-

smieciu

Rząd zwycięski, narodowcy dostali koncesję

Na naszych blogach napisałem tekst pod tytułem Narodowcy Rozbici. Tak tylko bowiem można postrzegać obecne zawirowania wokół Marszu a zwłaszcza działania strony rządowej. Pisała tutaj o tym Cicha.

Dzisiaj dowiadujemy się że generalnie narodowcy ustąpili stronie rządowej, która będzie się lansować na czele marszu i jako organizator, który „przyszedł z ratunkiem”. Choć nie był do niczego potrzebny. I tak powstaje pytanie co mają z tym fantem zrobić ci zwykli szeregowi narodowcy, którzy tak naprawdę wykreowali ten marsz przez lata?
1. Pójść za rządem? To będzie ich porażka i uwiarygodnienie działań rządu i zdrady Komitetu Organizacyjnego. Rząd przejmie imprezę i nada jej swoje zasady na stałe.
2. Nie przyjść na Marsz wyrażając wotum nieufności wobec Komitetu? To będzie koniec Komitetu. Skutek jak wyżej.
3. No i trzecie rozwiązanie: Zadyma. Skutek też będzie jak wyżej. Ale przy okazji dojdzie do pałowania i likwidacji tego całego najbardziej zdeterminowanego skrzydła. Wszyscy będą szczęśliwi. Zadanie wykonane. Narodowcy spacyfikowani całkowicie.

Nic chyba jednak lepiej nie podsumowuje o co tak naprawdę chodziło w tym zamieszaniu jak niezamierzona sugestia w jednym z komentarzy pod tamtym tekstem:

Teraz dopiero, po nocnych rozmowach z rządem, Ruch Narodowy zyskał oficjalny mandat i zacznie być poważnie traktowany.

Jak się wydaje dokładnie to było i jest celem. I nie ważne czy Ruch Narodowy od początku miał jakąś koncesję. Ważne że teraz będzie ją mieć oficjalnie. PiS i Narodowcy Razem. Ci z narodowców, którzy nadmiernie uwierzyli w walkę o niepodległość zostaną spałowani bądź sami zrezygnują. Zostaną tylko koncesjonowani. Nie drastyczni. Bez zbyt śmiałych haseł. Np. takich jak walka o niepodległość Polski.

I chyba tylko można powiedzieć że jakkolwiek żałosne są te wszystkie ustawki to pasują chyba do naszej żałosnej sceny politycznej, wyborczej i komentatorskiej. Gdzie naprawdę są ludzie którzy wierzą że choć jeszcze parę dni temu rząd nie miał w planach żadnych marszów (ani ŻADNEJ innej imprezy) to dzięki (głupiej, bezpodstawnej i nieważnej) decyzji HGW zmienił zdanie, ze szlachetności dał kopa narodowcom i lud teraz może podziwiać zjednoczoną polską scenę patriotyczną.

A kiedy TVN i spółka wyskoczą jak to PiS brata się z ekstremizmem to już w ogóle chyba na wiele osób spłynie rozmarzenie jak to jednak potrafimy się zjednoczyć w walce z tym złym Tuskiem i HGW. PiS znów będzie jak partia marzenie.



tagi:

smieciu
10 listopada 2018 14:19
97     2572    6 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Maryla-Sztajer @smieciu
10 listopada 2018 15:34

https://m.youtube.com/watch?v=ixKE53Di0ag

Byłam tam. Takie doświadczenie bardzo urealnia poglądy. To tam został postrzelony Bogdan Włosik lat 20. Zmarł. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu
10 listopada 2018 15:37

 tzw. politycy w Polsce to "aktorzy prowincjonalni".

Reżyser "z wielkiego świata" obsadza ich w doraźnych rolach.

Dawniej mówiono" na takich  komedianci. A o jednym to nawet kome(n)djant.

zaloguj się by móc komentować

Robo @stanislaw-orda 10 listopada 2018 15:37
10 listopada 2018 16:00

Skojarzylo mi sie z trubadorami co sie z parti na partie, tfu z wozu na woz przesiadaja , co by jak najwiecej panskich dworow objechac i obsluzyc no to leja ta szkape niech pedzi chodzby i na zlamanie karku

zaloguj się by móc komentować

Cicha @smieciu
10 listopada 2018 16:00

 Ktoś w sieci podrzucił ludziom pomysł, aby na umówiony znak wygwizdać kompradorów na kolonię polską. Ja zalecałabym jeszcze zaopatrzyć się w zgniłe jaja, ale wiadomo, w zniewolonym kraju za zgniłe jajo na gębie kompradora mozna długo posiedzieć, albo dostać sie na ścieżke zdrowia, a wybuczenie to opcja bezpieczna. Wybuczeć, wygwizdać. Rozejść się bokami, lub na starą trasę marszu po prostu sie udać. W innym wypadku, ja firmować tej HUCPY własną obecnością nie będę.

zaloguj się by móc komentować


Cicha @smieciu
10 listopada 2018 19:25

Napisałam Panu ładny komentatrz pod postem na Naszych Blogach z lista hańsby PISu, ale admin nie dość, ze nie zatwierdził, to jeszcze usunął mi konto ;)

Więc postanowiłam, że napiszę go od nowa tutaj. Brzmiał on mniej wiecej tak:

USraelscy kompradorzy na kolonię polską na czele marszu organizowanego przez polski naród! Toż to HUCPA NIE Z TEJ ZIEMI! Judasz miał JEDYNĄ SZANSĘ NA MARSZ Z POLAKAMI TRZY LATA TEMU! NIE SKORZYSTAŁ Z NIEJ! Żaden myslący i zorientowany w sytuacji Polak nie da sie już nabrać na puste gesty i cynicznie recytowane pseudopatriotyczne frazesy. Wszystko co czyni ta mafijna organizacja o nazwie PIS przeczy wizerunkowi jaki chcą wokół siebie lansować. Lista hańsby USraelskiej partii jest długa. Wymieńmy kilka PISowskich "zasług" dla Polski: Ustawa 1066 o legalnym uzyciu obcego wojska na na terytorium Polski; USraelska ustawa o zagrabieniu przez żydów polskiego majątku nr 447; niewypowiedzenie przez PISrael konwencji genger-Stambulskiej, zgodnie z którą Polacy bedą indoktrynowani w kierunku uwielbienia dla dewiacji, a nasze dzieci bedą uczone masturbacji w przedszkolu; pozwolenie na budowę wiatraków w pobliżach polskich domostw, z czego na początku PISrael się wycofał, ale potem sie rozmyślił i dał na to zgodę; podtrzymywanie antypolskiej narracji o rzekomym udziale Polaków w mordzie we we wsi Jedwabne oraz podtrzymywanie zakazu dokończenia przerwanych ekshumacji; zamykanie polskich kopalni; niszczenie polskich rolników; podwyżka podatków dla małych polskich przedsiebiorców i zwolnienie z podatków na 15 LAT! (sic!) ZAGRANICZNYCH BANKSTERÓW! Przymusowe szczepienia! Popieranie mordów na dzieciach nienarodzonych. Sprowadzenie 3 MILIONÓW ukraińców i dziesiątków tysiecy muzułmanów do Polski! Przy czym niemal zerowe checi do sprowadzania polskich repatriantów! Bratanie się z banderowcami i wspieranie za darmo ich rolnictwa! Emerytury dla ukraińców i innych obcych i brak emerytur dla Polaków! Lista jest długa i pogrążajaca. To jest cała prawda o pseudo-polskiej mafii magdalenkowej do której należy PIS!

zaloguj się by móc komentować

Cicha @przemsa 10 listopada 2018 19:02
10 listopada 2018 19:35

A sąd uchylił ową delegalizację czy nie chodzi o ten marsz?

zaloguj się by móc komentować

klon @przemsa 10 listopada 2018 19:02
10 listopada 2018 22:35

"(...) Gdzie naprawdę są ludzie którzy wierzą że choć jeszcze parę dni temu rząd nie miał w planach żadnych marszów (ani ŻADNEJ innej imprezy) to dzięki (głupiej, bezpodstawnej i nieważnej) decyzji HGW zmienił zdanie"

Tylko dlaczego mam wrażenie, że to wszystko ustawką było ???

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
10 listopada 2018 23:35

Warto chyba zrobić małe podsumowanie czy przypomnienie by ułożyć wydarzenia w całość.

1. Rząd przeprowadził już jakiś czas temu szereg rozmów z organizatorami Marszu. Było ich podobno 7 i nie zakończyły się porozumieniem. Ale mamy czarno na białym że rząd miał plan przejęcia Marszu już od pewnego czasu. Tu trzeba powtórzyć: przejęcia. Gdyż o to właśnie wszysto się rozbijało. Rząd oczywiście naciskał na swój scenariusz Marszu państwowego ze swoimi politykami na pierwszych miejscach. Narodowcy się nie zgodzili. Naturalnie. Święto się zbliżało a tu sprawa nie rozstrzygnięta.

2. Jednak rząd ciągle był pewny swego. Ogłosił dzień wolny, ewidentnie zamierzając wokół Święta nakręcić pozytywną dla siebie atmosferę. Tyle że wolne to za mało. Wolne to wolne a nie święto. Czas upływał, niby nic się nie działo (prawie) aż... HGW zakazała marszu co było dziwaczne w obecnych okolicznościach politycznych, bo niby skąd, jakie zagrożnie? Nigdy do tego nie doszło wcześniej, nigdy też organizatorzy nie okazali się odpowiedzialni za jakieś niedopatrzenia. Więc?

3. Czasu mało. Media sugerują że pozamiatane. Rząd wkracza jako wybawiciel. Choć jeszcze parę dni wcześniej żadne rządowe marsze nie były w planach a nawet przeciwnie to okazuje się że nie będzie problemu z organizacją w ciągu 2-3 dni. No, no. Ciekawe jest przy tym że Marsz Narodowców można odwołać a rządowego już nie. Tak mówią w mediach. Dlatego rząd przypina sobie łatkę ratującego imprezę. Co jest kompletną bzdurą. Gdyż gdyby faktycznie chciał ratować to nie bawiłby się we wkręcanie w czyjeś miejsce (tym bardziej że przecież nie miał w planach marszów) tylko jednoznacznie wypowiedziałby się że policja (rządowa) nie widzi ŻADNEGO zagrożnia, zarzuty HGW są wyssane z palca (jak zwykle) i oni gwarantują bezpieczeństwo, i sami mogą o tym zaświadczyć w sądzie jeśli będzie potrzeba. Decyzja HGW z góry przegrana. Tylko że zamiast takiego naturalnego wsparcia środowisko Dudy (Romaszewska i Dera) jednoznacznie sugeruje że postanowienie HGW miało podstawy. Natomiast w przypadku marszu rządu (prezydenta) nie będzie takich problemów. Choć za organizację biorą się bez żadnego przygotowania... Słowem Duda staje nijako po stronie HGW, przeciw dotychczasowym organizatorom, kreuje swój marsz.

4. Oczywiście sąd oddala sprzeciw HGW jako bezpodstawny. Narodowcy mają swój Marsz jak wcześniej. Tylko że już inaczej. Każdy bowiem twardy PiSowiec zdążył się już bowiem podniecić decyzją HGW i zamierza ruszyć do Warszawy na wezwanie Dudy. Tylko do którego marszu? No i nie tylko. Jak Narodowcy śmią mieć pretensje w takich okolicznościach kiedy ten zły KOD próbuje jątrzyć, niszczyć święto a rząd ratuje. Media kreują dalej: trzeba się zjednoczyć, pokazać swoją dobrą wolę. Niech to zrobią Narodowcy. Nagle mamy więc odwrócenie historii. Dotychczas polegała na tym że PiS próbował zawłaszczyć Marsz. Teraz w tej roli występują Narodowcy. Oczywiście jeśli Narodowcy zamierzają z tego wyjść z twarzą to bez znaczenia.

5. Ale to nie takie proste. Rząd ma swoje metody. Zresztą organizatorzy święci nie są. Ostatecznie ustępują. Tracą twarz. Wyraz. Zostają sprowadzeni do roli, którą ostatecznie pisał im rząd. I tylko właśnie pozostaje  to jedno. Nie te wszystkie szyszki u góry, które mogą być kimkolwiek. Marianem Kowalskim itp. To nie o nich chodzi. Tylko całą resztę. Ten tłum. Który teraz nie będzie mieć wyjścia. Albo będzie za. Czyli za rządem (i swoimi szefami) albo pójdzie swoją drogą i zostanie wyklęty przez wszystkich. Bowiem nie będzie już miejsca na żadne swobodne elektrony ze swoimi widzimisie, hasłami itp. Taki swobodny narodowiec dostanie łatkę ekstremisty i będzie skończony. A cała reszta zagospodarowana przez jedynie słuszne siły patriotyzmu...

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @smieciu
10 listopada 2018 23:55

Oj ludzie ludzie. 

Ustawka nie ustawka, pozno nie pozno, przy takiej okazji wyjatkowo wyjatkowej, bardzo dobrze ze koniec koncow (mam nadzieje) bedzie wieksza wspolna impreza.

Spoko wodza,,nie bojcie sie, kazdy wie ze narodowcy wymyslili i organizowali, i beda organizowac, nikt im tej chwaly nie odbierze... 

Coz was tak boli? Ze raz mozna pojsc na kompromis?

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
11 listopada 2018 00:09

Coz was tak boli? Ze raz mozna pojsc na kompromis?

Gdyby tylko to był kompromis... Co miałbym jeszcze napisać że to był plan? Przecież jeśli PiS chciał się dołączyć to mógł iść na kompromis. Ustawić się ze swoimi ludźmi na końcu Marszu i maszerować. Taka decyzja mogła zapaść już dawno. Co za problem?

W istocie to PiS doprowadził do napięcia, stworzył problemy. Według mnie efekt będzie dokładnie taki jak to opisałem: środowisko narodowców zostanie podzielone. Jedno będzie koncensjonowane, dające się sterować.  A drugie radykalne zostanie zmarginalizowane, stanie się niepoprawne politycznie dla wszystkich. W sumie... Może to i dobrze. Po co marnować swój radykalizm na tych lansiarzy (w najlepszym wypadku)?

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @smieciu 11 listopada 2018 00:09
11 listopada 2018 00:18

A może w przyszłym roku i w latach następnych wszystko wróci do normy. PiS też wiecznie nie będzie u władzy, bo to niemożliwe. Życie jest jednak dynamiczne. Za rok, za dwa to co teraz rozpala emocje  stanie się bladym wspomnieniem. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @smieciu 10 listopada 2018 23:35
11 listopada 2018 05:23

Nigdy nie ma miejsca. Zawsze musi być koncesja. 

Może być ewentualnie taki wariant jak pokazałam w pierwszym wpisie.  Nie wiem czego nie rozumieją tutaj obie strony rozmowy? 

.

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @jestnadzieja 10 listopada 2018 23:55
11 listopada 2018 08:04

Chyba po raz pierwszy narodowcy stanęli na wysokości zadania. Zachowali się jak trzeba - poszli na kompromis. Natomiast strona prezydencko-rządowa skompromitowała się totalnie, na całej linii, pod każdym względem. Niestety ale partia PiS nie po raz pierwszy pokazała ludziom na co mogą liczyć. Ci użyteczni wyborcy PiSu będą zakłamywać rzeczywistość. Co jednak z resztą luda? Czy przez rok zapomną o tej kompromitacji?

zaloguj się by móc komentować

marianna @przemsa 11 listopada 2018 07:40
11 listopada 2018 08:14

Gdyby rząd chciał być organizatorem marszu, mógł to zrobić dużo wcześniej. Proszę wsłuchać się w wypowiedzi polityków PiSu i wyciągnąć właściwe wnioski. Z tych wypowiedzi przebija cała, głupia przewrotność polityki jaką uprawia PiS od pewnego czasu. Może była i wcześniej /co innego mówią, co innego robią/ ale myśmy tego nie dostrzegali albo udawali, że tego nie widzimy.

zaloguj się by móc komentować

marianna @przemsa 11 listopada 2018 06:20
11 listopada 2018 08:22

Prezydent i premier w tej sprawie spotkali się o godz. 16 w środę. Jakoby wtedy podjęli decyzję. Wieczorem już spot w którym Morawiecki w pełnym słońcu zaprasza na marsz. Kiedy zrobiono to nagranie?

Zawsze twierdzę - jak nie potrafisz dobrze grać to nie kłam.

zaloguj się by móc komentować

marianna @smieciu
11 listopada 2018 08:28

W poniedziałek ogłaszają, że strona rządowo- prezydencka nie weźmie udziału w Marszu Niepodległości a w środę go przejmują/po południu/ z gotowym spotem. Poza tym proszę odsłuchać wypowiedzi i porównać je ze sobą/Morawiecki, Gliński, Dera, Macierewicz.../.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @marianna 11 listopada 2018 08:04
11 listopada 2018 08:31

A ja mowilam do pana Punka, bo strasznie wsciekly.

Poza tym, serio, nie widze jakiejs ogromnej kompromitacji Moze dlatego ze mnie  to jakos szczegolnie nie zajmuje.

Bardzo duzo moich znajomych pojechalo na Marsz jako "zwykle rodziny z dziecmi" i ciesza sie raczej z takiego obrotu sprawy.

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @smieciu 11 listopada 2018 00:09
11 listopada 2018 08:38

No tak, Pan mowi o PISie, a ja o fakcie, ze stworzono oficjalny panstwowy marsz.  

Ani PIS ani ONR nie sa wieczni. Na ten jeden jedyny raz niech pochowaja swoje choragiewki. Nie widze problemu.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @smieciu 11 listopada 2018 00:09
11 listopada 2018 08:42

Chociaz..

Faktycznie bardzo szkoda by bylo gdyby nie pokazano sie z oficjalnym haslem Marszu : Bog, Honor, Ojczyzna. Bo to jest Cos, co powinien zobaczyc swiat. Tak jak w zeszlym roku ciarki przechodzily  patrzac na zdjecia z haslem : My chcemy Boga.

W Europie to robi wrazenie.

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @jestnadzieja 11 listopada 2018 08:31
11 listopada 2018 08:48

Dużo osób z mojej rodziny bierze udział  w MN od początku tj. od 2010r. Dla nich nie miało znaczenia kto był organizatorem MN. Są wyborcami PiSu i dziwiło ich podejście rządzących do tak ważnych dla naszego państwa uroczystości. Mieli dylemat w którym marszu uczestniczyć. Wybrali  MN poprzedzony mszą i różańcem.  Wczoraj okazało się, że hierarchowie Archidiecezji Warszawskiej zakazali odprawienia mszy pod sejmem i zpraszają na mszę na godz 9 do Świątyni Opatrzności.

Od tygodnia obserwuję dokładnie wydarzenia związane z organizacją uroczystości i wcale mi się to nie podoba. Od wzniosłości do śmieszności jeden krok. Tak to postrzegam.

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @jestnadzieja 11 listopada 2018 08:42
11 listopada 2018 08:54

Marylka Rodowicz i jej podobni robią za gwiazdy na uroczystościach stulecia niepodległości. Już samo to kompromituje organizatorów.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @marianna 11 listopada 2018 08:48
11 listopada 2018 09:18

Moze mnie sie trudno w to wczuc, bo nie obserwowalam sprawy. Dopiero od momentu decyzji HGW.

Ktos sie osmieszyl, ktos musial pokazac wieksza klase, ktos chcial byc cwany, a ktos dal sie podejsc. No trudno. Ale w koncu bedzie jakas wspolna uroczystosc. To chyba dobrze?  Od jutra znow bedzie po staremu, kazdy spokojnie bedzie juz mogl upierac sie przy "mojej najmojszej" racji.

zaloguj się by móc komentować

marianna @marianna 11 listopada 2018 08:48
11 listopada 2018 09:43

https://www.pch24.pl/brak-zgody-kurii-na-msze-polowa-przed-marszem-niepodleglosci--znamy-szczegoly-decyzji,64094,i.html

 

Mimo kompromitacji cieszę się, że doszło do kompromisów. Dobrego dnia i szczęśliwych powrotów życzmy wszystkim.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @smieciu
11 listopada 2018 09:46

To Ruch Narodowy chce w końcu, żeby Pis maszerował razem z nimi czy nie chce? 

zaloguj się by móc komentować

marianna @marianna 11 listopada 2018 08:48
11 listopada 2018 09:52

https://www.pch24.pl/brak-zgody-kurii-na-msze-polowa-przed-marszem-niepodleglosci--znamy-szczegoly-decyzji,64094,i.html

 

Mimo kompromitacji cieszę się, że doszło do kompromisów. Dobrego dnia i szczęśliwych powrotów życzmy wszystkim.

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski 11 listopada 2018 09:46
11 listopada 2018 10:05

Ruch Narodowy chciał by PiS maszerował z nimi w Marszu Niepodległości. PiS ignorował poczynania RN i próbował w ostatnich dniach  przejąć marsz bez RN. Chyba w końcu dotarło do PiSu, że to się nie będzie podobać uczestnkom. Pod dużym znakiem zapytania stała w tym momencie frekwencja na uroczystościach rządowych.  Niestety rząd nie stanął na wysokości zadania. Takie rzeczy robi się/organizuje/ dużo wcześniej a nie na ostatnią chwilę. Narodowcy to nie moja bajka ale w tym wypadku zachowali się jak wytrawni politycy. Czasami trzeba zrobić krok w tył aby później dwa lub trzy do przodu.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @marianna 11 listopada 2018 09:52
11 listopada 2018 10:07

Organizacja mszy swietej polowej, bez uprzednich uzgodnien z hierarchia, z kaplanem zamawianym w ostatniej chwili...Szkoda gadac.

 

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @jestnadzieja 11 listopada 2018 10:07
11 listopada 2018 10:16

Krucjata Rozancowa widzi rzecz inaczej: http://krucjatarozancowazaojczyzne.pl/

Ciekawe, ze ludzie, wydawac by sie moglo, zwiazani mocno z Kosciolem uznali, ze wystarczy "dac cynk" komus odpowiedzialnemu za msze w dawnym rycie, a nie uderzyli od razu do samej gory. Zwlaszcza przy takiej okazji. To mnie, nieobeznanej ze szczegolami, wydaje sie logiczne, ze najpierw trzeba isc do biskupa.

Swieta Tereska, jak chciala do klasztoru, to uderzyla do samego papieza:)

zaloguj się by móc komentować

marianna @jestnadzieja 11 listopada 2018 10:07
11 listopada 2018 10:29

Z jednej strony niedopięcie spraw dokumentalnie, z drugiej brak odrobiny dobrej woli. Polityka hierarchów budzi wiele wątpliwości.... Przecież w tej mszy miało uczestniczyć tysiące ludzi. Zwykłych ludzi a nie polityków.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @marianna 11 listopada 2018 10:29
11 listopada 2018 10:34

Tak, ten brak dobrej woli niestety ze strony hierarchi widac. Budzi niepotrzebne emocje i rozzalenie wsrod wiernych.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @smieciu
11 listopada 2018 10:41

Pozostaje miec nadzieje, ze wszystko jest po cos, i z czasem decyzje hierarchow wygladajace na wielce kontrowersyjne, okaza sie wlasciwe.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @jestnadzieja 10 listopada 2018 23:55
11 listopada 2018 10:50

Nareszcie wieksza wspólna impreza! - zakrzyknął Stefan Michnik z satysfakcją, obserwując swoich żydoubeckich ziomali fikających kankana na żebrach i głowach żołnierzy niezłomnych.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @jestnadzieja 11 listopada 2018 10:41
11 listopada 2018 10:52

Tak, decyzje Hitlera i stalina też były po coś, znaczy okazały się właściwe? Chyba myli pani fakt dopuszczania zła moralnego przez Boga z jego aprobatą.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @jestnadzieja 11 listopada 2018 08:38
11 listopada 2018 10:59

Proszę pani, schowanie chorągiewki to też symbol. Profesor wolniewicz mówił o tym, że zdjecie krzyży ze ścian w szkołach to radzaj symbolu - wprowadzania swieckiego zamordyzmu. Tak samo traktuję bezczelność Usraelskiej partii, która nie zorganizowała dosłownie NIC z okazji rocznicy, a pieniażki ukradła (czytaj. rozdała różnym filiom przedsiebiorstwa holokaust, wmawiając Polakom, że kultura żydowska, jest kuloturą polską), po czym każe ludziom chować symbole ich tożsamości. Jest pani bardzo naiwna.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @gabriel-maciejewski 11 listopada 2018 09:46
11 listopada 2018 11:06

Pozwoli pan, ze odpowiem na pytanie skierowane do autora postu. Otóż RN tak jak każdy Polak patriota chciał trzy lata temu, by nowy prezidą pojawił sie na marszu. Prezidą sie odciął, czym udowodnił, że nie jest Polakiem, a jego partyjka nie jest polską partią. Co sie zresztą potwierdziło w działaniach tej partyjki - po owocach ich poznacie. Teraz już RN, jak sądze, nie składał USraelskiej partii żadnych propozycji ze szczerego serca, były to raczej zagrywki polityczne, obliczone na odsłonięcie prawdziwej szpetnej gęby USraelskich sługusów. Myślę, że narodowcy bardzo dobrze zdawali sobie sprawę w jakim celu toczą sie gierki wokół Marszu Niepodległości.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Cicha 11 listopada 2018 10:52
11 listopada 2018 11:07

Mowilam o hierarchii Kosciola, ale Pani tego nigdy nie zrozumie.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Cicha 11 listopada 2018 11:06
11 listopada 2018 11:08

Pisze Pani nieznosnym miedlarowym jezykiem.

zaloguj się by móc komentować

marianna @Cicha 11 listopada 2018 10:59
11 listopada 2018 11:08

Naiwność to "przywara" ludzi uczciwych. Jeszcze nie wiedzą do czego są zdolni ludzie podli.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @ewa-rembikowska 11 listopada 2018 00:18
11 listopada 2018 11:17

Sądzę proszę pani, że nic niż już nie wróci do normy i wtym rzecz. Zeszloroczny marsz był ostatnim wolnym, teraz już rząd bedzie organizował swoją cykliczną impreze, na którą spędzać bedzie stada baranów. To koniec Marszu Niepodległości. Tak to widzę.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @marianna 11 listopada 2018 11:08
11 listopada 2018 11:22

Owszem, ale sama w sobie nie jest cnotą, a chrześcijanin powinien wiedzieć, ze są ludzie ze złego nasienia, którzy zdolni są do najgorszego.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @jestnadzieja 11 listopada 2018 11:08
11 listopada 2018 11:23

Pisze pani nieznosnym USraelskim językiem.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @marianna 11 listopada 2018 11:08
11 listopada 2018 11:24

E tam, prosze sie nie obawiac, zyje juz dosc dlugo na tym bozym swiecie, ludzi podlych nigdy nie brakowalo.

A mowiac o schowaniu choragiewek, mialam na mysli glownie PIS, ktory - wedlug autora notki - "ukradl marsz". No i oczywiscie czarny blok, z ktorym najwyrazniej niektorym po drodze.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @jestnadzieja 11 listopada 2018 11:08
11 listopada 2018 11:24

Prawda bywa cieżka do zniesienia, ale według Słowa Bożego wyzwala, proponuję wiec odrzucić miłe kłamstewka i spojrzeć prawdzie w oczy.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Cicha 11 listopada 2018 11:24
11 listopada 2018 11:27

Nie ukryje Pani swoich paskudnych intencji. Odkryla sie Pani porownaniem hierarchii Kosciola do Hitlera i Stalina. Wystarczy.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @jestnadzieja 11 listopada 2018 11:24
11 listopada 2018 11:28

Jaka piekna manipulacja, porównałabym do metody stosowanej przez pewien lud koczowniczy, co rozbojem i ludobójstwem zdobył sobie ziemię obiecaną, ale dam sobie spokój. Nie znam się dobrze na powym "czarnym bloku", widziałam ostatnio, że należą do niego ponoć "szturmowcy", o których wiem jedynie, że urządzili słuszną akcje uswiadamiania ciemnego ludu tubylczego o multikti-polityce USraelskiej partii. Jeśli więc chodzi o uświadamianie ciemnego ludu, to oczywiście popieram tę akcję szturmowców.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @jestnadzieja 11 listopada 2018 11:27
11 listopada 2018 11:31

Nie porównałam chierarchii kościoła do Stalina i Hitlera, jedynie zwróciłam uwagę na błędy w pani rozumowaniu. Co do tej decyzji, to powiem tak, ja na kompradorski marsz podległosci NIE IDĘ. Nie wiem czym motywowali sie hierarchowie. Proszę ich o to pytać, moze tym samym co i ja, ale osobiscie w to wątpię.

zaloguj się by móc komentować


Cicha @przemsa 11 listopada 2018 06:20
11 listopada 2018 11:46

Proszę mi uprzytomnic do czego był potrzebny maszerujacym ludziom USraelski marsz PIS? Poza tym sugerowanie, że dotychczas te 60 tysiecy ludzi, które brały udział w imprezie organizowanej przez Narodowców, to sami zrzeszeni ludzie jest conajmniej dziwne. Walczy pan chyba o prawo targowicy do udziału w Marszu, a tej nikt z polskich patriotów na marszu nie chce.

zaloguj się by móc komentować


Art @smieciu
11 listopada 2018 12:01

Głosimy tutaj prawo do własności,więc kto stworzył MN?

Kiedy kard Nycz i jego bp.Jarecki przechodzą na emeryturę?

zaloguj się by móc komentować

marianna @jestnadzieja 11 listopada 2018 11:24
11 listopada 2018 12:34

Proszę zajrzeć na pocztę.

zaloguj się by móc komentować


marianna @Cicha 11 listopada 2018 11:28
11 listopada 2018 13:37

Przecież można to wyrazić inaczej.  Tak jak w w/w lince.

zaloguj się by móc komentować

Paris @marianna 11 listopada 2018 08:28
11 listopada 2018 22:49

Zabic ich smiechem...

... tych nedznych komediantow... to byla ustawka i wszystko wczesniej przygotowane... i tak sie tworzy FAKTY  DOKONANE... i  BIJE  PIANE  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Cicha 11 listopada 2018 11:46
11 listopada 2018 22:51

A może chodziło o technikalia?

Marsz był organizowany przez MON pod patronatem prezydenta, dlatego ratusz nie miał kompetencji, by go rozwiązać. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @jestnadzieja 11 listopada 2018 09:18
11 listopada 2018 23:02

Pardon...

... ale Pani chyba - tak ogolnie - to ma problemy z tym "wczuwaniem sie"... przypominam sobie sprawe sp. wolontariuszki Kmiec i Pani opinie...

... a propos MN - to wcale nie jest dobrze... i doskonale by sie obylo bez tzw. wspolnej uroczystosci i tego  "patriotycznego bratania sie" LOBUZERII  PARTYJNEJ  i lansowania sie na MN  !!!

Moze juz wystarczy tej  HUCPY  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @smieciu
12 listopada 2018 09:14

"co mają z tym fantem zrobić ci zwykli szeregowi narodowcy, którzy tak naprawdę wykreowali ten marsz przez lata?"

Przeczytać 2 tom Socjalizmu i Śmierci, a potem zabrać się za Wyszyńskiego i Doboszyńskiego.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Art 11 listopada 2018 12:01
12 listopada 2018 09:18

Będą następni. Nie ma takiego grzechu, którego nie byłoby w Kościele. Czymu? Żeby pokazać nieskończoność Bożego wybaczenia. I jeszcze jedno, że w Kościele liczy się nie tylko patriotyzm i zmysł polityczny, ale również zdolności administracyjne. Kard. Nycz został Kardynałem nie za spacyfikowanie krzyża prezydenckiego na Krakowskim przedmieściu, ale za administrację.

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof5 @Magazynier 12 listopada 2018 09:14
12 listopada 2018 09:55

Socjalizm i Smierc a 'proste pytanka', koteczku,

Kto rządzi, a kto nie rządzi Polską w stulecie odzyskania niepodległości? Przypadek?

Mazurek/hymn/ i Mniszysko i jeszcze raz Socjalizm i Smierc, koteczku,

JasnaGoraNews 

Paulini, częstochowianie i pielgrzymi odśpiewali w południe Mazurka Dąbrowskiego #HymnPolski . Wkroczmy w kolejne stulecie Niepodległej z #MatkaBoża! POLONIA SEMPER FIDELIS!

https://twitter.com/JasnaGoraNews/status/1061580294166327296

 

Z czego wy tu, w tej miejscowosci, regionie, zyjecie?-to bylo pierwsze pytanie/kogos nielubianego naSN/ na spotkanich z ludzmi w calej Polsce.

z zyczliwoscia zegnam

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Krzysztof5 12 listopada 2018 09:55
12 listopada 2018 11:24

To faktycznie z ta Jasna Gora i Mazurkiem niedobrze.

A Magazynier pisal, ze wczoraj w Opolu byla Bogurodzica.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Magazynier 12 listopada 2018 09:14
12 listopada 2018 11:33

No tak są pewnie do tyłu wobec edukacji szefostwa i rządu :)

zaloguj się by móc komentować

Art @Magazynier 12 listopada 2018 09:18
12 listopada 2018 11:54

Mnie bardziej niepokoją ci,których kard nominował na biskupów,którzy zostaną,gdy on już przejdzie na zasłużoną emeryturę.Jego natomiast nominował Sakiewicz,kto pamieta.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @przemsa 11 listopada 2018 07:40
12 listopada 2018 13:19

Jak sie chce być głównym organizatorem, to po pierwsze trzeba być autorem pomysłu na owo wydarzenie, po drugie trzeba sponsorować to wydarzenie, po trzecie trzeba je od początku organizować. Czy USraelski rzad spełnił choc jeden z owych wymogów? Nie. USraelski rzad zachował sie jak typowy monopolista na rynku - to pokazuje, że nie ma czegos takiego jak samoregulujacy kapitalizm, z którego uczciwość wypływa automatycznie (uczciwosć systemu zalezy od ludzi na szczycie, a nie urządzeń prawnych czy ekonomicznych systemów) - poczekał aż mała firma (tj. Sowarzyszenie MArsz Niepodległosci) poniesie wszelkie koszta organizacji i włoży całą pracę (ekonomiści zgodnie potwierdzają, że koszta załozenia firmy i jej początkowego funkcjonowania są najwieksze) w jej rozruch i promocję, a potem jak to monopolista-mafiozo złożył propozycje nie do odrzucenia i zwyczajnie małą firmę ukradł i wchłonął.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @przemsa 11 listopada 2018 13:30
12 listopada 2018 13:35

A ja sądzę, że nie ma pan żadnego argumentu, wiec się pan wykręca.

zaloguj się by móc komentować

Cicha @marianna 11 listopada 2018 13:37
12 listopada 2018 13:43

Nie wiem, co pani zdaniem można wyrazić inaczej. Proszę pisać konkretniej. W takim systemie toczenia dyskusji, jak na portalu, odwołania do jakichś imiesłowów i wyższych linijek się nie sprawdzają. Z twierdzeniem, że coś można wyrazić inaczej nie ma co polemizować, bo wszystko, co da się jakoś wyrazić, da się wyrazić na wiele sposobów. Pytanie który z tych sposobów jest najlepszy do wyrazenia tego, co staramy sie wyrazić? Albo jaki mamy cel w takim, a nie innym ujęciu sprawy?

zaloguj się by móc komentować

Cicha @ewa-rembikowska 11 listopada 2018 22:51
12 listopada 2018 13:51

To jest oczywiscie wersja optymistyczna i wiekszość tubylców sie bedzie do niej skłaniać. Jednak wersja pesymistyczna jest dokładnie taka jak to ujął autor powyższej notki. Pytanie jest nastepujące: czy powinniśmy naiwnie zakładać, że prawdziwa jest wersja przyjemniejsza dla nas, bo natura ludzka nie lubi sytuacji przykrych i zawsze stara sie odsuwać od siebie czarne myśli, czy też lepiej przezornie szykować się na wersję pesymistyczną? Na czym racjonalnie myślacy naród więcej zyska? Na ślepym zaufaniu czy na gotowości na najgorszy scenariusz? Kogo traktuje sie poważnie? Czy beztroskich optymistów, co ufają? Czy też nieufnych i przezornych?

zaloguj się by móc komentować

Cicha @Magazynier 12 listopada 2018 09:14
12 listopada 2018 13:54

Wie pan co, twierdzenie, ze w obecnej Polsce mamy system czysto socjalistyczny jest błedem i do niczego nie prowadzi. To jednowymiarowe ujęcie i mogło jeszcze jako tako przystawać do okresu przedmagdalenkowego, ale dziś już sie nie sprawdza.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Cicha 12 listopada 2018 13:54
12 listopada 2018 14:24

O jejku jej! Pani naprawdę tego nie rozumie. Proszę wybaczyć, ale ja nie podejmuję się tłumaczenia.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @smieciu 12 listopada 2018 11:33
12 listopada 2018 14:27

No niech ni pan nie mówi, że pan też nie rozumie o co mi chodzi. Szefostwo nie ma zielonego pojęcia kim był Korwin-Milewski albo Woyniłłowicz. Polecam ich pamiętniki jako uzupełnienie Socjalizmu i śmierci. Razem z książkami Maciejewskiego to są lektury obowiązkowe.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Art 12 listopada 2018 11:54
12 listopada 2018 14:28

Niech pan przypomni. Bo ja nie kojarzę nominacji jak rozumiem nie wprost przez Sakiewicza. A kogo nominował Kard. Nycz?

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 12 listopada 2018 14:32
12 listopada 2018 14:36

Szkoda palców na pisanie. I wzroku na czytanie. Była moc i tyle. Ćwiarć miliona Polaków. Dla mnie wystarczy.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 12 listopada 2018 14:32
12 listopada 2018 14:43

To wystarczy:

http://niezalezna.pl/imgcache/750x430/c//uploads/cropit/15420263401d3a3fff9e90f37a15a1de260cc0b372.jpg

Ja widziałem to z lewej.

A to że prowokatorzy widzą USr... No cóż...

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 12 listopada 2018 14:32
12 listopada 2018 15:40

Ciekawe czy cicha widziała Zbyszka:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zbyszek_Godlewski#/media/File:Polish_1970_protests_-_Zbyszek_Godlewski_body.jpg

Sądzę że nie. W sumie nie chce mi się z takimi ludźmi rozmawiać.

Który jesteś rocznik "cicha"?

zaloguj się by móc komentować

bendix @smieciu
12 listopada 2018 15:47

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Polish_1970_protests_-_Zbyszek_Godlewski_body.jpg

Może tak wygodniej:

Zbyszek vel Janek Wiśniewski.

Ja tego bandytom nie zapomnę. A Ci którzy uniemożliwi wtrącenie bandytów do więzienie są ich wspólnikami!

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 12 listopada 2018 15:40
12 listopada 2018 16:05

Na szczęście spawacz skonał a kiszczak zdechł. Niech się smażą w ludzkich odchodach.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 12 listopada 2018 15:40
12 listopada 2018 16:06

12 listopada 2018 15:47

Oczywiście to było do Przemsy.

zaloguj się by móc komentować

bendix @smieciu
12 listopada 2018 16:14

Kolejna mądra inaczej Pani Paris. Co zrobiłaś we Francy? Jaki masz pomysł na Polskę poza pluciem o usraelu?

Gdyby głupota była lżejsza od powietrza to byś fruwała jak gołębica!

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 12 listopada 2018 16:14
12 listopada 2018 16:20

I znowu to było nie do smiecia. @przemsa

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @przemsa 12 listopada 2018 14:32
12 listopada 2018 17:09

Korwin to podobno kruk po łacinie, corvus.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Magazynier 12 listopada 2018 17:09
12 listopada 2018 18:07

Korwin, kolejny wytwór SB.

zaloguj się by móc komentować

Paris @bendix 12 listopada 2018 16:14
12 listopada 2018 20:57

Ja Ci juz kiedys Bendix napisalam...

... jesli zapomniales to sobie przypomnij... Ty sobie mna geby nie wycieraj i nie interesuj sie tym co zrobilam we Francy, bo to nie Twoj zakichany interes... jestem taka jaka jestem, madrosci mam takie jakie mam - Tobie nic do tego...

... i Ty Bendix trzymaj sie ode mnie z daleka... po dobroci Ci to pisze  !!!

zaloguj się by móc komentować

Art @Magazynier 12 listopada 2018 14:28
13 listopada 2018 02:36

Sakiewicz organizował spędy przeciwko abp Wielgusowi,ba nawet napisał list otwarty do papieża Benedykta XVI.Po unieważnieniu nominacji abp Wielgusa szybciutko dostał nominację bp. Nycz.Bp. Jarecki przecież sam się nie nominował,a zasłynął tym,że na pogrzebie bodajże J.Szaniawskiego "pobłogosławił"zebranych znakiem 666.A także przestawiał warszawskie latarnie o 10 rano z 2.5 promila bagażem.Jestem przeciwny krytykowaniu kościoła,ale uważam,że ludzi szkodliwych w kościele należy krytykować,bo któż ten kościół obroni przed nimi?Może Pan mi podpowie:co dobrego dla kościoła zrobił kard.Nycz?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 12 listopada 2018 15:40
13 listopada 2018 06:11

Bycie w Polsce narodowcem to w ogóle figura tragikomiczna. Choćby ze względu na fakt, że państwo narodowe mamy dopiero kilkadziesiąt lat. I zawdzięczamy je komunistom ze Związku Radzieckiego. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Paris 12 listopada 2018 20:57
13 listopada 2018 06:49

Tak samo jak MN nie jest Twoim zakichanym interesem.

I przestań beztreściwie pluć jadem i straszyć!!!

Nie przypominam sobie abym coś konkretnego u Ciebie przeczytał poza pluciem na PiS.

zaloguj się by móc komentować

Paris @bendix 13 listopada 2018 06:49
14 listopada 2018 00:00

Mylisz sie...

... jestes chamski i bezczelny Bendix, i wcale Cie nie strasze, do tego masz krotka pamiec.  Ja nie pisze dla Ciebie Bendix ani u Ciebie - nie zapominaj sie i zwyczajnie nie czytaj moich komentarzy, omijaj je szerokim lukiem...

... i tylko dlatego Bendix trzymaj sie ode mnie  NA  ODLEGLOSC...  tak jak ja od Ciebie... i nie pozwalaj sobie za duzo  !!!

Bez odbioru. 

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Paris 14 listopada 2018 00:00
14 listopada 2018 08:53

Niestety ciężko Cię omijać bo wszędzie jest Ciebie pełno.

Obrażasz dużą część Polaków którzy głosowali na PiS nazywając ich wybranków sejmowym bydłem i tym podobnymi epitetami.

Obraziłaś ćwierć miliona Polaków:

" ... szanuje i przyjmuje do wiadomosci Pani opinie, ale jednoczesnie pozostaje przy swoim niezmiennym zdaniu i uporze.  Ten marsz wcale nie musial sie odbywac... emocje wokol niego byly grzane i pompowane przez "naszych" od bardzo dlugo... juz nie bede wspominac o numerach Miedlara, Justyny, Mariana, pastora i tych roznych bosakow, winnickich i pozostalej tej "patriotycznej i narodowej" swoloczy... "

nazywając ich swołoczą.

Straszysz:

" ... i Ty Bendix trzymaj sie ode mnie z daleka... po dobroci Ci to pisze  !!!"

I jeszcze śmiesz zarzucać adwersarzowi że jest chamski.

Może administracja/właściciel zwróci Ci wreszcie uwagę co do niestosownego zachowania!

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Paris 14 listopada 2018 00:00
14 listopada 2018 09:03

I jeszcze jedno że pojadę klasykiem ze szkoły nawigatorów:

Jakie masz propozycje co do najbliższych wyborów żeby do koryta nie wróciła PO+reszta?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować