-

smieciu

A kiedy zburzą mosty...

Ale na początek coś o PiSie :)

Otóż wrzucam sobie w notkach te różne dziwne teorie i pomysły ale trudno naprawdę mi stwierdzić na ile są dla was chwytliwe, ciekawe, sensowne. Np. te o płotach czy SARSie. Może dla niektórych są całkiem głupie? Wydaje mi się że warto tutaj wyjaśnić jedną fundamentalną sprawę. Żeby zrozumieć moje podejście, punkt wyjścia trzeba pamiętać o moim stosunku do rządu tak zwanej RP. Nie raz się wypowiadałem ale warto chyba jasno powiedzieć że według mnie ci ludzie, PiS są niczym. Nie mają żadnej mocy decyzyjnej a nawet gdyby mieli to ich inteligencja i ich idee nie wychodzą dalej niż utrzymanie swojego stołka, wykonanie wyższego rozkazu ich oficerów prowadzących. Oni nie myślą, nie mają żadnych ideii gdyż pod każdym względem nie są w stanie. Po co mają myśleć, kombinować skoro kompletnie nic od nich nie zależy? Nie wiem czy takie podejście wydaje się drastyczne. Według mnie po tych naprawdę setkach tekstów, które tutaj obnażają pisowskie bebechy naprawdę trudno inaczej postrzegać tych ludzi. O KO czy PO wiemy że są to pionki kupione za parę garści dolarów. Zawsze byli jedynie popychadłami wyższej władzy. Dlaczego PiS miałby być czymś więcej? Skoro nikt nie uznał że PiS potrzebuje poważnej opozycji tzn. że nikt nie traktuje tego rządu poważnie. To chyba jasne? Przecież te głąby z opozycji jeśli trzeba postawić na swoim zwyczajnie  to robią. Choć po prawdzie nie ma takiej potrzeby gdyż polityka PiS poza powierzchownym blichtrem w stylu 500+ (czyli socjal, fundamentalna sprawa w CAŁYM dzisiejszym świecie) czy machaniem białoczerwonymi flagami w ramach patriotyzmu jest taka sama jak zawsze przez ostatnie 30 lat. Jest w porządku dla wyższych rozgrywających gdyż tylko od nich zależy czy różnego typu strumienie pieniędzy, podtrzymujące na tych samych zasadach właściwie wszystkie państwa, wciąż do nas płyną dzięki czemu nasze tzw. państwo funkcjonuje. Jeśli miałbym krótko napisać czym jest PiS to jest to nasza stara Sanacja. Powtórka z przed niecałych stu lat. Chyba wszyscy zdążyliśmy się tutaj już dowiedzieć czym była ówczesna władza pod przywództwem wodza Piłsudskiego. Kim był sam wódz naczelny. Dzisiaj mamy tą samą historię, ten sam typ charakteru ludzi, niezależności, patriotyzmu, prawicowości, profesjonalizmu... Tylko obecny wódz jest dużo bardziej niemrawy, nijaki ale jako taki też jest i kupa ludu pokłada w nim swoją nadzieję nie bacząc na wszyskie nieubłagalnie ciągle pojawiające się fakty. Ale tak to już jest.

No więc ponieważ ja biorę tych ludzi takimi jakimi są naprawdę a musiałbym użyć najgorszych inwektyw by określić ich rzeczywisty charakter, to przecież nie będę zakładać że cokolwiek od nich zależy a już najbardziej absurdalne byłoby założenie że ktokolwiek tam kombinuje coś na rzecz dobra Polski czy Polaków.

I chyba po tym wstępie jasne jest że w ogóle nie zwracam uwagi a nie biorę serio rządowego pieprzenia ani ich pomysłów. To nie są ich pomysły ani teksty. Przedstawią masom, jak zawsze, przygotowane gdzieś historyjki, rzucą chlebem i igrzyskami, lud ma się czym zająć, rozgrzewać swoje emocje.

Ale skoro mnie one nie pociągają to muszę wszystko jakoś poukładać sobie inaczej. Skoro widzę że ASF jest bzdurą identyczną jak rządowe wyjaśnienia Covidowe to muszę szukać własnych odpowiedzi. Skoro codziennie widzę jak świat i rządy dążą do ubezwłasnowolnienia jednostki, traktowania człowieka jak śmiecia to czemu usiłując wyjaśnić obecne zdarzenia nie posłużyć się dokładnie tą logiką? Skoro oni robią wszystko na wspak, przykładowo LGBT, adopcja dzieci przez pedałów, Zielony Ład, islamskie ubogacenie kulturowe itp. to chyba należy przyjąć że w sprawie zdrowia robią to samo. Zwłaszcza że jeszcze do niedawna jakoś zdrowie Polaków mieli zasadniczo w dupie. A skoro tak, biorąc to wszystko jako fundament na którym ONI budują, należy chyba przyjąć że i w przypadku SARS stawiają fakty i prawdę na wspak, każą robić to co doprowadzi ostatecznie do katastrofy ale takiej pięknej, gdyż przecież stwierdzą: no tak, przewidzieliśmy to. Jesteśmy mądrzy, zawsze zresztą byliśmy, róbcie co wam każemy.

Ktoś może powiedzieć że moje tezy są głupie, dziwaczne, porąbane. Ale weźmy powyższą adopcję dzieci przez pedałów. Porzucanie przez Polskę energetycznych podstaw. Przecież na naszych oczach dzieją się serio rzeczy, w które 15 lat temu nikt by nie uwierzył. A zatem czy moje pomysły naprawdę są dziwaczne? Czy też może w istocie świetnie wpasowują się świat jaki oglądamy?

 

No ok. Po tym wstępie, którym mam nadzieję urobiłem trochę grunt ;) czas na kolejną teorię. Czyli po co mamy to idiotyczne kopanie Mierzei Wiślanej. Projekt z gatunku tych absurdalnych. Trzeba przekopać się do zalewu a potem przez Zalew gdyż ten jest bardzo płytki. Dzięki całej tej świetlanej inwestycji sprawimy że np. tak wspaniałe jednostki dotrą do Elbląga (sorki zkr podkradnę twoje zdjęcia komentarzy pod wpisem Stanisława Ordy)

By być może wyładować ludzi przed futurystycznym terminalem pasażerskim:

https://www.youtube.com/watch?v=OVFnBH_XDDY

Rządowa propaganda to jedno ale po prostu patrząc na te obrazki człowiekowi chce się śmiać. Po co to komu skoro równie dobrze można wrzucić te masy towaru na wagony albo ciężarówki? Naprawdę te statki mają zmienić oblicze Elbląga?

Ok. Już od dawna zastanawiało mnie po co ta idiotyczna inwestycja ale nie miałem żadnych pomysłów. Na szczęście tekst Stanisława Ordy podsunął mi pewną myśl. Otóż Turcy również wzięli się za podobnie sensowną inwestycję. Jest jednak pewien szczegół. Tego typu budowle nie podlegają międzynarodowemu prawu morskiemu. Wody Zalewu Wiślanego czy przyszłego kanału w Stambule są częścią terytorium danego państwa i to ono je kontroluje a statki obcych państw nie znajdują się gdzieś na jakimś morzu ale na terytorium państwa. W związku z czym wysnułem tezę że być może cały sens tej inwestycji ujawnić się może podczas konfliktu białoruskiego przykładowo. Czyli w przypadku gdyby Rosja ogłosiła Bałtyk morzem niedostępnym dla okrętów państw trzecich (niebałtyckich) taki okręt amerykański mógłby na Zalewie zacumować i coś rzeźbić.

Pomysł ten przypadł mi do gustu ale ma swoje słabe strony. Np. głębokość kanału do Elbląga nie pozwala na umieszczenie tam poważniejszych jednostek. Po drugie jest to jednak tuż pod ruskim nosem. Ogólnie za mało sensu, poważniejszych korzyści w takim wojskowym przedsięwzięciu. Czyli wydaje się że należało jednak poszukać innego wytłumaczenia.

Gdzie skojarzyłem inną podobną pisowską inwestycję. Czyli sławny tunel w Świnoujściu. Ha. Czyż to nie ciekawe że rząd tak ni stąd ni zowąd postanowić pobawić się w kopanie w obu naszych Zalewach?

Tor wodny Świnoujście - Szczecin jest już poważny. Tam faktycznie mogą pływać konkretne jednostki a nie tylko pokraki. Wejdą nawet prawdziwe niszczyciele. Ten akwen sensownie już oddalony od terytorium wroga dużo lepiej nadaje się na realizację prawnych sztuczek z okrętami. Więc jeśli faktycznie ktoś się za to weźmie to zdecydowanie w na Zalewie Szczecińskim.

Tak, tylko nie tłumaczy to budowy tunelu. Tunel nie jest potrzebny by wpłynąć na Zalew. Z drugiej strony tunel ten prowadzi własciwie donikąd. Bo po jego zachodniej stronie znajduje się raptem małe miasto a za nim jest już tylko granica z Niemcami. Ludzie tam żyli bez tunelu i tak po prawdzie żyliby nadal. Po co więc tunel? Otóż dzięki tunelowi osiągnięto dwie sprawy. Po pierwsze jest stałe połączenie obu stron kanału. A po drugie ewentualny most nie blokuje drogi kanału. Tylko że ktoś przecież mógłby zapytać się. Przecież można most zwodzony? Wiadomo, ma on swoje wady - ruch może odbywać się albo mostem albo kanałem. To jest argument ale niekoniecznie poważny w przypadku Świnoujścia. Miasta małego, które pewnie nie potrzebuje stałej przeprawy. Więc mógłby być most. Ale jest tunel...

Więc?

Wojna!

Ona akurat tłumaczy całkiem sporo. Czy będąc polskim generałem a tym bardziej NATOwskim widząc zbliżające się ruskie zagony zostawilibyście przeprawy na Wiśle?

Nie wiem ale chyba nikogo nie zdziwiłoby że w takim układzie wszystkie mosty na Wiśle zostaną zniszczone. Nie muszą być wszystkie w sumie. Wystarczą te na drodze wojsk. Ta perspektywa nie jest wesoła ale może właśnie o tym ktoś pomyślał. Tym bardziej że tak naprawdę nie wiadomo kto zniszczy te mosty. Jeśli przykładowo okazałoby się że nasze i nie tylko, stacjonujące na zachodzie Polski, oddziały postanowiły ruszyć na pomoc Demokratycznym Siłom Białorusi to można zakładać że to reżimowe białoruskie lotnictwo zajmie się naszymi mostami. Co może być kiepskie. No chyba że... Ma się port w Elblągu, port po wschodniej stronie Wisły. Te krypy, które tam są w stanie dotrzeć będą wystarczające do przerzucenia różnego sprzętu pierwszej potrzeby. Most na północy Wisły będzie zbędny. Wisłę się opłynie.

A tunel w Świnoujściu? Na pierwszy rzut oka aż taki ważny się nie wydaje. Jednak stanowi jakąś północną całość. Umożliwia stały ruch lądowy bez blokowania kanału. Tunel to też zapewnie trudniejszy cel. Tak więc biorąc całość do kupy i Odra i Wisła będą do przeskoczenia przez wojska sunące północą Polski.

I tym sposobem inwestycje głupie staną się mądrymi :)

Ale nie wiem czy was to cieszy i czy mój kolejny pomysł wydaje się wam sensowny...



tagi: wojna  przekop mierzeji  tunel w świnoujściu  głupie pomysły  rząd pis 

smieciu
16 września 2021 20:49
25     1791    3 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

chlor @smieciu
16 września 2021 21:34

No nie wiem. W Szczecinie granica biegnie lądem, żaden problem przejechać czołgami przez las.  Potem gorzej bo przez miasto aż do pierwszego mostu na Odrze, który specjalnie jest dopiero w centrum żeby dowolne statki mogły wpływać do portu. Baza NATO w Niemczech jest akurat tuż przy najbliższym dla mnie przejściu granicznym. Nie mniej kanał łączący (nareszcie) Polskę ze Świnoujściem byłby wygodną alternatywą.

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @chlor 16 września 2021 21:34
16 września 2021 21:47

Tak ale mosty na Odrze w Szczecinie są w całości polskie. To może mieć znaczenie. Jeśliby np. ktoś uznał Polskę za wroga a Niemców nie. Czyli że ten most także można zniszczyć. Wtedy na północy ten tunel stałby się naprawdę przydatny.

Wszystko zależy od scenariusza. Jeśliby miało dość do szybkich działań i z jednej strony: zniszczenie mostów i z drugiej: kontratak to tunel miałby sens. Niestety nie mamy planów, które muszą istnieć. Sztaby wojskowe rozpracowują takie sytuacje zawczasu. Mając tam wtyki bylibyśmy mądrzejsi.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
16 września 2021 21:55

I jeszcze jedno jest ważne. Port w Świnoujściu znajduje się po obu stronach stronach. Wojenny po zachodniej.  W takim układzie solidna przeprawa w jedną i drugą stronę, przy dużym ruchu staków, stałaby się istotna. Ciekawe tak swoją drogą jak w to wszystko wpasowuje się terminal LNG. Odrębny przypadek czy też część tej układanki?

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @smieciu
17 września 2021 07:40

Są jeszcze inne inwestycje na Warmii, proszę poszperać. Może coś wyjaśnią.

zaloguj się by móc komentować

onyx @smieciu
17 września 2021 11:46

" Ludzie tam żyli bez tunelu i tak po prawdzie żyliby nadal."  jprdl...

Ty tam kiedyś byłeś? Widziałeś kolejki w obie strony ludzi jeżdżących codziennie 2x praca-dom? To zwykła iwestycja w infrastrukturę jak słynny przystanek kolejowy Włoszczowa Północ. Za Tuska się nie dało bo nie mieli kasy na" fanaberie" dla jakichś ludzi. Tak się składa że w te wakacje płynąłem tym promem i o ile dla turysty jest to jakaś atrakcja to dla miejscowych mordęga. A o tym że miasto jest puste bo ruch za mały nawet nie wspominam. Żyje tylko pas wzdłó plaży. Oczywiście że każda duża inwestycja tego typu może mieć różne znaczenia ukryte i pewnie ma ale nie sprowadzajmy wszystkiego do tajnych planów bo wszystko można ze wszystkim połączyć. Jak jest wojna to po drogach jeździ wojsko a nie cywile.

zaloguj się by móc komentować

ajs @smieciu
17 września 2021 11:46

W poważnych państwach wszystkie strategiczne obiekty sa przygotowane do zniszczenia w razie wrogiego napadu i wojny.

Tak to było zorganizowane w Szwajcarii - kraju neutralnym i jak najbardziej pokojowym: https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=15304

Oficjalnie ogłoszono rozminowanie, ale pewnie tak na wszelki wypadek - coś, gdzieś tam...

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @ajs 17 września 2021 11:46
17 września 2021 11:50

Jak przed wojną Adolf chciał "eksterytorialna autostradę" przez Korytarz, to miała ona w sporej części biec po estakadach, opartych na zaminowanych filarach.

zaloguj się by móc komentować

zkr @smieciu
17 września 2021 13:23

> Czyli po co mamy to idiotyczne kopanie Mierzei Wiślanej. Projekt z gatunku tych absurdalnych. Trzeba przekopać się do zalewu a potem przez Zalew gdyż ten jest bardzo płytki.

No troche sie "zamulil" ale kiedys byla tam stocznia i budowali cos wiekszego od "kajakow" i o wiekszym zanurzeniu


https://de.wikipedia.org/wiki/Schichau-Werke

Czyli jest to sprawa poglebienia toru wodnego.

zaloguj się by móc komentować

zkr @smieciu
17 września 2021 13:28

Teoretycznie mozna wplywac przez Ciesnine Pilawska ale to wymaga zgody Rosjan. Trzeba wystapic 15 dni przed a w kazdej chwili Rosjanie moga te decyzje odwolac. Uwaga - tylko jednostki turystyczne i pod Polska bandera...

Co do statkow - ten drugi (" sorki zkr podkradnę twoje zdjęcia komentarzy pod wpisem Stanisława Ordy" - nie ma problemu :) ), Tanais to jest pierwszy statek wpuszczony przez Rosjan. Bylo to...
dopiero w 2010 roku:

https://www.info.elblag.pl/5,18063,Do-Elblaga-wplynal-pierwszy-statek-ktory-przekroczyl-granice-z-Rosja-.html

zaloguj się by móc komentować

zkr @smieciu
17 września 2021 13:31

Czy tylko PiS jest za przekopem?

Polecam wyniki glosowania z 2017

Glosowanie nr 21

A jak glosowal na przyklad Trzaskowski?

Poslowie PO glosujacy "za"

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @zkr 17 września 2021 13:31
17 września 2021 13:48

Problem przekopu był kilkakrotnie poruszany w notkach gospodarza i tutaj jest chyba odpowiedź:

 http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/o-formatach-i-niemoznosci-opisania-sukcesu

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @smieciu
17 września 2021 13:48

Gdy Rosjanie pozwalali nam plywac to port w Elblagu stal sie 4 (czwartym) portem w Polsce jesli chodzi o wielkosc przeladunkow (zblizyl sie do 400 tys. ton):

http://www.port.elblag.pl/page/show/5/przeladunki?lang=pl

https://www.elblag.eu/index.php/wadze-miasta/168-miasto/5684-elblski-port-czwartym-portem-rp

zaloguj się by móc komentować

zkr @smieciu
17 września 2021 13:54

I jeszcze jeden wazny aspekt:

"Plan przewiduje m.in.:

  • do 2030 przeniesienie 30% transportu drogowego towarów na odległości większe niż 300 km na inne środki transportu (kolej, transport wodny), a do 2050 – 50% tego typu transportu;"

https://pl.wikipedia.org/wiki/Transeuropejska_sie%C4%87_transportowa

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @zkr 17 września 2021 13:23
17 września 2021 13:55

Podczas IIWŚ budowano w Elblągu U-Booty. Produkcja turbin parowych w Zamechu to relikt po produkcji turbin parowych okretowych dla Kriegsmarine.
Podobnie z wielkogabarytowymi korpusami, np. przekładni okrętowych, i całymi przekładniami.
 

zaloguj się by móc komentować

zkr @smieciu
17 września 2021 14:04

> Podczas IIWŚ budowano w Elblągu U-Booty.

Tak. Nie wspomnialem o tym ale w tym artukule pisza na ten temat.

Pojechalem sobie kiedys specjalnie do Elblaga obejrzec port i okolice.
To ma bardzo duzy potencjal.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_morski_Elbl%C4%85g

Obecna zdolnosc przeladunkowa to 1 mln ton ale gdy budowa sluzy sie zakonczy i poglebia tor wodny to pewnie bedzie wzrastac.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
17 września 2021 16:57

Słuchajcie. To fajnie że kiedyś ten port w Elblągu funkcjonował itp. Że nawet jakieś stocznie tam były. Tylko że jak wiemy plan Balcerowicza założył kasację wielu rzeczy. Dlaczego przykładowo ma w Elblągu zacząć funkcjonować przemysł morski skoro nie może w Gdyni czy Gdańsku? Jeśli nie przemysł to pozostaje transport. Czy porty w Gdyni i Gdańsku nie wyrabiają że trzeba inwestować w taki jednak ułomny tor wodny? To po prostu nie trzyma się kupy w obecnej rzeczywistości. Co nie znacza że port nie miałby sensu w pozytywnej rzeczywistości ale nie po to napisałem cały ten długawy wstęp by nagle dojść do wniosku że nie. Że PiS chce dobrze i że w ogóle czegoś chce. W tym wypadku co ciekawe także PO chce. Dzięki zkr za namiar do głosowania. Oni też są dobrzy i myślą o przyszłości Elbląga? Naprawdę o to ma chodzić? Podobnie jest w przypadku Świnoujścia. Dlaczego UE postanowiła akurat tam rzucić kasę? Ujęła ich mordęga mieszkańców? Wyżej Onyx napisał że nie było im dobrze. No niewątpliwie. Ale powtarzam: ten tunel prowadzi donikąd. Nie leży na żadnym szlaku transportowym. Służy tylko mieszkańcom. Czemu nie zbudowano tańszego mostu zwodzonego?

Założeniem tekstu było poszukanie czegoś innego. Doprawdy wiele można w Polsce zrobić dobrego. Wystarczy dać ludziom trochę luzu i inicjatywy. Nic jednak nie wskazuje na takie działania. Wciąż pozostaje pytanie, które zadawano od czasu Balcerowicza. Skoro nic nie zamierzamy produkować ani nawet wydobywać węgla to z czego zamierzamy żyć? Jakie to towary będą przerzucane przez Elbląg? W którą stronę? Pytania wydają się głupie bo przecież żyjemy a Polska funkcjonuje. Tyle że tak samo jak Grecja Hiszpania i inne kraje. Wszystko jest pięknie bo ktoś za to płaci. A nam wszystkim tylko dopisują zera na rachunku długu. Ale nikomu to nie przeszkadza. Taki nowy typ gospodarki. Nikt nic nie produkuje ale towary jeżdżą, potrzeba kolejnych dróg a nawet portów. Naprawdę myślicie że to ma  się odmienić? Że budowa kolejnego szlaku transportowego w idei podobna do budowy kolejnego supermarketu ma odmienić cały ten obraz?

No ja tego nie widzę. Za to widzę że wiele się dzieje wokół mimo pozornego spokoju. Szalone pomysły nie są już szalone odkąd mamy do czynienia z Covidem. Po coś to uruchomiono. W jakimś celu. Te cele muszą być zbieżne. Jeśli ktoś zamiast polityków widzi u władzy błaznów to naprawdę ciężko łyknąć te wszystkie ckliwe bajeczki. Póki co wyjaśnienia, które podałem wyżej wydają mi się najbardziej sensowne. A że inwestycje te są szybko zmierzają do ukończenia wkrótce się dowiemy. Póki co minister infrastruktury Andrzej Adamczyk informuje:

Przekop Mierzei Wiślanej i budowa Kanału Żeglugowego jest strategiczną inwestycją dla naszego kraju. Ani epidemia, ani zima nie zatrzymują tej budowy. Dzięki temu możemy z optymizmem spoglądać na dalszy harmonogram prac.

Ponawiam pytanie co jest takiego strategicznego w tym kanale że nic nie może zatrzymać tej budowy a i inwestorzy wywiązują się z terminów a kasa łatwo płynie?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 17 września 2021 16:57
17 września 2021 17:59

zamiast biadolić wskaż alternatywy

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
17 września 2021 18:36

Alternatywy czego?

Uważam że robię konstruktywną robotę. Kiedy zaczną się materializować moje pomysły przynajmniej będzie w miare jasne kto i po co. Kiedy nasi triumfalnie ogłoszą taktyczne zwycięstwo militarne każdy będzie mógł być dumny że już teraz wiedzieli co się stanie i się przygotowali...

Co do rządu nie ma oczywiście alternatywy. Rząd jest tylko jeden i ten sam. Kiedyś może napisałbym że powinniśmy się zacząć organizować czy coś. I pewnie należy to robić ale nie da się już powstrzymać tego co ma nadejść więc jedynie można się przygotować, mieć plan w jakimś swoim małym otoczeniu. To wszystko. I tak naprawdę jest to całkiem sporo. Wielu ludzi przepadnie kiedy nadejdzie poważniejszy kryzys. Przetrwają ci co najlepiej  zrozumieją co się dzieje czyli... może nadejdzie taki czas że będzie z kim się dogadać.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 17 września 2021 18:36
17 września 2021 19:38

a nie dasz rady o jakichś konkretach?

zaloguj się by móc komentować

chlor @smieciu 17 września 2021 18:36
17 września 2021 19:53

Poważny kryzys (o ile będzie) przetrwają najlepiej poinformowani o tym gdzie i kiedy "na Zaleszczyki", a nie ci którzy kopią ziemianki w ogrodzie. Większość narodu powinna robić swoje tak długo jak się da, i udawać że nic się nie dzieje, czyli pracownicy do pracy, emeryci na grzyby. 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @chlor 17 września 2021 19:53
17 września 2021 20:16

swiete slowa. i nie dac sie wciagnac w partyzantke

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @smieciu 16 września 2021 21:47
6 listopada 2021 10:36

Tunel w Swinioujśiu nie łączy nas ze stałym lądem tylko Wyspę Wolin z Wyspą Uznam. Na obie trzeba dostać się mostem.

Jedna i druga inwestycja ma charakter PRowo-wyborczy. Elbląg i Świnoujście to biedne rejony platoformerskich okręgów gdzie jest relatywnie łatwo pozyskać PiSowi wyborców. To jest odwrócenie strategii "do rzyci z Polską B"

Natomiast wątek wojskowy w Elblągu jest rzeczywiście ciekawy.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @onyx 17 września 2021 11:46
6 listopada 2021 10:37

""" Ty tam kiedyś byłeś? Widziałeś kolejki w obie strony ludzi jeżdżących codziennie 2x praca-dom? To zwykła iwestycja w infrastrukturę jak słynny przystanek kolejowy Włoszczowa Północ. Za Tuska się nie dało bo nie mieli kasy na" fanaberie" dla jakichś ludzi """

Dokłanie, PiS po prostu osłabia wpływy platformy w regionach

zaloguj się by móc komentować

klon @koncereyra 6 listopada 2021 10:37
6 listopada 2021 11:13

>>>Dokłanie, PiS po prostu osłabia wpływy platformy w regionach<<<

Trochę szkoda mi tzw czasów, w których podejmowano działania, jak i oceniano je z punktu widzenia dobra człowieka, społeczności, gminy itp. I zaczynam się zastanawiać, czy sama ocena poprzez pryzmat  partyjnego nepotyzmu nie odbiera szansy na działania odmienne niźli ocena? Może jednak czasem pro publico bono? :D

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować