-

smieciu

Komentarze użytkownika

@Management of Expectations (5 października 2018 14:59)

Czepiacie się tego jak Żydzi każdego kawałka słowa w Tory.  Z takim samym sensem.

Może jakiś przykład waszej logiki: dziecko traci rodziców w wypadku. Co dalej? Kto ZAPŁACI, no kto da mu tą edukację, na którą tak wam żal wydawać pieniądze. No bo ktoś jeszcze skorzysta. Ktoś obcy! Olaboga co to będzie? Ktoś nauczy się łaciny za moje pieniądze! Zgroza, komunizm, system Szatana!

smieciu
8 października 2018 16:10

@Management of Expectations (5 października 2018 14:59)

2. Och, więc nie jest, nie była za darmo? Niech w takim razie pani odpowie po co pani państwo? Skoro już pani tak rozebrała wszystko na części pierwsze i za każdy dzień swojego życia pewnie też zamierza płacić. A może pani jest anarchistką? Co do reszty to kwestia zaangażowania. Języki obce były przecież w szkole tak jak dzisiaj. Łacinę a nawet Grekę miałem na studiach. Co nie znaczy że dzisiaj ją pamiętam Itd. No i sorki ale gadanie że DARMOWA edukacja ukradła komuś emerytury, a w szczeglności że DARMOWA edukacja za komuny miała jakiś negatywny wpływ na rozwój tamtego systemu jest co najmniej... głupie! DARMOWA edukacja daje wybór i szansę. Korzystasz lub nie. Masz tą możliwość! A jeśli cię to naprawdę jara to i płacić za to można. Ale warto pamiętać że edukacja... koszt ...

smieciu
8 października 2018 15:42

@Meteoryty i historia (6 października 2018 13:14)

Wiem o co ci chodzi gdyż też interesuje się takimi sprawami. To naprawdę ciekawe.

Jeśli chodzi o Heinsohn Horizon  to nie znałem tego określenia. Aczkolwiek znam temat z innych źródeł. Ale jeśli masz jakieś fajne namiary na podobne ciekawe materiały to chętnie się zapoznam.

Za to trochę intensywniej siedzę w nieco starszej „dziurze”. Eh. Może kiedyś coś napiszę ale to nie są łatwe tematy.  W każdym razie oficjalna historia na pewno nie trzyma  się kupy. Ludzie mogliby zdębieć ze ździwienia jak wyglądała naprawdę historia Bliskiego Wschodu przed 300 r. p.n.e oficjalnej datologii.  Problem jednak jest skomplikowany gdyż tych alternatywnych historii też jest sporo. Duże części tych teorii muszą być błędne.

Ok, brzmi trochę kosmicznie ale co ...

smieciu
7 października 2018 23:50

@Management of Expectations (5 października 2018 14:59)

To miło że podobał się mój tekst :)

1. Odnośnie kopania rowów to cóż, może znaczyć wiele. Ale u Morawieckiego kontekst jest jednak jasny. To ma być właśnie coś jałowego za 2500zł i nie widzę nic śmiesznego w teorii że ma po prostu zamknąć buzię. To jest bowiem rozwiązanie tymczasowe. Takie właśnie zamykanie buzi w przygotowaniu na bardziej kompleksowe rozwiązania.

Wiadomo że rzeczy się psują, wymagają napraw itd i że jest to normalne. A nawet pożądane. Tyle że dzisiaj kopanie rowów polega często na przerzucaniu ton papierów w urzędach. Kreacji takiej pracy. Służy to czemuś? A ci pozytywni kopacze z kolei za pomocą żonglowania masami ludzkimi są utrzymywani w gettcie robola. Kolo zarabia tyle by miał na piwo i podobne rzeczy, by jego świadomość i ...

smieciu
7 października 2018 23:08

@Management of Expectations (5 października 2018 14:59)

Ja nie wiem czy pan czytuje Coryllusa... Takie programowanie było od zawsze. A przynajmniej od bardzo dawna właśnie tak a nie inaczej planowano sprawy. Choć kiedyś z różnych względów faktycznie było to trudniejsze do wykonania. Dzisiaj jest to banalne.

Jest banalne po usunięciu takich barier jak związki międzyludzkie, np. szlacheckie kiedy różne wartości miały swoją wagę. To samo można powiedzieć o religii. Idei. Dzisiaj zostało tylko jedno, które i tak już od bardzo dawna rozdawało karty: pieniądz. Który nie ma przeciwnika a na którym opierają się wszystkie strony „konfliktu”.

Dziwi mnie że ludzie tak tego nie postrzegają. To coś co nadchodzi nie będzie już konfliktem materialnym generalnie. Nie będzie konfliktem o władzę i p ...

smieciu
6 października 2018 11:13

@Management of Expectations (5 października 2018 14:59)

Być może przy PO miałby łatwiej ale PO nie miałoby łatwiej!

Przecież to oczywiste. PO było całkowicie skompromitowane a tu czeka nas ostra jazda wymagająca posłusznego, chętnego wyborcy, społeczeństwa. A bo to np. trzeba będzie być złym wobec Rusków. Wyobraża sobie ktoś PO w tej roli? Oczywiście PO zrobiłoby to ale co z ludem?

Tak samo CETA, ACTA i inne takie. Nadchodzi kryzys. Jeśli ktoś chce gładko, zgdodnie ze swoim planem przeprowadzić lud (sprawnie jak chwalona Merkel) to potrzebuje zgranego wierzącego społeczeństwa (takiego jakie miała Merkel właśnie). PO nie było w stanie tego osiągnąć. PiS ma  to od ręki.

Dla mnie sprawa jest jasna. Nadchodzi wielkie gówno. Jeśli rząd nie miałby posłuchu to nastąpiłby wielki chaos. A nie o to chodzi. Rząd PiSu kiedy ...

smieciu
6 października 2018 10:15

@Management of Expectations (5 października 2018 14:59)

To że Morawiecki był w stałym kontakcie jest logiczne.

Takie projekty są długofalowe. Tzn. PiS przecież nie dostał się do władzy z dnia na dzień. Ktoś musiał to przygtować, zająć się nagraniem taśm itp. Ale przede wszystkim ktoś musiał wyznaczyć kogoś do prowadzenia tego całego PiSu.

Warto przypomnieć np. choćby sprawę Kornela Morawieckiego, który zagłosował na 2 ręce podczas gdy prawicowe media nagle naskoczyły na Kukiza za to że się „ściskał” z Petru. To było absurdalne. Ale miało swoją logikę. Ojciec i syn już wszystko wiedzieli. Starszy Morawiecki miał zająć się ugrupowaniem Kukiza a młodszy już był namaszczony na szefa PiS. Więc starszy postanowił rozwalić Kukiza żeby jeszcze bardziej nakręcić PiS a także pokazać swoje zaangażowanie w projekt. Kornelowi wy ...

smieciu
6 października 2018 10:06

@Management of Expectations (5 października 2018 14:59)

Nie, chciałem nawet napisać że jest kopią ostatniej notki ale właśnie nie chodziło mi o to że tam nie zamierzam pisać. Albo że będę kopiować. Po prostu czasem mam w głowie fajne teksty, które raczej nie nadawałyby się do publikacji w tamtym miejscu.

Inną motywacją by tu pisać jest że chciałbym może bardziej profesjonalnej krytyki (choć trochę się boję ;) ) ale fajnie byłoby po prostu wejść na wyższy poziom.

Choć tak naprawdę to myślę że nie ma co zbytnio filozofować już nadmiernie nad detalami. Oczywiście, trzeba trzymać poziom. Jednak wkrótce tyle będzie się dziać. To miejsce jest ok. Ponieważ w nadchodzącym chaosie będzie jak mam nadzieję ostoją zdrowego rozsądku a nie miejscem gdzie dalej nakręca się różne podrzucane teorie geopolityczne i inne.

smieciu
5 października 2018 22:03

@Management of Expectations (5 października 2018 14:59)

Tak. Jeśli chodzi o Rosję to mam dokładnie te same skojarzenia. Kiedyś nawet w innym miejscu napisałem że Rosja nieuchronnie kojarzy mi się z tym lotniskowcem co go wysłali do Syrii. To było takie symboliczne. Wyciągnęli ten statek z jakiejś trupiarni i kazali mu iść w bój ostatni. Przez całą drogę kopcił jaby płonął. A Ruskie obawiając się że faktycznie zacznie się palić umieścili na nim 2 wozy strażackie. Takie zdjęte z ulicy :) No ale jakoś dopłynął. Coś próbował zrobić choć nie da się z niego wystartować z pełnym uzbrojeniem i paliwem. Zresztą niektórym nawet mimo obniżenia wymagań się nie udało. Nie mówiąc że wszystko to było gówno warte gdyż Ruskie mają tam lotniska z których można normalnie operować...

Ja to szczerze mówiąc oba ...

smieciu
5 października 2018 20:44

@Management of Expectations (5 października 2018 14:59)

Dziewica Orleańska :)

Nie wiem skąd te wrażenie z mojego tekstu. Ale faktem jest że w TV wygląda tak niewinnie. Gorzej jednak gdy się poczyta te jego komentarze przytoczone zresztą przez mnie. A jeszcze gorzej gdy pomyśli się o tym co naprawdę robi ten wierny uczeń ekonomicznej szkoły Balcerowicza (Sorosa/Sachsa).

smieciu
5 października 2018 20:33

@Management of Expectations (5 października 2018 14:59)

Trochę się orientuję we współczesnej ekonomii, a u tradera nawet pisywałem kiedyś pod tym samym zresztą pseudonimem. Jednak odechciało mi się kiedy trader stwierdził wyraźnie że jego portal ma być czysto biznesowy. Wiele fajnych komentarzy było kasowanych. Ok, często były nawiedzone ale właśnie one wnosiły najwięcej ciekawej treści. Od dłuższego czasu już tam nie zaglądam. Zresztą nie warto bo współczesna ekonomia jest bardzo prosta:

Będzie tak jak ONI postanowią. Porzucili już bowiem pozory, jawnie skupują obligacje sztucznie zaniżając koszty długu oraz finansują wybrane korporacje, sztucznie obniżając im koszty działania. Taka korporacja może zjeść każdego na zawołanie, dyktować ceny. Co tam chcą.

Z drugiej strony taki układ nie może trwać wiecznie i o tym jest wł ...

smieciu
5 października 2018 20:30

@Management of Expectations (5 października 2018 14:59)

Może i przypominają że Morawiecki obracał się wśród polityków PO. Jednak mój tekst zwraca raczej uwagę na innych ludzi, wśród których nasz przyszły premier się wtedy obracał. Naprawdę warto przypomnieć sobie to co mówił, gdyż nie mówił tego ot tak, sam z siebie a dodatkowo wiedza ta była niezbędna by móc zostać z czasem premierem. W tych właśnie czasach. Które stawiają przed politykami nowe „wyzwania” a przed ludem nowe oczekiwania.

Jak ktoś gdzieś zaplanował.

smieciu
5 października 2018 16:01


Strona 1 na 1.