabła miałby walczyć z PiSem skoro partia ta realizuje wyznaczone zadania skuteczniej? Sprawniej. Bez niepotrzebnego szemrania ludu.

I to mnie zadziwia. Nie ma znaczenia wykształcenie, wiedza historyczna, czyny polityczne czy gospodarcze. Ludziom wystarcza bardzo prymitywna scenografia z jeszcze gorszymi aktorami. Weźmy tą całą III RP. Mazowiecki, Wałęsa, Pawlak, Kuroń, Kwaśniewski, Krzaklewski, Suchocka, Bul. itd. Stado błaznów i miernot, które w jakiś sposób liderowało zawsze Polsce. Teraz mamy: Tusk, Schetyna, Kopacz, Biedroń. Niepojęte jest dla mnie jak ktokolwiek poważny może poważnie traktować tych błaznów? Czuć satysfakcję z pokonania idiotów, wyrażać zadowolenie że ich debilne występy doprowadziły porażki. Przecież to jest poziom podstawówki by wierzyć że Układ nie potrafi wykreować czegoś więcej niż debili.

No chyba że Układ nie musi. Bo z drugiej strony ma infantylną Szydło i resztę wiejskich, niedouczonych chłopków nad którymi pieczę musiał objąć z desantu biedny Morawiecki, który musi gadać za nich wszystkich gdyż reszta ani bee ani mee nie potrafi, wielkiego świata nie widziała ani nawet ręki Solorza do pocałowania nie dostała.

Niesamowite jest dla mnie jak nędzny jest poziom jest tej farsy a mimo to ludzie biorą to na serio. Wystarczy tych kilka prostych gąb. Zero faktów, zero rzeczywistości, zero IDEI. Ot parę miernot z gębami wywołującymi wstręt u jednych lub drugich. Parę wrzutek medialnych o tym czy tamtym. No i trochę finansowych ochłapów, które im zarządca łaskawie chwilowo wydzielił i za jednym tym prostym posunięciem uszczęśliwił. Odsuwając na bok wszelkie zasady, myśli. Przecież nie ma żadnego Systemu! Nie ma tych ludzi, którzy rządzili Polską od końca II WŚ. Ich dzieci, ich pieniędzy, ich układów itd. Jest tylko pedalski Biedroń, sprzedawczyki z PO. Jeśli oni zostaną pokonani to odniesiemy zwycięstwo.

Cóż tu dalej pisać. Niech puentą będzie to że większość bohaterów tej farsy załapała się na ciepłe posadki, które im opłacamy i wszyscy ogłosili zwycięstwo. I ci na te posadki harujący i ci co je zdobyli. Wszyscy zadowoleni.



tagi:

smieciu
28 maja 2019 18:41
158     4051    6 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

DrzewoPitagorasa @smieciu
28 maja 2019 18:57

"Bo z drugiej strony ma infantylną Szydło i resztę wiejskich, niedouczonych chłopków nad którymi pieczę musiał objąć z desantu biedny Morawiecki, który musi gadać za nich wszystkich gdyż reszta ani bee ani mee nie potrafi, wielkiego świata nie widziała ani nawet ręki Solorza do pocałowania nie dostała."

 

To może podaj jakiś przykład pozytywny. Kto wg. ciebie jest mądry, wykształcony i nieinfantylny?  Żebyśmy wiedzieli wg. jakiego wzoru porównywać. 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @DrzewoPitagorasa 28 maja 2019 18:57
28 maja 2019 19:16

Nie podam spośród polityków.

Uważam, że to my jesteśmy tymi mądrymi (choć głupimi, trudno). Tylko my sami jesteśmy w stanie pchnąć rzeczy do przodu. Po swojemu. Głupota, infantylność polega na wierze w te podstawione pionki. Że nie ma alternatywy, poza tym wyborczym teatrem.

Uważam że trzeba brać na serio System i jego metody. System to wygodna etykietka, która może wydawać się niegroźna ale czytając tutejsze wpisy radziłbym zdecydowanie go nie lekceważyć. Naprawdę uważacie że po tych latach mordów, czasem gigarzezi jak np. podczas II WŚ i później System stał się bardziej dobrotliwy, pozwala hasać różnym obalaczom bez kontroli? Że świat to sympatyczni Amerykanie walczący ze złymi Chinami i Ruskami? Słowem historie opowiadane przez coryllusa to takie bajki bez większego odniesienia do współczesności? Ot Angole, władza sobie zdziecinnieli i muszą teraz za pomocą PiSu odzyskiwać teren od imperialnego Putina?

 

zaloguj się by móc komentować

Vester @smieciu 28 maja 2019 19:16
28 maja 2019 19:40

Panie Śmieciu,

Pan się nie unosi. Cierpliwym trza być. Z 40 lat na pustynii jeszcze 10 nam zostało. W tym narodzie, który prowadził Mojżesz, myśli Pan, że były same barany? Nie. Statystycznie rzecz ujmując, musieli tam być i intelilgenci; musieli działać w podgrupach mniejszych i większych, dyskutować, agitować. I wszyscy z jakiegoś powodu doszli do wniosku, że lepszy piach i manna niż Ziemia Obiecana. Po prostu musi odejść pokolenie ludzi, dla których własne kalkulacje na Wielkim Pragmatycznym Kalkulatorze są ważniejsze od Dekalogu. A Bóg nie z takiego szamba wyciągał. On wszystkich widzi - jak powiedział Eliaszowi: „Zostawię jednak w Izraelu siedem tysięcy takich, których kolana nie ugięły się przed Baalem”. I tego się trzymajmy.

Niech Pan będzie cierpliwy, modli się i wychowuje swoje dzieciaki na prawe. A agitację w SN odpuści, bo to jałowe zajęcie, zarówno w jedną, jak i w drugą stronę. I źle się skończy dla SN w dłuższym rozrachunku. A byłoby szkoda...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @smieciu
28 maja 2019 19:46

Ująłbym rzecz nieco innymi słowami, ale przyłączam się do wniosku ogólnego: nie wiem, skąd bierze się zadowolenie tylu po kolejnej elekcji, którą komitet wyborczy Prawa i Sprawiedliwości wygrał, a z której Polska jako państwo i kraj nie czerpie pożytku. Moim zdaniem stąd, że w duszach niepodzielnie panuje filozofia fenomenologizmu, zgodnie z którą akt elekcji parlamentarnej dokonuje się osobno, system finansowy istnieje osobno, wojsko istnieje osobno, rynek pracy istnieje osobno i tak dalej. PiS wybory wygrało, Polska nie. Ale to nic nowego, bo system podziału na dwa nienawidzące się plemiona leżał u podstaw demokracji starożytnych, którym kres położyło Cesarstwo Rzymskie. Niektórzy system ten uruchomili z powrotem w osiemnastym wieku i usiłują doprowadzić go do tego samego celu: pogodzenia zwalczających się plemion przez podporządkowanie ich nowemu cesarzowi.

zaloguj się by móc komentować


jestnadzieja @Vester 28 maja 2019 19:40
28 maja 2019 19:55

Troche na wyrost Pan leci z tym Dekalogiem i Ziemia Obiecana.

Najwieksza farsa jest to ze ci "bardziej radykalni i bardziej katoliccy" lykneli te zbitke z Konfederacji. I teraz troche lyso..

zaloguj się by móc komentować

orjan @smieciu
28 maja 2019 19:58

Skoro już specjalizujesz się w odkrywaniu lewactwa, to pewnie słyszałeś o niejakim Mao i jednej z prawd przez niego odkrytych, że nieważne, czy kot jest czarny, czy biały. Ważne, aby łapał myszy. Dlatego też, w mojej ocenie, nadmiernie koncentrujesz się w dopasowywaniu zjawisk do etytkiet o teoretycznej wartości.

Trzeba jednak zdecydować, które myszy należy łapać, a które przepędzić. Inaczej mówiąc, jakie są priorytety. Tego nie załatwi rozpoznanie lewica / prawica, bo obie zajmują się sposobami, a nie priorytetami. Zwykle sposobami utrzymania wpływów i władzy. Akurat demografia w więzi z programami pro-demograficznymi (a nie socjalnymi!) typu np. 500+ ładnie to pokazuje. Jeśli bowiem chcemy skierować zainteresowania na rodzicielstwo (cel), to musimy osłabić zarówno prawicowe zaangażowanie w skrzętność (która w formie idealnej końca nie widzi), jak i przemóc lewicową gnuśność (w podejmowaniu się obowiązków).

Od czasu, gdy kobiety (obok mężczyzn, na równi z nimi, a nie wypadkowo zamiast nich!) zajmują się aktywnością zarobkową i to konkurencyjną, za podjęcie się rodzicielstwa i wychowania dzieci trzeba po prostu zapłacić. Nie należy tego mylić z socjalem, bo socjal jest jak podatki à rebours - należy się bez świadczenia wzajemnego. A tu są dzieci.

Jest świetna krytyka z czasów hippiesowskich:

 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @smieciu 28 maja 2019 19:16
28 maja 2019 19:59

"Uważam że trzeba brać na serio System i jego metody."

Co to znaczy "brać system na serio"? Jak to się przekłada na codzienne życie zwykłego obywatela?

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Vester 28 maja 2019 19:40
28 maja 2019 20:06

Nie ma już czasu. Myślę że możemy spokojnie jechać po bandzie a każdy gadać co tam myśli.

Bóg nie będzie się bawić w wyciąganie z szamba gdyż może się okazać że nie będzie kogo. O to właśnie chodzi że to nie my ale System decyduje jak są wychowywane dzieci. Nie chodzi to te parę osób, które mają o tym pojęcie. Tylko masy. Przecież na naszych oczach mamy ingerencję państwa w kwestię rodzenia dzieci! Czyż nie interesujące jest że dzięki programowi 500+ państwo zwiększyło ilość dzieci, które to one będzie mieć pod kontrolą? Z rodzin patologicznych, czy innych dla których ta kasa stała się bodźcem do posiadania dziecka. Te dzieci są wręcz dosłownie produktem państwa. Bo co powiedzieć o motywacji takiego rodzica? Potem wystarczy kolejny program „dziecko w szkole plus” itd. 

Może rozwinę temat w innym wpisie ale tak poza tym wszystkim, jak na mój gust czeka nas wkrótce raczej eksplozja tego całego gówna, chyba nie ma się już sensu z niczym opóźniać z naszej strony.

zaloguj się by móc komentować

AUU @smieciu
28 maja 2019 20:12

Jesli  tylko wyciagac  wnioski z  obserwacji  otoczenia,  to  moze ma Pan i duzo racji.   Ale  jesli  uwzglednic  czynniki wazniejsze, to  sprawa nie wyglada tak prosto.  Po pierwsze  spoleczenstwo to nie zbior  indywiduow, ale  proces  holistyczny  z  calym  zespolem  mechanizmow  "miedzyludzkich".  Te  mechanizmy  ksztaltuja sie powoli,  dekadami  i wiekami.  U nas  te  istotne,   nie  mogly sie  uformowac,  a wiele,  z tych co  mogly,  okazuja sie zle, destrukcyjne.  Stalo sie tak na skutek  historii,  co  wielu  usiluje  opisac,  niedaleko  szukajac  Coryllus  wczoraj.  A  ostatnio  przeszlismy  katastrofy.  Kleska 1939,  katastrofa 1944.  Utrata dorobku, archiwow,  polowy terytorium  i elit.  12  mln  Polakow  zginelo i wyemigrowalo.  Nastapila  wymiana  elit,  bo w  pustke  weszli  nowi ludzie  ze wschodu  i  dokooptowani  Polacy z 3-go  szeregu.   Nie  mamy wiec  uksztaltowanych mechanizmow  i  nie mamy  potrzebnych ludzi,  bo ci co sa  -  sa tacy jakich Pan opisuje.   Zdolni ludzie  rodza sie,  co wynika ze statystyki,  ale  nie  sa ksztalceni w  wielowiekowej tradycji  --  bo  przez kogo ?  Dalej,  zdolni ludzie  nie sa  wyszukiwani,  nie ma  mechanizmu merytorycznego awansu  spolecznego,  bo  sowiecki  mechanizm  polegal  na  wybieraniu  lojalnych i biernych  czlonkow  oligarchii  --  nie  zdolnych,  samodzielnych liderow.   To sowieckie elity sie reprodukuja,  a  zdolni  wciaz emigruja.    Tak nas  uksztaltowalo   ostatnie  80 lat,  ze nie cofne sie dalej  -  wszystkich -  czy z  PIS  czy z PO.   Wiec  musi byc  tak jak jest --  inaczej byc  nie moze --  to proces holistyczny.     Ale sa i roznice.    Czlowiek  "postkomunistyczny"  moze byc  wzglednie  uczciwy,  lub  moze byc  zlodziejem,  moze byc Katolikiem,  albo  liberalem.  A wiec  sa podstawy do  dokonywania wyborow.  To  takich kilka mysli szybko.  Wiele  mozna by tu dodac.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @DrzewoPitagorasa 28 maja 2019 19:59
28 maja 2019 20:13

Dla zwykłego obywatela nie istnieje problem Systemu. Bo wierzą w PiSm wybory itp. Nie zdają sobie sprawy że całe ich życie jest organizowane przez System ich decyzje niesamodzielne, programowane przez media. Trudno nie brać tego na serio więc. Wziąwszy go na serio twoje decyzje będą inne. Może choćby przestaniesz albo zminimalizujesz używanie karty bankowej...

zaloguj się by móc komentować

smieciu @AUU 28 maja 2019 20:12
28 maja 2019 20:20

Ja uważam że Polacy są zdolni. Tylko w tej pułapce myślowej organizowanej przez media, edukację itp. Nie wykorzystujemy naszych możliwości oddając władzę  w czyjejś ręce. Tak ogólnie to mnie nawet wisi czy Polacy  są mądrzy czy głupi. Nie ma innej alternatywy jak przejęcie procesu decyzyjnego przez nas samych z pełnymi konsekwencjami głupich decyzji. O to chodzi w mojej krytyce pisowców. Lepsze własne głupie decyzje z możliwością ich naprawienia (dzięki posiadaniu władzy) niż czyjeś decyzje bez możliwości odwołania.

zaloguj się by móc komentować

Vester @jestnadzieja 28 maja 2019 19:55
28 maja 2019 20:23

Mnie tam nie jest łyso, a na nich głosowałem. Wiem, jak jest. Dobrze, że zderzyli się z TIR-em, bo może teraz pojmą, że polityka to nie zabawa w hasełka. 

I nikt mnie nie wciągnie się w dywagacje, co jest lepsze: handel koką czy ludźmi. Ja nie wybieram żadnej z mafii, nawet jeśli po godzinach budują hospicja dla dzieci bez nóżek. Nie mam pistoletu przy skroni i nie muszę wybierać mniejszego zła - a dobrowolnie się go nie dotknę.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @smieciu 28 maja 2019 20:13
28 maja 2019 20:23

Życie jest organizowane przez czynniki zewnętrzne, czy chcesz, czy nie i na większość nie masz wpływu. Akurat wybory to jedna z nielicznych chwil, w których z Twoją opinią "system" w ogóle się liczy. Co bynajmniej nie znaczy, że masz na niego wpływ. Ale nie powinno się rezygnować nawet z tak małej rzeczy.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @smieciu
28 maja 2019 20:32

Miasta średniowieczne były bardzo lewackie. To jest wręcz kopernikańskie 

:)

 

zaloguj się by móc komentować

AUU @smieciu 28 maja 2019 20:20
28 maja 2019 20:35

Wlasnie o to chodzi,  ze w procesie  holistycznym  nie jest mozliwe  "przejecie  procesu decyzyjnego przez nas samych" .   Dla mrowek to nie jest i nigdy nie bedzie  mozliwe,  dla  ludzi  to  dlugi  proces,  zaczynajacy sie  od  idei i doktryny.  Ile  wiekow  formowalo sie spoleczenstwo  Szwajcarii,  Anglii .. ?   My  dzis  nawet nie wiemy  jaki jest  unikalny cel istnienia Polski.  Dogonic  zachod  w  dobrobycie ?  W  produkcji  samochodow  elektrycznych ?  Nawrocic Rosje ?

zaloguj się by móc komentować

smieciu @AUU 28 maja 2019 20:35
28 maja 2019 20:39

Dlaczego przejęcie władzy nie jest możliwe? Gdyż ludziom wydaje się że ją mają.

Skoro AUU (i inni) wiecie że nie macie władzy to po co w ogóle idziecie na wybory?

Drugim aspektem jest to że nie wiadomo kto ma tą władzę. Jaki jest cel w opowiadaniu o Demokracji skoro to fikcja na którą się godzicie?

zaloguj się by móc komentować

Vester @smieciu 28 maja 2019 20:06
28 maja 2019 20:41

Ale nic Pan nie wskóra, a już na pewno nie tutaj. Nie uratuje Pan "Polski", bo jej definicja jest płynna i raczej odmienna od Pańskiej. Na dzisiaj Polska wygląda właśnie tak: jest tchórzliwa, socjalistyczna, niewykształcona, zadowalająca się pełną kichą i tanią telewizją. Jeśli chce Pan coś zwojować, to niech coś ROBI w swoim najbliższym kręgu. Tak się szerzyło chrześcijaństwo: wszyscy ich tępili, a oni i tak świecili przykładem - w skali lokalnej. To wystarczyło. Mojżesz nie wyprowadził z Egiptu 40 mln Żydów. Liczby nie mają dla Boga znaczenia, tak samo jak etykietki "Polak","nie-Polak". Co za różnica? Ja nie muszę mieszkać w Polsce stricte. Wystarczy mi kraj, w którym zapanuje Sens. Niech się Pan nie przywiązuje do swoich wyobrażeń i pozostawi jakieś pole do działania dla Stwórcy. Inaczej dostanie Pan zawału, a po drodze zgorzknieje i będzie dogryzać ludkom na blogach. 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Grzeralts 28 maja 2019 20:23
28 maja 2019 20:42

Owszem. System się z jeszcze z tobą liczy. Ale nie dlatego że głosujesz na podstawionych przezeń ludzi. Ale dlatego że póki co ludzie jeszcze się dosłownie nie zgodzili na jakiś System. W momencie kiedy to nastąpi, kiedy dzisiejsze dzieci staną się dorosłymi i państwo będzie dla nich całkowitą wyrocznią system przestanie się nami liczyć.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @smieciu
28 maja 2019 20:43

Naiwną analizę zaserwowałeś. Stygmatyzowanie 500+ i określenie tego patologią pewnie daje Ci taką moc upraszczania. Zwróć może uwagę na inny mit systemu - innowacyjna gospodarka. Nie boli cię,że szef średniego szczebla ma do przewalenia 50 000 000 w swoim zespole? Przecież nie z naszych tylko unijnych podatków.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @smieciu 28 maja 2019 20:42
28 maja 2019 20:46

Póki musi utrzymywać demokrację parlamentarną jako legitymizację władzy będzie raz na 4 lub 5 lat liczył się z Twoją opinią. I nie można tej opinii marnować. A oddanie głosu na osobników nie traktujących swego własnego wyborcy poważnie tym właśnie jest. To w zasadzie jedyne kryterium wyboru.

zaloguj się by móc komentować

sannis @smieciu
28 maja 2019 20:50

Słyszałem jak ultra liberalny gospodarczo Sadowski z CAS popierał w radio 500+, ponieważ jest to jak stwierdził "typowy cashback, tylko nieco karkołomnie realizowany".  Być może ta karkołomność jest wymuszona okolicznościami, o których nie wiemy. Choć jak dla mnie karkołomności, żadnej nie widzę. W końcu ultralibarałowie gospodarczy z UPR w latach 90tych postulowali "bykowe"...    

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Grzeralts 28 maja 2019 20:46
28 maja 2019 20:59

Demokracja parlamentarna jako sposób legitymizowania władzy - niesmaczny żart.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @ArGut 28 maja 2019 20:43
28 maja 2019 21:01

Krótki tekst musi upraszczać. Natomiast co do wałków to wiem jak to wygląda. Tylko ten kto robił coś przy wydawaniu publicznych pieniędzy wie jak to wygląda. Ludzie nie mają pojęcia o skali, kosmicznych pieniądzach. W istocie! To jest najprostsza i najlepsza metoda zrobienia pieniędzy. Myślę że jakieś 90% ludzi co mają (dużą i w sumie mniejszą) kasę na tym właśnie się dorobili. PiS tylko wspomógł system np obniżając pensje samorządowe. Sorki ale ja wiem jak to wygląda i że tylko kretyn będzie się szarpać z tą robotą za taką pensję. Ta patologia jest wpisana w system. Jest wręcz krwioobiegiem obecnego Układu. Rzeczywistością sterującą naszą gospodarką i polityką. Nie są nią pionki z PiSu.

zaloguj się by móc komentować

Wojciech2 @smieciu
28 maja 2019 21:02

"500+ jest patologią ale pal to licho."  Przykłady podobnej patologii w Europie: https://de.wikipedia.org/wiki/Kindergeld

 

zaloguj się by móc komentować


Ogrodnik @smieciu
28 maja 2019 21:14

Nie!!!

Nie tylko Pan widzi tę "farsę".

Chcę Panu bardzo podziękować za wywołanie fali superkomentarzy i uśmiech Pani Maryli :)

Dzisiaj porządkowałem pomieszczenie ciepłownicze, które jest usadowione na poziomie gruntu. Tam dochodzą od dołu rury z CO, wodą i z prądem. Reduktor ciśnienia jest nieszczelny i kapie woda (pitna) na podłogę. Jest też kanał wylotowy, woda tam nie stoi.

I proszę sobie wyobrazić, że drzewo, buczyna rosnące kilka metrów od ściany budynku zapuściło swoje korzenie na podłodze tego pomieszczenia, wykorzystując kanały technologiczne.

 

zaloguj się by móc komentować

Marymont @smieciu
28 maja 2019 21:16

Trochę filozofowania tu pod postem. Uprośćmy. Fakty są takie - PiS jest partą lewicującą - informacji tej nie chcą zaakceptować jej wyborcy, albo po prostu nie znają się na systemach politycznych. Dla zdecydowanej większości komentujących tu na blogu największą tragedią i zagrożeniem dla Polski byłoby te 6% dla Konfederacji i 3 mandaty, ale już nie Biedroń zboczeniec oraz komuniści z Koalicji E. To jest smutne, to rzucanie się na wyrażających swoją opinię z chęci zobiektywizowania informacji. Często uwagi obraźliwe. Co niestety świadczy o brakach w wychowaniu, braku manier, a w niektórych przypadkach braku kultury. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marymont 28 maja 2019 21:16
28 maja 2019 21:23

PiS nie jest partią lewicującą tylko socjalistyczną. Gwoli ścisłości, innych dziś nie ma. Można ewentualnie, w niektórych krajach znaleźć socjalistów pobożnych (jak PiS), w pozostałych są tylko mniej lub bardziej bezbożni.

zaloguj się by móc komentować


Marymont @ArGut 28 maja 2019 20:43
28 maja 2019 21:36

Może nie tak kategorycznie przedstawię kwestię rozdawnictwa - uprośćmy i przedstawmy dwa społeczeństwa:

1. Dostaję 500 zł: "dobry jest ten nasz Rząd, myśli o nas, zabiera mi co prawda w podatkach ponad połowę tego co wyparcowałem,  trochę biurokracji jest, co się z nią muszę użerać, przymusowo muszę jakieś czynności wykonywać, ale z głodu nie umrę. Jednoczy nas wspólny wysiłek w pracy i dobry Rząd. Gdyby go nie było, co bym począł? Oni posiadają wiedzę i umiejętności nieznane nam. Dlatego głosuję na Nich."

2. Rząd nie odbiera mi 500 zł: "Ten Rząd nie odbiera mi wypracowanych pieniędzy, decyduję o sobie, wymagam od siebie, poszukuję duchowości w sprawach wyższych. Jednoczy mnie nie Rząd, który działa wyłącznie w kluczowych sytuacjach, a wspólne sprawy z sąsiadami. Głosuję na dobrych Gospodarzy z krwi i kości i mam stały wplyw na ich poczynania."

Ja wybieram model nr 2.

zaloguj się by móc komentować

Marymont @Grzeralts 28 maja 2019 21:23
28 maja 2019 21:39

Nie spieram się (lewicujący vs socjalistyczny) bo kierunek wektora tej partii  już ustaliliśmy. Całe szczęście, że są wierzący, uff. Spokojnie zasnę sobie dzisiaj.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @smieciu 28 maja 2019 20:06
28 maja 2019 21:39

Ludzie  ktorzy chcieli miec gromadke dzieci, mieli je bez wzgledu na 500+, ciesza sie z tego dodatku, ale to jest tylko pomoc a nie motywacja do rodzenia.

Rodziny wielodzietne czesciej decyduja sie na edukacje domowa niz rodziny z dwojka dzieci.

Czemu Pan tylko negatywy widzi? 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @smieciu
28 maja 2019 21:44

Można wybierać model drugi jeśli takowy realnie się pojawi.Ale jeśli mam do wyboru rząd który zabierze mi 50% dochodu i to zniknie w cholera wie czyich kieszeniach albo rząd który zabierze mi 50% dochodu i odda mnie i innym potrzebującym po pięć stów na dziecko- wybiorę model pierwszy.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marymont 28 maja 2019 21:39
28 maja 2019 21:53

Napisałem: "pobożnych", nie "wierzących". Ludzie pobożni są zwykle mniej inteligentni, to ich ważna zaleta.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @jestnadzieja 28 maja 2019 21:39
28 maja 2019 21:55

Nie to miałem na myśli. Ale że 500+ sprawiło że pojawiły się też dzieci dodatkowe, których normalnie by nie było. I te dzieci nazwałem państwowymi bo w sumie jak inaczej?

Tak swoją drogą to całkiem sporo było gadki że ten program ma też stymulować rodzenie. Dla mnie takie programy to też realizacja rzeczy z książek sci-fi które kiedyś czytałem i wydawały mi się głupie...

Naprawdę ciężko bronić ten program. Oddać pieniądze ludziom można było inaczej. Tak po prawicowemu to zmniejszyć podatki by ludziom została kasa. Ale mimo wszystko jeszcze gorsze, choć tak niewinne, jest posłużenie się dziećmi. Nikt nie zaprotestuje choć gdyby się zastanowić to jest jeszcze bardziej chore. Ingerencja w samą rodzinę. Naprawdę, lewactwo w czystej postaci. Państwo a nie rodzice decydują o jakości życia tych dzieci. A u niektórych o samym fakcie ich płodzenia. Pierwszy krok został dokonany. Czemu państwo, w imię tak szlachetnych idei, nie miałoby pójść dalej? Pójdzie z pewnością. Zgodnie tylko z tymi książkami sci-fi dodanie zostana, jak w Chinach, konieczność posiadania punktów z bycie dobrym obywatelem. Co kraj to obyczaj. U nas trzeba mieć dobry pretekst. W Chinach można walić odrazu z grubej rury.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @smieciu 28 maja 2019 21:55
28 maja 2019 21:59

Uważasz, że po zmniejszeniu podatków wzrosłyby płace? Czyli jednak jesteś socjalistą.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @Ogrodnik 28 maja 2019 21:14
28 maja 2019 22:07

Tak działa SYSTEM.

:)

zaloguj się by móc komentować

Marymont @Grzeralts 28 maja 2019 21:53
28 maja 2019 22:07

nie spotkałem pobożnych polityków. Ale rozumiem Pana.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @smieciu 28 maja 2019 21:55
28 maja 2019 22:08

"Ale że 500+ sprawiło że pojawiły się też dzieci dodatkowe, których normalnie by nie było. I te dzieci nazwałem państwowymi bo w sumie jak inaczej?"

Dzieci Państwowe (Pan jednak jesteś socjalistą) i dzieci prywatne (które rodzą się nie z powodu 500+)... ciekawe rozróżnienie.

Rozumiem, że dzieci państwowe należą do Państwa i są tylko chwilowo oddane "na wychowanie" rodzicom, a za 18 lat Państwo powie rodzicom aby oddali natychmiast dzieci, albo je wykupili za kwotę odpowiadającą równowartości wypłaconych na to dziecko świadczeń z programu 500+?

 

500 plus to jest jedyny sposób redystrybucji dochodu narodowego. Łatwiej jest zlikwidować dziurę VATowską niż wymusić na pracodawcy zwiększenie wynagrodzenia dla pracowników, kosztem zysku pracodawcy. Państwo zaś, nie mając aż takiego udziału w rynku pracy jako pracodawca (pomijam urzędy - ale tu Państwo dysponuje naturalnym monopolem) nie jest w stanie wymusić presji płacowej na pracodawcach. Wiec te gadki zmniejszenie podatków nic nie da, bo jak ktoś zarabia 2.000 zł, to zmniejszenie podatku z 20% do 10% oznacza, że w wersji pierwszej dostaje na rękę 1.600 zł, a w wersji drugiej 1.800. 500+ w każdej z tych wersji jest dla niego opłacalne. 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Grzeralts 28 maja 2019 21:59
28 maja 2019 22:12

Ale sama praca jest obłożona podatkami!  Choćby kwotą wolną od odpodatkowania. Płace wzrosłyby np. gdyby nie Ukraińcy. Jejku. Jestem pewien że każdy z was znalazłby mnóstwo innych sposobów na to by kasa została u pracujących. Tym łatwiej by znalazł jeśli bylibyśmy państwem niepodległym. Ale nawet w takim jakim żyjemy dałoby się wiele zrobić. Ech, myślę że państwo robi niezłą robotę sprawiając że ludzie coraz mniej są w wstanie wyobrazić życie bez państwowej reglamentacji. Wracamy do PRL, tylko że z błogosławieństwem ludu.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @orjan 28 maja 2019 19:58
28 maja 2019 22:13

"...Trzeba jednak zdecydować, które myszy należy łapać, a które przepędzić. Inaczej mówiąc, jakie są priorytety..."

No właśnie. Trzeba nowe priorytety ustalić, które myszy są szkodliwe a które pożyteczne. 

"...Od czasu, gdy kobiety (obok mężczyzn, na równi z nimi, a nie wypadkowo zamiast nich!) zajmują się aktywnością zarobkową i to konkurencyjną, za podjęcie się rodzicielstwa i wychowania dzieci trzeba po prostu zapłacić...."

No tak, będziemy płacić za podjęcie się rodzicielstwa. Na razie 500 za niemowlaka. Wspomagając macieżyński instynkt.

 

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @smieciu
28 maja 2019 22:29

Ja też widzę tę farsę i też uważam że nie ma czasu, Uklad się nie będzie obcyndalał. Być może wzniecenie podziału i nienawiści było wcześniej zaplanowane i jest tylko skrzetnie wykonane przez aktorów sceny  politycznej. Jak w Jugosławi, jak Tutsi i Hutu. Na początku lat 90 tych GW ubolewała, "że Polska jest zbyt homogeniczna". Teraz już nie jest, a kiedy zwali się tu jeszcze więcej beżowo-czarnych i innych będzie jeszce gorzej.

Dzieki za notkę bo mdliło od słodzenia.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @grudeq 28 maja 2019 22:08
28 maja 2019 22:32

To nie ja wymyśliłem u cholery program stymulujący rodzenie dzieci. To raz.

A dwa współczesne państwo jest dziełem czegoś większego. Systemu. Którego głównymi narzędziami są banki i koropracje kontrolujące kluczowe działy gospodarcze. Te tak ogranizują państwo by praca była tania. To jest istotne z wielu względów. Państwo więc rzeczywiście ma mniejsze możliwości. Ale one wciąż są.

Niezależnie jednak o tych wszystkich technicznych szczegółów zawsze wracamy do IDEI. W przypadku 500+ państwo godzi się na ten układ. Który nie uderza w korporacje, bo przecież to im też w dużej części wyda pieniądze osoba otrzymująca 500+. Prawda jest taka że obecnie tak ogólnie działa światowa gospodarka. 500+ jest ostatecznie więc rozwiązaniem, które pasuje Systemowi. Gdyż tak naprawdę nic nie wydając, zerowym kosztem sprawia że obywatel staje się coraz bardziej uzależniony od Systemu.

System nie może pozwolić na takie realne (jak pan sobie wyobraża) sposoby na podniesienie płac gdyż to daje wolność i uderza w cały system. Warto na to spojrzeć więc na to z tego punktu widzenia. Systemowi nie chodzi o byś zdychał z głodu. Tylko byś był posłuszny. Da ci te 500+, czyli kupi cię. Nie ma z tym problemu bo przecież nawet za to nie płaci... IDEA. To słowo klucz. PiS działa według takiego a nie innego ideologicznego scenariusza.

Brak 500+ choć brutalny, jest lepszy. Bo lepsza jest prawda. Ludzie nie będą może mieć co do gara włożyć ale dowiedzieliby się że obecny model państwa, zarządzanego przez korporacje daje taki a nie inny efekt.

Wiecie co? Zawsze się zastanawiam o co wam tak naprawdę chodzi. Mam tu na mysli Katolików. Naprawdę liczy się tylko ta fałszywa kasa? Czy naprawdę Chrystus tak sobie wyobrażał organizację społeczeństwa? Że ludzik będzie posłusznie pracował, oligarchowie rządzili i urządzali te pedofilskie orgie za kasę tego posłuszengo ludu? Dyktując im co jak? Bo do tego się to sprowadza. Czy naprawdę ten „święty” spokój jest ważniejszy? Co jest dobrem dla dzieci? Że znajdą sobie pracę w tym Systemie za cenę posłuszeństwa? Za cenę prostego skromnego życia? Co właściwie było złego w PRLu, które dokładnie takie życie oferowało? Nie wychylasz się dostajesz premię i żyjesz.

zaloguj się by móc komentować

genezy @smieciu
28 maja 2019 22:34

Olej tych dziwacznych gostków, bo się przecież dopiero co naszpadelkowali. Dobrze że naczelnego koprofaga, czy tam koprolala, nie ma, bo by chyba portal eksplodował z tej pisiej radości. Pis to socjaliści- czy można być przeciwko socjalizmowi i jednocześnie być za? Jak widać jest to możliwe, trąci to (i nie lekko) chorobą psychiczną, ale można.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @grudeq 28 maja 2019 22:08
28 maja 2019 22:36

Dzieci są urzedowo okaleczane (szczepionki) i rozwydrzane bo nie mają zadnych autorytetów. Ustawa klapsowa i możliwość odbierania dzieci z byle powodu. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @smieciu 28 maja 2019 20:06
28 maja 2019 22:36

> Z rodzin patologicznych, czy innych dla których ta kasa stała się bodźcem do posiadania dziecka.

Znam troche rodzin gdzie dzieci jest 3 lub wiecej. Ludzie z wyzszym wyksztalceniem, niektorzy z doktoratami. Zatrudnieni w przemysle, na uczelniach.

Punkt widzenia zalezy od tego w jakim srodowisku czlowiek sie obraca ;P

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @sannis 28 maja 2019 20:50
28 maja 2019 22:43

To jest dobre: 500+ vs bykowe. Nagroda vs kara. Akcja vs zaniechanie.

Nie te orbity. Po lekturze Roberta Boucard'a - o ile ta książka nie jest fejkiem - odkręcam kran z wodą zimną.

Może żabie ulży ?

zaloguj się by móc komentować

smieciu @zkr 28 maja 2019 22:36
28 maja 2019 22:44

Przecież napisałem też „czy innych”. Jedyne co się liczy czy ta kasa jest dla kogoś bodźcem do zrobienia sobie kolejnego. W rodzinach patologicznych jest często. A w innych? Nie będę zgadywać. Ale jeszcze raz napiszę że oficjalne czynniki rządowe sugerowały że ten aspekt, czyili skłonienie do posiadania większej ilości dzieci, jest istotny.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @smieciu 28 maja 2019 22:32
28 maja 2019 22:51

Śmieciu, ja się powtórzę, ale w mojej ocenie to masz po prostu niesamowity śmietnik w głowie. A to nie pozwala na to, żebyś sobie raz skakał po historii, raz po ekonomii, a raz po religii. 

Rzecz druga, to coś takiego jak system zawsze będzie istniało, istnieje i istnieć będzie. Nieważne jak to nazwiemy. Bo człowiek jest istotą społeczną i tworzy społeczeństwo ze wszystkimi tego plusami i minusami. Zdaje się, że Święty Paweł zaakceptował istnienie systemu mówiąc: Co Boskie Bogu, co cesarskie Cesarzowi. Mi to w zupełności wystarczy. 

A pan czego chce? I jak Pan chce to zrealizować? 

zaloguj się by móc komentować

zkr @smieciu 28 maja 2019 22:44
28 maja 2019 22:52

nie chodzi o "bodziec" ale zwiekszenie bezpieczenstwa finansowego

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Rozalia 28 maja 2019 22:36
28 maja 2019 22:57

Tak jest lepiej żeby dzieci się naturalnie okalaczały Ospą i Chorobą Heine-Medina. Zawsze to lepsze, niż urzędowe. 

Co do klapsów, to jestem za przywróceniem do kodeksu rodzinnego "środków karności domowej", ale to trzeba by zlikwidować "młodzież" jako grupę społeczną. Jesteś dzieckiem i nagle stajesz się dorosły ze wszystkimi tego konsekwencjami, bez żadnego okresu przejściowego. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @genezy 28 maja 2019 22:34
28 maja 2019 23:01

Przeciwko socjalizmowi realnie można być dokładnie tak samo jak przeciwko grawitacji. 

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @grudeq 28 maja 2019 22:57
28 maja 2019 23:07

Dobra pomińmy sprawę szczepionek, jak ktoś się uprze żeby trzymać się wakcynologów, trudno. Są zrodła (jeszcze), można zobaczyć czy dobre są szczepionki czy nie. 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @grudeq 28 maja 2019 22:51
28 maja 2019 23:11

żebyś sobie raz skakał po historii, raz po ekonomii, a raz po religii.

Te rzeczy są nierozerwalne. Nie da się żadnej z nich zrozumieć oderwaniu od reszty. Warto przy okazji zauważyć że dla wielu osób głosowanie na PiS ma też zdecydowanie podłoże religijne. Katolik powinien głosować na PiS. Tak wielu uważa. Nie będę tego rozwijać ale dodawszy to 500+, rodzinę itp. mamy też ekonomię a historia jest zawsze.

Naprawdę św. Paweł tak powiedział?

Chciałbym na początek zminimalizowania roli państwa a zmaksymalizowania udzialu zwykłego ludka w systemie sprawowania władzy. By to osiągnać potrzeba ludzi, którzy by chcieli tego samego. A aby tego chcieli muszą przestać wierzyć w obecne iluzje, stąd moje teksty.

No w sumie chciałbym się dowiedzieć czy w ludzie jest jakaś nadzieja czy też raczej powinienem przygotowywać się do boskiego widowiska końca świata :P

zaloguj się by móc komentować


genezy @Grzeralts 28 maja 2019 23:01
28 maja 2019 23:19

Czy ty kiedykolwiek napiszesz coś wreszcie z sensem? Tu nie chodzi o ortodoksję tylko o udział procentowy- innymi słowy: nie chodzi o osłonę socjalną (np. 500+)  tylko o tę całą resztę, o konstrukcję socjalistyczną.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Matejek 28 maja 2019 23:16
28 maja 2019 23:27

Strony zajmują stanowiska ;)

Tak swoją drogą to mam pomysł na świetny tekst dotyczący dużo bardziej widowiskowych zjawisk na niebie oglądanych w całkiem niedawnej starożytności. Ale nie mogę się zebrać no i o dużo wątków zaczepia. Naprawdę dużo. Tu jest problem. Muszę się zmoblizować i wreszcie go machnąć.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @smieciu 28 maja 2019 23:11
28 maja 2019 23:27

Poprawiam się. Co cesarskie Cesarzowi, co Boskie Bogu..to słowa Pana Jezusa a nie św Pawła.

 

Dopuszcza Pan możliwość że dla większości iluzja że wystarczy pracować i płacić podatki oraz mieć trochę szczęścia i można całkiem przyjemnie przeżyć życie...jest lepsza od iluzji ograniczenia systemu i Państwa, i obowiązku wzięcia na własne barki zdecydowanie większej odpowiedzialności?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @genezy 28 maja 2019 23:19
28 maja 2019 23:38

Ja po prostu chodzę po ziemi. Mamy do wyboru PiS albo KE, a zastanawiamy się jak zlikwidować socjalizm. 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @grudeq 28 maja 2019 23:27
28 maja 2019 23:47

Mi się wydaje że problem jest poważniejszy, gdyż nie jest to mój problem :)

Nie no serio. Czemu nie założyć że taki właśnie nie jest boski plan? Niedawno w komentarzu pod innym tekstem zahaczyłem o ten nieszczęsny uczynek Adama i Ewy. Obawiam się po prostu że nie da się tego uniknąć. Ludzie zostali wygnani z Raju i sami obarczyli się problemem odpowiedzialności. Nie mogą tego uniknąc bo to byłoby jak: Sorki Panie Boże, ja tam jednak wolę rajskie ciepełko.

Po pierwsze nie zwracają się do Boga (lecz do państwa/partii) więc żyć w Raju nie będą. Ale jest problem poważniejszy. Wydaje mi się że nie da się już z tego tak wybrnąć. I nie jest to kara. Raczej kwestia dokonanego wyboru. Konsekwencji. Ktoś może na upartego próbować wierzyć że zostanie mu zorganizowany raj na ziemi. Choć raj to przesada. W każdym razie cena wydaje się być oczywista: posłuszeństwo (tak jak było oryginalnie) i to coś jeszcze: to coś co mamy w mózgu a co trzeba by też oddać. Ta droga do niczego nie prowadzi. Jest też ta druga. Nieposłuszeństwo ale z tym czymś w głowie co sprawia że wynik nie musi być głupi. Nie będzie głupi jeśli nie będziemy głupi :P Skoro wybralismy tak a nie inaczej trzeba po prostu stanąć na wysokości zadania... Wziąć tą odpowiedzialność i dać radę...

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @smieciu 28 maja 2019 19:16
28 maja 2019 23:51

Więcej jest takich co widzą, fajny tekst.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @smieciu 28 maja 2019 23:47
29 maja 2019 00:05

Skad wiesz kto sie zwraca, a kto nie, do Pana Boga?

Czy fakt, ze sie glosuje na jakas tam partie oznacza, ze to ma byc jakas manifestacja wielkiej wiary i oddania partii? Wyluzuj.

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @jestnadzieja 29 maja 2019 00:05
29 maja 2019 00:13

Głosowanie na partię jest raczej przejawem braku wiary z mojego punktu widzenia. Czy też takiej pseudowiary. Ale ok. Czas na przerwę.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @smieciu 28 maja 2019 20:06
29 maja 2019 00:15

"Czyż nie interesujące jest że dzięki programowi 500+ państwo zwiększyło ilość dzieci, które to one będzie mieć pod kontrolą? Z rodzin patologicznych, czy innych dla których ta kasa stała się bodźcem do posiadania dziecka. Te dzieci są wręcz dosłownie produktem państwa."

Troche przypomina mi to gadki Donalda Tuska. Najpierw zapowiadal ze zrobi z Polski druga Irlandie, a gdy po pewnym czasie zarzucano mu, ze nie dal rady, odparl: "I bardzo dobrze, prosze popatrzyc jaki tam teraz szaleje kryzys. Chcielibyscie miec cos takiego u nas?"

Te 500+ zwiekszylo ilosc dzieci. Dzieci, ktorych wychowywac beda rodzice przeciez, nie PiS czy PO. Czy jest jakis inny skuteczny sposob, zeby [dlugofalowo] zwiekszyc przyrost naturalny?

Rzeczywiscie uwaza pan, ze to same patologiczne rodziny?

zaloguj się by móc komentować

Vester @jestnadzieja 29 maja 2019 00:05
29 maja 2019 00:37

Niech mi Pan wyjaśni, jak można pogodzić głosowanie na proaborcyjnych socjalistów z Wiarą? Bo pojąć nie mogę.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szestow @smieciu
29 maja 2019 00:40

Nie mamy szans. Nie mamy żadnych szans. Czy to nie piękne? Czy ty to nie jest piękne?

zaloguj się by móc komentować

darkside @smieciu 28 maja 2019 22:32
29 maja 2019 01:07

smieciu, o: 500+, katolika h i Chrystusie goowno wiesz, a z tego gówna co "wiesz" jeszcze mniej rozumiesz. 

Ja mam co miesiąc 3000+, co z innymi dodatkami na dzieci daje rocznie ponad 80.000 PLN. Goowno się do tego dokładasz - wszystko co dostaję to jest ZWROT opodatkowania MOJEJ pracy + cały VAT z zakupów. Płacę 0 podatków i to jest informacja podana przeze mnie od Państwa, że PRIORYTETEM jest przetrwanie biologiczne Narodu. 

Bezdzietne pasożyty powinni być niewolnikami oddajacymi 100% dochodów minus miska ryżu. Żeby dotarło do nich o co chodzi z takimi bytami jak: naród, społeczeństwo, rodzina, państwo. Przez doope do łba. 

Najmłodszy syn ma 7 lat to se policz, jak nas zmotywowało te 500+.

Żona nie pracuje od trzeciej ciąży, a z jej kwalifikacjami i doświadczeniem zawodowym, pracy za min. 5000 PLN netto to "szuka" 5 minut. 

Pracować na rodzinę powinien tylko mężczyzna - żona ma cięższą pracę w domu. 

Zaufanie Bogu, ale to już temat poza twoje możliwości percepcji. 

Chrystus prawdziwie Zmartwychwstał i żyje z nami, ale to musisz sam chcieć doświadczyć. Poza Kościołem jesteś bez szans na to. To jest fakt historyczny, zmieniający postrzeganie rzeczywistości. 

Jeszcze raz, żebyś zapamietał: 500+ mam na moim pasku z wypłaty jako potrącenia i paragonach z zakupów. Zainewstowaliśmy zresztą w zakup ziemi, bo i tak żyliśmy do tej pory bez tego zwrotu podatku od mojej pracy. 

Tak wygląda real, a nie wyobrażenia ignoranta. 

Ogarnij się rodzinnie i przeżyj to sam, no niezupełnie sam - ZAWSZE jest z Tobą Jezus. Teraz też. Nie gorszy się Tobą tak jak ja. 

zaloguj się by móc komentować

Matejek @smieciu 28 maja 2019 23:27
29 maja 2019 01:37

właśnie, 
to jest poza 'naszą orbitą' i proca już nie zdatna
i
zarówno tu, jak i tu - to jest wielka szansa https://www.youtube.com/watch?v=pW5icrwAiBo&feature=youtu.be&t=8360&fbclid=IwAR2QszzCehcWDiWXIbE3bX09hEK1WKE2KRkKbdIRMI29i6RyvL3GNT3DQp8 
i to nie są idioci /choć są/ https://www.youtube.com/watch?v=rmBhstZBAao&feature=youtu.be&t=3269

/u nas/ niesamowite ... emocje https://youtu.be/sJgqv6oSLFY?t=101

zaloguj się by móc komentować

klon @smieciu
29 maja 2019 01:56

>>>Nie wiem doprawdy co można napisać by do pisowca dotarło (...)<<<

Dokładnie to samo co do kodziarza, marksisty, wyznawcy Jedi i innych.

Nic!     :-)))))

Obecnie, prawie nikt nie chce szukać prawdy - większość chce prawdę "objawić".
Taki czas. Równość we wszystkim. W mniemaniu o posiadaniu racji też. 
Negatywny bohater z filmu "Iniemamocni", - Syndrom / imię pewnie nieprzypadkowe :-) / wygłasza pewną kwestę:

"Każdy może być Super. A jak wszyscy są Super.......to nikt nie jest!"  - / oglądanie bajek z synem uczy :-) / 

To w kwestii, "co można napisać aby dotarło".

A "namówić" do zmiany można w sytuacji, którą opisuje stare chińskie przysłowie:

"... gdy uczeń jest gotowy, pojawia  się Mistrz ...".

Gotowość następuje /najczęściej/ po serii bolesnych porażek.
Sprawdziłem na sobie. Działa. Jak cholera, działa.
Jak dla mnie, najbardziej przekonywujący jest przykład.
Chcąc kogoś przekonać do czegoś, działaj zgodnie z regułą która głosisz! 

 

zaloguj się by móc komentować

BoaPL @darkside 29 maja 2019 01:07
29 maja 2019 06:01

Nie rozumiem, jak człowiek zarabiający 14000 na rękę może popierać socjalistów? Ciekawe co powiesz w drugiej  połowie 2020 jak limit na zus będzie zniesiony.

A, jeszcze jedno. Niestety jestem jednym  z pasożytów, i niestety nie jest to moim wyborem. Tak tylko informuję.

Pozdrawiam,

Pasożyt

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Szczodrocha33 29 maja 2019 00:15
29 maja 2019 07:00

Mnie też dziwi ta niechęć do 500+. Ja się cieszę że dzięki 500+ nie widać biedy w szkołach.  Nie ma przepaści pomiędzy dziećmi z bogatszych rodzin i z biedniejszych . I cieszę się również że matki z rodzin wielodzietnych mogą sobie wybrać czy chcą iść do pracy czy wolą wychowywać swoje dzieci same . 

Aha i ja nie biorę 500+. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @lchlip 28 maja 2019 22:13
29 maja 2019 07:33

O! Jesteś.

Lubię, gdy tu (czy do Toyaha) przychodzisz, bo jest w tym dowód, że te blogi znajdują się pod obserwacją prowokatorów, a w bardziej optymistycznym przypadku (chyba Twoim) przyciągają inteligentów zaniepokojonych bankructwem podstaw dptychczasowego przekonania o własnej inteligencji.

Ale do rzeczy. Priorytet w myszach nie polega na tym, że jedne są szkodliwe, a drugie pożyteczne. To jest rozpoznanie rasistowskie! Kot łapie wszystkie. Zwłaszcza te, które się bardziej nerwowo ruszają, bo tak kot jest ustawiony.  Podobnie polskiej opozycji nie podoba sie wszystko, bo tak jest ustawiona. Na protest, a nie na współpracę dla jakiegokolwiek bądź priorytetu. Przez to obecna opozycja jest siłą wyłącznie niszczącą, co elektorat najwyraźniej dostrzegł w ofercie KE.

My jednak nie redukujemy świata społecznego do kota i myszy. Chodzi o wyższy poziom, w którym musimy podejmować decyzje po co istniejemy i jak sprawić (co jest potrzebne), aby istnieć dłużej. Tak postawione pytania wywołują różne odpowiedzi począwszy od "po nas choćby potop". Zapewne inaczej odpowie Biedroń, a inaczej Ty (mam nadzieję!). Podobno w sytuacjach beznadziejnych instynkt podtrzymania gatunku przesuwa się na pierwsze miejsce. Kariery różnych biedroni wskazują więc na szerokość przekonania, że póki co jest wystarczająco bogato i bezpiecznie a bateryjki u króliczków są OZE.

I w ten sposób dochodzimy do sedna społecznego. Człowiek poza społeczeństwem traci swoje człowieczeństwo. Jest stworzeniem społecznym więc społeczeństwo jest mu potrzebne. Jednemu, żeby je okradać, drugiemu, żeby na nim żerować, czy jeszcze gorzej. Ale większości społeczeństwo potrzebne jest po to, aby samemu być człowiekiem wśród innych ludzi wg reguł, czyli w cywilizacji określonej, a nie w jakiejś chaotycznej (róbta, co chceta). Właśnie to wymaga podtrzymywania. Gdy więc identyfikujemy zagrożenie demograficzne (mysz), to dobieramy takie środki (kota), żeby dać alternatywę tym ludzkim koniecznościom, które od posiadania dzieci odsuwają. Nie od pragnienia dzieci, bo wygląda na to, że po coś pragną nawet pedały, ale od podjecia decyzji o posiadaniu i o związanych wysiłkach oraz wyrzeczeniach (np. kariery).

Czy 500+ to sprawi? Nie wiadomo. Ale na pewno nie zaszkodzi. Nie ma tu mowy o "płaceniu za rodzicielstwo". Takie argumenty są po prostu obraźliwe, bo normalne kobiety nie są odpłatnymi surogatkami i nie rodzą dla kogoś, ale dla siebie. Na tym jednak polega uroda społeczeństwa, że choć poza swoją rodziną dzieci są cudze, to korzyść z ich istnienia jest ogólnospołeczna. Choćby tylko taka, żeby dostarczać komuś piany do bicia na blogach. Dlatego społeczeństwo i służące mu państwo powinno się dołożyć.

Reasumując, krytyka 500+ może być zasadna tylko wtedy, gdy nie ma obawy demograficznej. Jeśli zaś ta obawa jest uzasadniona, to krytyka jest po prostu objawem wrogości.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @przemsa 29 maja 2019 07:43
29 maja 2019 07:53

Krytyka 500+ byłaby poza tym zasadna wtedy, gdyby istniał sposób, aby cofnąć zmiany cywilizacyjne ogólnie uważane za postępowe.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 29 maja 2019 05:24
29 maja 2019 08:00

To jest bardzo wygodne generalnie - jeśli cel jest ambitny i nierealny można spoglądać z wyższością na otoczenie, mając 100% pewność, że nasze mądrości i proroctwa nigdy nie zostaną poddane praktycznej weryfikacji. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Vester 29 maja 2019 00:37
29 maja 2019 08:01

Ja nie zagladam ludziom do sumien, nie wiem kto z glosujacych wierzy. Sama postawilam krzyzyk przy czlowieku, o ktorym wiem, ze jest za zyciem i rodzina (to byl dla mnie priorytet przy glosowaniu)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @orjan 29 maja 2019 07:53
29 maja 2019 08:16

Dlatego napisałem, że równie dobrze jak socjalizmu możemy postulować natychmiastową likwidację grawitacji. Podobne szanse powodzenia.

zaloguj się by móc komentować

orjan @przemsa 29 maja 2019 07:43
29 maja 2019 08:17

"Krytyka 500+ byłaby zasadna, gdyby mógł pojawić się inny rząd, który zliwkidowałby ten program, a całość "zaoszczędzonych" w ten sposób funduszy przeznaczył na obniżkę podatków dla wszystkich obywateli. Innymi słowy likiwdując 500+ nie pozostawiłby tych pieniędzy w budżecie, ale zwrócił je w inny sposób Polakom."

To nie jest i nie będzie zagadnienie "zwrotu Polakom". Ewentualne zlikwidowanie 500+ nie spowoduje "zaoszczędzenia", ale co najwyżej przekierowanie danych funduszy. Chłonne kierunki się znajdą, bez obawy. Zwrot wymaga najpierw zabrania. Prawdopodobnie chodzi Tobie więc o to, aby nie zabierać, czyli obniżyć podatki. Gdyby jednak chcieć poprzez płace zachować jakieś bodźce dla demografii, to należałoby obniżyć podatki od osób fizycznych np o 500 zł za każde (w tej chwili już) dziecko wyjdzie więc na jedno, tylko będzie pochłaniało więcej papieru i kontroli.

Gra toczy się o demografię, a nie o socjal, czy nawet o zamożność, bo 500+ nie jest dawane niewzajemnie, czyli za nic. Czy w danych warunkach można zadbać o demografię inaczej, albo bardziej? Być może tak, ale na pewno 500+ nie jest złym rozwiązaniem. Okazuje się, że także dla koniunktury.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Grzeralts 29 maja 2019 08:16
29 maja 2019 08:25

Jakaś wersja "socjalizmu" istniała zawsze już od jaskini i zawsze będzie potrzebna, bo - podobnie jak grawitacja - wzajemna troska niejako jest obiektywnie wpisana w społeczeństwo jako w miejsce bycia człowiekiem. Byle pomocniczo i bez przesady.

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @DrzewoPitagorasa 28 maja 2019 19:59
29 maja 2019 08:25

o tak, teoretycy w rozważaniach o systemie, który należy brać na serio zawsze podczas pierwszej konfrontacji z owym systemem popuszczają w gacie ze strachu, a potem popłakują, że system, że prawo, że sprawiedliwość, że tak nie można, że sąd, ..., itd., 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @przemsa 29 maja 2019 07:43
29 maja 2019 08:26

Sprawdziłbym, jaki procent w budżecie stanowi dochód z podatków od osób fizycznych (PIT) - płacony w większości przez obywateli polskich, a jaki od osób prawnych (CIT) - przy czym tu podatkujemy także wszelkiego rodzaju spółki (firmy) zagraniczne.

Przy czym pod uwagę wziąłbym, że PIT jest płacony przez przedsiębiorców, będących nadal osobami fizycznymi, a którzy na przykład zatrudniają po 100 lub więcej osób i odseparował ich od zwykłych pracowników.

Potem zaś zrobił analizę o ile musiałbym obniżyć podatek PIT aby pozostawic 500 zł w kieszeni Polaków. To tez jest fajna konstrukcja: obniżyć Polakom podatki (a najchętniej o tym krzyczy np. portugalskie Jeronimo Martens albo niemiecka montownia VW - jak już nie jest zwolniona z podatku w SSE) to wtedy będą mieli w portfelu te 500 zł. Bo to nie zadziała, kiedy Polak pracuje na czarno, albo pracuje pół na czarno, pół legalnie (wie Pan, na umowie będzie minimalna, ale ja panu resztę dam pod stołem - będzie miał Pan więcej dla siebie) - bo podatki jaki on odprowadza jest śmiesznie mały (wielki interes, nie zapłaci podatku 50 zł, tylko 30 zł, ma 20 zł dla siebie).

Nie zdziwię się, jeżeli się okaże że 500+ tak naprawdę nie ma swojego źródła w PIT  (bo ten na przykład w całości jest przeznaczany na utrzymanie Policji, służby dyplomatycznej, Straży Pożarnej, Edukacji), ale w CIT zbieranym od wielkich zagranicznych firm.  

zaloguj się by móc komentować

qwerty @smieciu 28 maja 2019 20:06
29 maja 2019 08:29

zajmij się dziećmi obywateli RP, których wyrzuca się z domów, wsadza za kraty, konfiskuje majątki, .... odwagi; dostałeś kiedys sankcje skarbową ot. tak na 10 mln zł i napad komroników do domu/mieszkania? widziałęś dzieci ktore są tego świadkami, wiesz co to jest TEN system? zazdrościsz tych 5 stówek i chcesz kreować ideologię? idż przeżyj miesiąc za 829 zł to pogadamy o systemie

zaloguj się by móc komentować

bendix @grudeq 29 maja 2019 08:26
29 maja 2019 08:31

VAT gdzieś zgubiłeś.

zaloguj się by móc komentować

orjan @przemsa 29 maja 2019 08:22
29 maja 2019 08:32

Ja zaś (odlewając wodę) napisałem, że jakakolwiek krytyka 500+ ma sens, jeśli troska o demografię jest zbędna. Poza tym tylko upieram się, że to nie jest socjal za nic.

Natomiast co do samej techniki rozwiązania realizacyjnego 500+, to uważam ją za wzorową i zwłaszcza najtańszą oraz najprostszą.

zaloguj się by móc komentować


grudeq @bendix 29 maja 2019 08:31
29 maja 2019 08:51

VAT nie dotyka dochodów człowieka. VAT pojawia się przy wydatkach.

Jeżeli ktoś nie ma pieniędzy to nie dokonuje zakupów i nie płaci VATu. Więc co z tego że mu obniżę VAT. Dlatego rozmawiam tylko i wyłącznie o podatku dochodowym - PIT i CIT.

A Pana zdaniem, co w moich myślach i wnioskach zgubiłem, pomijając VAT?

zaloguj się by móc komentować

bendix @grudeq 29 maja 2019 08:51
29 maja 2019 08:59

To że ludzie mają stałe wydatki na jedzenie i opłaty za możliwość mieszkania. Wydaje mi się że na CIT-e to mało Państwo zarabia bo tam jest maksymalna optymalizacja podatkowa typu "zakup od firmy matki nowej nazwy"

zaloguj się by móc komentować

grudeq @bendix 29 maja 2019 08:31
29 maja 2019 09:04

Dam jeszcze taki przykład:

Załóżmy, że w polskiej stoczni budujemy tankowiec dla Szejk za 500.000.000$ (z VATem 23% 615.000.000$). Jak obniżę VAT do 10%, to Szejk tankowiec kupi za 550.000.000$ - narazie widzę interes dla Szejka, dla Stoczni nie widzę - ma tylko jedną pochylnię i obniżenie finalnej ceny może przy zwiększeniu portfela zamówień, nie spowoduje zwiększenia możliwości produkcyjnych stoczni - zatem gdzie interes zwykłego obywatela w obniżce podatku? Traci budżet, zyskuje Szejk, nie zyskuje nic obywatel.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @darkside 29 maja 2019 01:07
29 maja 2019 09:23

No wreszcie ktoś pisze z sensem. Podziwiam za całokształt.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @grudeq 29 maja 2019 09:04
29 maja 2019 09:24

VAt przy eksporcie jest zero%.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Wrotycz1 29 maja 2019 09:23
29 maja 2019 09:28

Ja tez:)

Darkside pisze o wlasnym doswiadczeniu. Ja nie mam takich zaslug na koncie, ale znam bardzo wiele rodzin wielodzietnych, ktore chcialy miec dzieci bez wzgledu na opieke panstwa. 500+ teraz traktuja zwyczajnie jako pomoc i uznanie. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Wrotycz1 29 maja 2019 09:24
29 maja 2019 09:33

ALe tu jest VAT przy sprzedaży. (przyjeżdza Szejk do stoczni i kupuje statek, staje się jego właścicielem). Export następuje dopiero gdy Statek zabiera ze stoczni, płynie nim do Abu Zabi i przekracza granice, wtedy jest eksport i nie ma VATu, bo to byłoby podwójne opodatkowanie.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @DrzewoPitagorasa 29 maja 2019 07:00
29 maja 2019 09:35

Ło matko! zasługą PiS jest to, że zdjął z karków najbiedniejszych rodziców Providenta i tego typu podobne firmy z chwilówkami, dając po prostu chwilę oddechu. Przekierował część budżetu w stronę rodzin. Teraz pytanie, jeśli wielkość budżetu za rządu PiS i PO jest mniej więcej taka sama, to gdzie poszła za PO ta pula pieniędzy, która teraz została skierowana do rodzin? I co z tego mamy? i dlaczego nie widzimy żadnych efektów?

Jeszcze jedno najważniejszą ludzką potrzebą jest potrzeba bezpieczeństwa i stabilizacji na zasadzie lepszy wróbelek w garści niż kanarek na dachu, więc trudno się ludziom dziwić, że głosują na socjalizm.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @orjan 29 maja 2019 08:25
29 maja 2019 09:35

Socjalizm bazuje na naturalnym porządku. Ale bez odniesienia do Boga łatwo go wypacza. 

zaloguj się by móc komentować

BoaPL @grudeq 29 maja 2019 09:04
29 maja 2019 09:47

Wiesz że sprzedając za granicę vatu się nie płaci?

zaloguj się by móc komentować

orjan @Grzeralts 29 maja 2019 09:35
29 maja 2019 09:47

Jeśli chodzi o naszego Pana, to bezdyskusyjna zgoda.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @BoaPL 29 maja 2019 09:47
29 maja 2019 09:54

Na jakiej podstawie Pan tak twierdzi i co pan ma na myśli dokładnie, jaką sprzedaż? I jak to się ma do art 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Marymont 28 maja 2019 21:36
29 maja 2019 10:43

Modele, modelami ale odpowiedź sobie czy masz taki wybór?  Według mnie od 1999 roku, żaden rząd nie pozwalał na taki wybór. Przeglądnij notki PRZEMSA-y, napisał bardzo dobrą o "rozdawnictwie".

Jak lubisz modele to rozważ taki. Statystycznie młodzi ludzie decydują się na małżeństwo w 1995 roku. Chcą mieć rodzinę, mają rodzinę. I tu możemy analizować modele.  Czy warto czekać na "500+" by decydować się na dziecko?

Proponuję modelowo rozważyć również stan zaproponowany przez EWA REMBIKOWSKA. Budżety za rządów PO-PSL i PIS, realizowane programy społeczne, politykę fiskalną, wpływy z podatków VAT, PIT, CIT.

zaloguj się by móc komentować

bendix @darkside 29 maja 2019 01:07
29 maja 2019 10:58

Jest tylko jedno ale:

"Bezdzietne pasożyty powinni być niewolnikami oddajacymi 100% dochodów minus miska ryżu. Żeby dotarło do nich o co chodzi z takimi bytami jak: naród, społeczeństwo, rodzina, państwo. Przez doope do łba. "

Są ludzie którym dobry Bóg nie dał możliwości posiadania dzieci. Ale to się da rozwiązać w inny sposób (np. adopcja)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu
29 maja 2019 11:01

No dobrze, hodowane kury nie potrafią pływać po europejskim morzu.

To jaka jest zatem alternatywa?

(odpowiedź znajduje się w szmonesie  z repertuaru Aloszy Awdiejewa)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @bendix 29 maja 2019 10:58
29 maja 2019 11:04

Nie da się. Choćby z tego powodu, że dzieci do adopcji jest wielokrotnie mniej, niż par chcących adoptować.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @bendix 29 maja 2019 10:58
29 maja 2019 11:07

Darkside byl mocno wkurzony piszac swoj komentarz, stad pare ostrych slow. Moja mama jak sie wkurzy to wszystkich by wystrzelala,  normalnie to lagodna z niej osoba, ktora muchy nie skrzywdzi:)

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 29 maja 2019 11:04
29 maja 2019 11:08

No to nie wiem jak to rozwiązać względem podatku 'bykowego' proponowanego przez darkside.

W zaświadczenia lekarskie nie wierzę bo to łatwo fałszować/kupować itp.

Czyli bykowe nieuchronne niezależnie od "możliwości"?

Można jeszcze inaczej ;-)

Żadne 'bykowe' tylko podatek 80% dla wszystkich a potem 'ulgi' aż do podatku 0% ;-)

zaloguj się by móc komentować

bendix @jestnadzieja 29 maja 2019 11:07
29 maja 2019 11:09

Wiem wiem, domyślam się. Po tym co tu ostatnio w komentarzach czytam też się za głowę łapie.

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 29 maja 2019 11:08
29 maja 2019 11:10

80% bo te 20% na michę ryżu starczy żeby była jasność moich intencji.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @bendix 29 maja 2019 11:09
29 maja 2019 11:25

To jeszcze zeby niektorym nerwa podkrecic, ze "robio na patologie": rodzina Brodow z radoscia czeka na 11 dziecko:

:))

"Artystom zależy na przekazaniu swojego przesłania, że wielodzietne rodziny mogą nie tylko dobrze funkcjonować i rozwijać talenty dzieci, ale też wnieść do współczesnego świata nowe spojrzenie na wiele ważnych spraw."

 

https://youtu.be/6Ean636t8VU

zaloguj się by móc komentować

Vester @Grzeralts 29 maja 2019 09:35
29 maja 2019 12:53

"Socjalizm bazuje na naturalnym porządku. Ale bez odniesienia do Boga łatwo go wypacza".

 

Właśnie wygrał Pan internety.

Niniejszym oficjalnie odpadam z komentowania blogów, gdzie udziela się Silna Grupa Pod Pragmatycznych Wezwaniem. 

Ograniczę się do czytania Pantery, Stalagmita i innych historycznych detektywów.

Z Panem Bogiem!

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Vester 29 maja 2019 12:53
29 maja 2019 12:57

Cóż, może dokonać dla Waszmości rozbioru zdania?

Z Bogiem! :) 

zaloguj się by móc komentować



orjan @smieciu
29 maja 2019 14:36

PiS proponuje od 1 stycznia płacę minimalną 2450zł a minimalną stawke godzinową 16 zł. Obwieściła min. Rafalska uciekająca do Brukseli.

Jak on śmie ten PiS! Teraz to już na pewno przegra kolejne wybory.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @orjan 29 maja 2019 14:36
29 maja 2019 14:50

A to otwierasz jeszcze jeden ciekawy wątek dyskusji. Dla części płaca minimalna to kolejny przykład socjalizmu. Przy czym socjalizm jest przeciwny Bogu. To dlaczego kościół katolicki posługuje się pojęciem sprawiedliwego wynagrodzenia za pracę?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 29 maja 2019 14:50
29 maja 2019 15:37

gorzej: księża (po seminarium i państwowej, socjalistycznej z ducha, szkole) szermują często-gęsto terminem "sprawiedliwość społeczna" w odniesieniu do idei chrzescijańskich. Jako żywo w tekstach ewangelicznych  nie spotkałem  tego "zwierza".

zaloguj się by móc komentować

MZ @orjan 29 maja 2019 14:36
29 maja 2019 16:16

Płaca minimalna nie załatwia niczeg,topozór,kwota wolna od podatku jest najważnejsza.

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 29 maja 2019 15:37
29 maja 2019 16:23

O ile się  nie mylę, to w łacinie klasycznej socialis nie oznaczało społeczny, ale towarzyski, czyli należący do towarzystwa. Greka klasyczna też chyba nie wyróżniała pojęcia społeczny w jego dzisiejszym znaczeniu. Jak np. aramejski? nie mam pojęcia. Z tego by wynikało, że w tekstach ewangelicznych próżno szukać tego "zwierza" jako dosłownego. Co niekoniecznie znaczy, że się tam nie ukrywa.

zaloguj się by móc komentować

orjan @MZ 29 maja 2019 16:16
29 maja 2019 16:24

Czy to znaczy, że wszystko jedno rośnie, czy maleje?

 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @qwerty 29 maja 2019 08:29
29 maja 2019 16:30

No właśnie. Wężykiem.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @ewa-rembikowska 29 maja 2019 09:35
29 maja 2019 16:36

Powtórzę za klasykiem: bingo.

PS.Do niektórych nie dociera, że rozwałka gospodarki III RP w niektórych rejonach wyprodukowała prawdziwe  regiony niezawinionej biedy. Nie ma stałej legalnej  pracy dla obojga rodziców. I nie będzie w najbliższym czasie. A wszycy nie moga emigrować. Wiec "pińcetplus' to chwila  oddechu i poczucie bezpieczeństwa w razie, gdyby straciło się pracę lub gdyby warsztacik rodzinny  miał problemy.

zaloguj się by móc komentować

MZ @orjan 29 maja 2019 16:24
29 maja 2019 16:45

Przy wysokim opodatkowaniu pracy płaca min.nie wpływa znacząco na dochody pracowników,kwota wolna od podatku ,tak. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @pink-panther 29 maja 2019 16:36
29 maja 2019 16:51

Mikke Janusz był jednym z aktywnych propagandystów tzw. złodziejskiej prywatyzacji - namawiał do zbywania świadectw udziałowych, wpływając na ich cenę - nakłaniając obywateli do ich zbycia za cenę butelki wódki - bo są rzekomo nic nie warte.

Proste podzielenie wartości akcji firm sprywatyzowanych przez ilość świadectw im odpowiadających prowadzi do wniosku, że obywatele zbyli za cenę butelki wódki równowartość samochodu i to może nowego. To jest też intuicyjnie wyczuwalne bez obliczeń, iż wartość majątku pokomunistycznego, będącego sumą dorobku, cen nieruchomości etc. to nie jest po kilkudzieisięciu latach (nawet komunuzmu w wersji PRL) butelka wódki na głowę. 

Oczywiście gdyby obywatele nie wyzbyli się tych świadectw, to nie znaczy, że w prosty sposób stali by się właścicielami tego majątku - ale komunistom, ich akolitom i beneficjentom byłoby trudniej, a może bardzo trudniej.

Mikke uchodzi za piewcę i znawcę archetypu wolnego rynku - gdy w istocie jest ekonomicznym imbecylem - o ile nie intelektualnym oszustem, bez pojęcia, jak działa gospodarka i o co w niej chodzi. 

zaloguj się by móc komentować

Matejek @grudeq 29 maja 2019 14:50
29 maja 2019 17:04

jako żywo
przykład sprawiedliwego wynagrodzenia za pracę na ''katolickiej'' uczelni /naszej 'dumie'/, która ewidentnie się wyróżnia w tym względzie na tle innych - świeckich, czy nawet 'lewackich',
na owej ''katolickiej'' uczelni dano podwyżki wszystkim pracownikom po równo - ... 7% /uwzgl. płacy zasadniczej/, gdzie zarabiają; rektorzy 14.000, profesorzy 6.000, administracja /''zwykła''/ 2-3.000 i zwykli ''fizyczni'' 1.600, 
wszystkich innych uczelni nie stać było na taki gest, tam pracownicy, niezależnie od stanowiska dostali po równo od 250 do 500 zł do pensji,

no, chociaż nie do końca na tej ''katolickiej'' - administracja jeszcze dodatkowo 2 lub 5% za swą ciężką pracę została 'wynagrodzona' - tak, tak, tylko tu ma zastosowanie, w całej swojej pełni: 'godzien pracownik zapłaty swojej' :D

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @orjan 29 maja 2019 16:24
29 maja 2019 17:13

Wg klasycznej szkoły marksizmu-mikkizmu najlepiej, jak płaca minimalna maleje do zera.

W realnej gospodarce usunięcie tego pojęcia i paramertu jest co najmniej trudne - w tylu miejsach stanowi odniesienie - iż trzeba by go zastąpić jakimś wskaźnikiem syntetycznym - a wtedy powstałby problem jego źródła pochodzenia - czyli zgodności z Konstytucją.

Płaca minimalna to jest tyle, ile się typowo proponuje pracownikom w 80% ogłoszeń o pracę (minimalna, ewentualnie plus 200-300 zł). W wielu miejscach Polski np. Biedronka czy Lidl to jest pracodawca, który daje stabline i dobrze płatne zatrudnienie, o którym można sobie pomarzyć. Z perspektywy "warsiawy" i cwaniaków, co się ustawili tego nie widać - ale na wsi to widać. Tam często nie ma autobusu by do dobrze płatnej pracy w Biedronce dojechać - a ja znam takich, co wstają o 4 rano i idą 5 kilometrów na piechotę, by zdążyć na inny autobus, co ich dowiezie do pracy na 6:00. Więc niech już te żydowskie autobusy z gwiazdą Dawida, zamiast gwiazdy mercedesa prezes szybciej załatwi.

Płaca minimalna wpływa np. na wysokość kwoty, jaką komornik musi zostawić z wynagrodzenia (obecnie ok. 1700 zł) - jak zniknie to pojawi się spore grono takich, co będą mieli poważny problem, bo ich będą dojeżdżać "prawdziwi przedsiebiorcy", sól zmiemi, ostoja kapitalizmu.

Obecnie w USA pracownicy McDonald's domagają się minimalnej stawki godzinowej 15 USD. Co oznacza, iż PiS dając 500+ załatwia sprawę wsparcia kwotą niewiele większą niz dniówka w McDonald's w USA. A u nas kwik, że szasta pieniędzmi podatników.

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 29 maja 2019 16:36
29 maja 2019 17:18

Dociera, dociera, Pani Panther'o...

... i chwala za taki projekt  !!!  

Osobiscie nie akceptuje tylko sposobu rozdzialu 500+... nie moze byc tak, ze taki imbecyl i nierob jak - dajmy na to Kosiniak, rzadowy pasozyt - dostanie 500+ i  rodak z regionu niezawinionej biedy  TEZ  dostanie 500+... to jest nie do przyjecia i to budzi i bedzie budzic podzialy spoleczne... i znajac te niezmiernie "przejeta" losem Polakow bande pewnie po to tak to zostalo zaaplikowane.

Jednoczesnie w regiony niezawinionej biedy wysylane sa transporty do budowy taniej struktury mieszkalnej  dla  IMIGRANTOW... absolutnie nie liczac sie z ludzmi juz tam zamieszkalymi  !!!

Czyzby PiS, "dobra i jeszcze lepsza zmiana w ferworze walki wyborczej"  NIC  o takich sk****synskich dzialaniach nie wiedzieli  ?!?!?!   Jak to jest w ogole mozliwe  ???

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Wolfram 29 maja 2019 16:51
29 maja 2019 17:19

Lord Mikke uczestniczył wraz z innymi w ustawce pod nazwą "obalanie komunizmu 1989 r" i dostał rolę, jaka pasowała do jego wcześniejszego "ąplła" i gra dalej. Jak najbardziej zgadzam się, że złodziejska prywatyzacja to było sprzedawanie samochodu za butelkę wódki ale to mogło być możliwe tylko wtedy, kiedy I "S" została -podmieniona na "II lepszą S" i nowe "elity" umówiły się z "jenerałem" na to, czego jeszcze nie ogarniały a potem zaczęły się bać śmiertelnie., bowiem  "stare Kiejkuty" potrafią zacisnąć garrotę czyli wysłać "seryjego samobójcę" w popłudnie piątkowe, kiedy prokurator zaczął już łykend. Ludzie ufali tym z "II S", bo myśleli, że to to samo, tylko jeszcze lepsze. A teraz "nasi bohaterowie" są zakładnikami  a my ofiarami.  Ale póki życia, póty nadziei.   

zaloguj się by móc komentować

darkforce @smieciu
29 maja 2019 17:23

Szanowny Panie S, nie Pan jeden. Ale sam Pan widzi że daremnie strzępić język...

zaloguj się by móc komentować

darkforce @smieciu
29 maja 2019 17:23

Szanowny Panie S, nie Pan jeden. Ale sam Pan widzi że daremnie strzępić język...

zaloguj się by móc komentować

darkforce @smieciu
29 maja 2019 17:23

Szanowny Panie S, nie Pan jeden. Ale sam Pan widzi że daremnie strzępić język...

zaloguj się by móc komentować

Paris @Wolfram 29 maja 2019 16:51
29 maja 2019 17:30

Takich pieFcUF i znaFcUF...

... jak ten stary zboczeniec i  KOMUCH  Mikke  w tym calym  POPiS'ie to jest  na peczki  !!!

Wielu z nich  polski narod  w niedziele  "wybral"  na "swoich przedstawicieli"... zapewne po zamknieciu lokali wyborczych  !!! 

zaloguj się by móc komentować

sannis @Wolfram 29 maja 2019 16:51
29 maja 2019 17:45

Mikke to aktor w "sztuce" rozpisanej przez Krzeczkowskiego. Pisałem pod tekstem gospodarza, że był odcinek "Mamy cię" (rozaj ukrytej kamery) z Fikki-Mikki w roli głównej, w której jest odwrotnością fircyka-fefluna machającego w TV słabą pukawką przed nosem cymbała Dziewulskiego.  Podobno US "umożył" mu bańkę niezapłaconego podatku w swoim czasie a potem odsprzedał "NCz!" kolejnemu leberałowi o polskobrzmiącym nazwisku Sommer. Już nie wspomnę o jego konserwatyzmie i trudnych do zliczenia dzieciach na boku, bo to działaczom UPR tak ciśnienie podnosiło, że do PO się potem przenieśli.   

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @sannis 29 maja 2019 17:45
29 maja 2019 17:55

Ministerstwo Finansów umorzyło mu podatek dochodowy - pół bańki.

zaloguj się by móc komentować

sannis @ewa-rembikowska 29 maja 2019 17:55
29 maja 2019 18:00

Tak, pomyliłem to było 500 tyś zł. Jakie jest prawdopodobieństwo umorzenia podatku dochodowego przez MF, czy to wogóle możliwe dla kogoś z ulicy? Pytam poważnie, bo się nie orientuję. 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @qwerty 29 maja 2019 08:29
29 maja 2019 18:16

Smieciu jest zwolennikiem anarchii. :) On uważa że to jest sposob na system. 

zaloguj się by móc komentować


qwerty @Wolfram 29 maja 2019 16:51
29 maja 2019 18:40

w jego przypadku pojęcie 'intelekt' oznacza, że umie trochę czytać i pisać a fantazje na każdy temat sprzedaje jak na odpuście;- jak chcą słuchać o wolnym rynku to on tą potrzebę zaspokoi, jak o wolności to też, itd.,  - na takich jest zawsze jedno lekarstwo - 100 zł do ręki i pokaż jak się to robi;- urokliwością jest to, że kapitalizm w RP 'budują' komunisci wszelkiej maści a prawo stanowią i dyskontują zawodowi oszuści; 'budżetowe' elity modelują wolny rynek, stosowanie prawa własności [w RP jest selektyne tj. własność może byc sądownie selektywnie przyznana 'wobec figuranta' albo uznana za nabytą 'przez (np. służbowe) przebywanie'] - tu już rozum i logika zostały wyparte z przestrzeni społecznej i to w każdej instytucji a co dopiero w grupkach/partiach 'maszerujących' do koryta

zaloguj się by móc komentować

qwerty @pink-panther 29 maja 2019 17:19
29 maja 2019 18:43

istota problemów w RP tkwi w słowie 'podmiana'- podmienia się wszystko [pojęcia definicyjne, literalne zapisy norm prawnych, dokumenty w urzędach/sądach, treści na oryginalnych dokumentach, ....]- normalnie uksztaltowany obywatel nie ma szans w zderzeniu z patologią 'podmian' - 'był ale go nie było..';- to klasyka logiki rozmytej

zaloguj się by móc komentować

qwerty @sannis 29 maja 2019 18:00
29 maja 2019 18:45

tylko dla swoich co do końca życia wierni pozostaną i rolę swoje znają bez suflera

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @sannis 29 maja 2019 18:00
29 maja 2019 21:11

Dla kogoś z ulicy nie jest to możliwe:))) Dla mnie ta wiadomość to rewelacja i jak kropka nad i.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
29 maja 2019 21:57

Dzięki za różne komentarze.

Muszę jeszcze raz odnieść się do 500+. To jest naprawdę bardzo dobry temat do dyskusji gdyż pokazuje świetnie jakie jest prawdziwe podejście ludzi do wielu spraw. Ja ze swojej strony muszę w każdym razie jeszcze raz podkreślić coś co wydaje mi się oczywiste ale jakoś nie dociera do niektórych. Tu nie chodzi o to że ludzie „dostali” kasę tylko o cały kontekst. Sposób w jaki jest to robione. Ktoś pisze że dostali ludzie biedni ze ściany wschodniej czy coś w tym stylu. Ok ale czmu nie dostali z jakiegoś prawdziwego normalnego socjalu? Z jakichś zapomóg? Takie argumenty że ktoś tam dostał i 500+ go uratowało nic nie znaczą gdyż nie oni są celem tego programu. Lecz także ci którym kasy nie brakuje. Skoro takie pozytywne jest wspieranie tych biednych ludzi to czemu nie dać im po 1000 odbierając kasę innym?

Program ten jest patologią, patologią ideową. Podałem argumenty. Jest też charakterystycznym działaniem Systemu: na patologie odpowiedzmy kolejnymi patologiami. Typowe: stwórz problem a potem go rozwiąż. Patologią tego programu jest to że nie likwiduje on przyczyn obecnego stanu rzeczy. A przyczynami tymi jest ubezwłasnowolnienie obywatela. Uzależnienie go od wielkich podmiotów na czele z państwem. Całym systemem prawa. I jeszcze jednej rzeczy o której napiszę w innym tekście. 500+ pogłębia to uzależnienie a zatem niczego nie rozwiąże. To tylko sposób na wyłączenie myślenia.

To samo tyczy się zagadnienia płacy minimalnej. Za duży temat na krótki komentarz ale warto zauważyć że ta cała mania, psychoza by towar czy usługa były jak najtańsze prowadzi siłą rzeczy do obniżania płac. Do tego samego prowadzi globalizacja: lokowanie produkcji w tanich miejscach a potem zmuszanie starych miejsc do obniżania kosztów. Do tego samego służy sprowadzanie imigrantów wreszcie. W takim momencie powstaje spór czy praca minimalna jest socjalistyczna? Ale ten spór jest sztuczny! Gdyby nie globalne działania Systemu być może nawet nie zaistniałby ten spór. Gdyby przykładowo nie Polak to leniwy angolski pomocnik murarza zarabiałaby fortunę.

Dlatego tak wałkuję ten problem. Problem Systemu. Tu tkwi sedno sprawy. Do wielu sporów z komentarzy nie doszłoby gdyby rzeczy nie były odgórnie sterowane i stawiane na głowie. Nie byłoby pewnie problemu pracy minimalnej czy socjalu. Możliwe że ludzie nie mieliby problemów z dobrowolnym socjalem. Ot przykładowo skoro zarabiasz 10tys i to jest norma gdyż obywatele nie pracują na System to taki żul z pod budki nie budziłby w tobie myśli o tym że żłopie piwo dzięki socjalowi, ogląda TV na TV z socjalu i mieszka w dziurze z socjalu. Możliwe że sam byś mu rzucił kasę bo po ludzku byłoby ci go żal a i tej kasy też ci żal by nie było.

Niestety. Ludzie łapią się na haczyki Systemu i potem tracą czas na rozstrząsanie problemu socjału, który jest tworem Systemu. A dzieje się tak dlatego gdyż ludzie nie trzymają się idei. Rzeczy w które wierzą. Prawda jest taka że w takich chwilach wychodzi jasno że oni w nie nie wierzą. Nie patrzą, nie myślą. Głosują na PiS choć nie mam pojęcia jakie ich idee realizuje. Głosują na PiS mimo że nic fundamentalnie nie zmienia. Denerwują się na sprzedawczyków z PO podczas gdy  nie denerwuje ich jak Żydki cisną w sprawie 447. Są zadowoleni z uszczelniania VATu a nie pomyślą że najlepszym sposobem na jego uszczelnienie jest jego likwidacja. Nie pomyślą jakie patologie niesie podatek, który kara (w istocie) za twoją (bo pewnych ludzi nigdy nie dotknie) przedsiębiorczość. Podnosi ceny. Tworzy gigantyczną biurokrację. Jest narzędziem kontroli i manipulacji.

I tak w każdej działce. PiS zwiększył dochody, pomógł rodzinie. Napiszę kolejny raz: okazuje się jak niskie oczekiwania, nieduże pragnienia mają obecnie Polacy. Jak te parę groszy wystarcza by nimi pokierować. Polska jest realizacją planów o których Morawiecki pobierał szkolenia. I dlatego nie trzeba teraz nas mocniej dołować. Ale możecie być pewni. To jest chwilowe. System nie odpusci. Nie może. Jak mawiał Stalin: wraz z postępami rewolucji, walka klasowa się nasila. Bo Rewolucja musi ciągle cisnąć. Nie może pozwolić na większy oddech. Nie może pozwolić by ludzie nie czuli bata, ich myślenie nie koncentrowało się wokół kilku przyziemnych spraw.

Sprzedanie Idei za 500+ okaże się kosztowniejsze niż myślicie. Zawsze tak jest.

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
29 maja 2019 22:03

Jeszcze może napiszę prosto co należy robić z 500+: brać i nie głosować na PiS. Na nikogo w sumie zresztą. Nie w eurowyborach czy wyborach do Sejmu. Tam nie ma wyboru.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @smieciu 29 maja 2019 21:57
29 maja 2019 22:08

Drobna uwaga w sprawie zapomóg itd.. to nie działa tak jak niezainteresowani myślą. Ubogi emeryt z drogim zestawem recept wie ile musi najpierw wydać żeby dopiero powyżej tego progu otrzymać zwrot jakiejś nikłej części nadwyżki... wydanej kwoty. 

A podwyżki emerytur wypchnęły tę najubozszą grupę z limitów np MOPSu.

Czyli zyskali za mało w stosunku do ponoszonych kosztów. I już im się pomóc nie należy..

Trudno tutaj mi dokładnie...zwracam uwagę na to co się realnie stało. 

 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Grzeralts 28 maja 2019 23:01
30 maja 2019 06:18

"Przeciwko socjalizmowi realnie można być dokładnie tak samo jak przeciwko grawitacji. "

Ale mozna go lagodzic [socjalizm jako grawitacje].

Albo facet wyskakuje z samolotu  bez spadochronu albo ze spadochronem.

Socjalizm i smierc. Musze kupic te ksiazke.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @smieciu 29 maja 2019 21:57
30 maja 2019 07:09

jest to kwestia lokalnych w czasie doktryn/modelowań dot. ekonomii, prawa, praw, etc i nie należy wszystkich elementów życia społecznego zastępować zwrotem 'system' i takie analizy/audyty muszą pokazywac jak się zachowywać wobec takich zjawisk, zjawisk, które jak opisujesz epatują patologią; problemem jest modelowanie emisji pieniądza oraz prawo własności jako podstawa zycia danej społeczności; masz wiele racji ale wskazanie sposobów na istnienie w takim otoczeniu też jest b.ważne

zaloguj się by móc komentować

qwerty @smieciu 29 maja 2019 21:57
30 maja 2019 07:17

obecnie to PiS jes jedyną zorganizowana siłą polityczną, ktorej kierunek działań jest do zaaprobowania [i do korygowania lub też do racjonalnie organizowanego sprzeciwu], w odróżnieniu od całej tej 'politycznej' menażerii to z Panem Jarosławem Kaczyńskim można konkretnie i racjonalnie wymieniać poglądy oraz skorzystać z jego nazwijmy to 'klasy' jako człowieka.


" Warszawa, dnia 30 kwietnia 2019 r. 
Szanowny Pan 
Jerzy Książek 
Prezes Zarządu 
Stowarzyszenia 
NIEPOKONANI 2012 
Na Pańskie ręce pragnę złożyć z głębi serca płynące podziękowania dla Zarządu 
Stowarzyszenia NlEPOKONANi 2012 za życzliwą pamięć i zaproszenie na spotkanie. 
Niestety, zmuszony jestem poinformować Pana Prezesa, iż wcześniej przyjęte 
zobo,viązania oraz inne obowiązki związane z tocząca się kampanią wyborczą do Parlamentu 
Europejskiego nie pozwalają mi na spotkanie z Państwem, czego bardzo żałuję. 
Korzystając z okazji, pragnę życzyć Stowarzyszeniu dalszych sukcesów w działalności, 
a przede wszystkim tego, by doprowadziła ona do usunięcia z naszego zycia publicznego 
powodów, dla których zostało ono założone. 
Zaś Członkom Stowarzyszenia wraz z Rodzinami życzę wszystkiego, co najlepsze. Mam 
graniczącą z pewnością nadzieję, że obrady zbliżającego się Kongresu Stowarzyszenia 
NIEPOKONANI 2012 będą bardzo owocne. 


Proszę przyjąć moje najserdeczniejsze pozdrowienia.

Jaroslaw Kaczyński  "

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Szczodrocha33 30 maja 2019 06:18
30 maja 2019 08:25

Przede wszystkim trzeba zrozumieć. A w ramach tego zrozumienia jest dostrzeganie, że po pierwsze świetnie imituje naturalny (czyli i boski) porządek społeczny, z którym się w wielu punktach zgadza, przynajmniej w teorii, a po drugie zwyczajnie opłaca się możnym tego świata. 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @smieciu 29 maja 2019 21:57
30 maja 2019 16:21

"Brak 500+ choć brutalny, jest lepszy. Bo lepsza jest prawda. Ludzie nie będą może mieć co do gara włożyć ale dowiedzieliby się że obecny model państwa, zarządzanego przez korporacje daje taki a nie inny efekt."

Wchodzisz na niebezpieczną ścieżkę. Już było kilku takich w historii, dla których wierność idei była ważniejsza niż cokolwiek innego, a zwłaszcza życie pojedynczego człowieka. 

Tak jak napisał Grzeralts: 
"Socjalizm bazuje na naturalnym porządku. Ale bez odniesienia do Boga łatwo go wypacza."

Socjalizm ujawniony przez Coryllusa w jego ksiące "Socjalizm i śmierć" to był właśnie taki socjalizm: socjalizm bez Boga, ale który za najwyszą wartość uwazał wierność idei. 

I mamy jeszcze jeden przykład socjalizmu: redukcje jezuickie w Ameryce Południowej: socjalizm oparty na Bogu i mający na celu dobro człowieka (każdego). 

Jak już Pantera napisała patologia w dzisiejszej Polsce wynika ze zdewastowania gospodarki przez poprzednie ekipy i siły międzynarodowe. Te 500+ które obecny rząd wprowadził to jest taka próba naprawienia na szybko tego co zostało zniszczone ( a raczej zmniejszenia konsekwencji wynikających z tego zniszczenia).

I jeszcze raz zacytuję Grzeraltsa. Napisał pod inną notką, ze "Duchowni nie mogą sobie pozwolić na prowokowanie męczeństwa powierzonych im ludzi."  To samo dotyczy rządzacych. Mieliśmy przykład bezpardonowej walki z Systemem w Libii i Iraku. Nie skończyło się to dobrze ani dla przywódców, którzy się uparli ze chca walczyc z systemem ani dla ich poddanych. 

I jeszcze jedno. Napisałeś:
" A dzieje się tak dlatego gdyż ludzie nie trzymają się idei. Rzeczy w które wierzą. Prawda jest taka że w takich chwilach wychodzi jasno że oni w nie nie wierzą. Nie patrzą, nie myślą."

Właśnie jest odwrotnie. W katolicyzmie liczy sie człowiek. Uczynki miłosierdzia to miedzy innymi: "głodnych nakarmic, nagich przyodziac, spragnionych napoić". 500+ jest własnie spełnieniem tych uczynków. 
Natomiast to co ty proponujesz jest kompletnym zaprzeczeniem katolickiego miłosierdzia z powodu przywiązania do jakiejs abstrakcyjnej idei:
"Bo lepsza jest prawda. Ludzie nie będą może mieć co do gara włożyć ale..." 
 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @DrzewoPitagorasa 30 maja 2019 16:21
30 maja 2019 16:37

wg klasyka podział prawdy: 'tys prowda, świnto prowda, gówno prowda' i której te idee tykają? a nabór 'wyznawców' trwa i będzie trwać, bo taki jest świat;- wojna ideologii/doktryn/... jako forma zdobywania kasy i władzy nad innymi jest bez końca; 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować