-

smieciu

Jimmy Carter czyli powrót Trumpa :P

Jesienią zeszłego roku napisałem tekst jak to wybory w USA mają być początkiem ogólnoświatowego chaosu. Trump miał nie ustąpić z Białego Domu a idea polegała z grubsza na tym że obie strony będą mieć swoje poważne argumenty co do przebiegu wyborów a dodatkowo Demokraci dysponują bojówkami Antify i BLM, które do czegoś przecież zostały stworzone. One miały ruszyć do boju wobec oficjalnie wygranych wyborów itd. Tak się miało zacząć i rozlać w sumie na cały świat.

Wszystko wydawało mi się sensowne i nie widzę powodu by się z tego wycofywać ale jedno nie dawało mi wtedy spokoju. Był jeden brakujący ważny element, którego nie potrafiłem wpasować w tą układankę i stąd choć pomysł wydawał się być ok to już wykonanie niekoniecznie musiało być takie jak je wtedy naszkicowałem. Tym kluczowym elementem były szczepienia. Po prostu w całej tej historii nie bardzo było miejsce na tak przecież ważne zaszczepienie populacji. Chaos siłą rzeczy osłabić musiałby machinę rządową i zaufanie do niej. Co zdecydowanie zmniejszyłoby szansę na przeprowadzenie masowych szczepień. Drugą sprawą był sam Trump, który średnio pasował na gościa forsującego szczepienia. Trump miał bowiem trochę inną taktykę. Choć zachęcał do szczepień to jednocześnie od początku twierdził że Covid jest chińską bronią biologiczną i całość nie pasowała do ogólnoświatowej wizji kochających lud rządów ratujących ich przed naturalną epidemią. Wyborcy Trumpa byli naturalnie ogólnie sceptyczniejsi, nacisk Trumpa na szczepienia mógł pozbawić go tak ważnego poparcia społecznego w przypadku przeprowadzania czegoś w rodzaju zamachu stanu. W takim kontekście to Biden zdecydowanie lepiej nadawał się na człowieka, który będzie forsował szczepienia.

I dlatego, posługując się naszkicowaną teorią, to on objął ostatecznie stanowisko prezydenta.

Ale od początku wiele wskazywało na to że jego misja jest tymczasowa. Biden pozbawiony jest charyzmy. Bez przerwy popełnia jakieś gafy. Coś pieprzy od rzeczy. Ostatnio przykładowo stwierdził że po operacji mózgu szanse na to że jest normalny są mniejsze niż 50%. Biden stworzył niemal modelowy rząd błaznów, lewaków  i innych takich przygłupów.  Trudno było to wszystko brać na poważnie. Jego misja porównując do naszego podwórka przypomina trochę Kopacz, która miała utorować drogę PiSowi. Tamta też otoczyła się różnymi ciotkami rewolucji, wizerunek rządu jechał w dół i choć wielu wyborcom ciężko było w tamtych realiach przełknąć PiS  to wyboru nie było. Zwłaszcza że postarano się o unowocześnienie moherowych beretów.

W miedzyczasie Trump ciągle medialnie funkcjonuje. Ciągle, choć może niekoniecznie w najważniejszych mediach pojawiają się informacje o błędach popełnionych podczas wyborów. Ciągle przeprowadzane są audyty. Ludzie, którzy wydawałoby skompromitowali się nie potrafiąc w styczniu przedstawić przekonywujących dowodów na fałszerstwa, nie zniknęli, nie zaszyli się mysich norach. A ostatnio jakby się nawet wynurzyli ze swoich gabinetów. Ta sprawa wciąż jest otwarta, z jakiegoś powodu drąży się ten temat. Podczas gdy Trump w takich z lekka alternetywnych ale istotnych mediach nie pozwala swoim wyborcom o sobie zapomnieć i ma łatwe zadanie punktowania administracji Bidena.

Która wracając do kluczowego szczepionkowego elementu właśnie wykonała swoje zadanie i właściwie straciła rację bytu przez co wracam do swojej Teorii Chaosu. Bo akurat wszystkie media świata na czołówki wrzuciły poruszające zdjęcia z Kabulu gdzie ludzie pragnąc za wszelką cenę wyrwać się z miasta, podobno czepiają się odlatujących samolotów by odpaść i zginąć po starcie. Takie to obrazki wrzucono wszędzie jednocześnie zsynchronizowane niczym wcześniej informacje o Covidzie. Totalna kompromitacja Bidena, który wycofał wojska i doprowadził do tej sytuacji.

Tak wygląda wersja dla mas ale my przecież chyba musimy założyć że przez 20 lat Amerykanie przeniknęli tamten kraj na wylot. Doskonale wiedzą kto co może i co zamierza. Nie mówiąc o tym że oni sami stworzyli kiedyś dawno Talibów. Szkolili ich. Zaopatrywali w broń i jak się wydaje nigdy pod tym względem nic się nie zmieniło. Tak więc jakby nie patrzeć CIA czy US Army musiała doskonale wiedzieć co się stanie a jednak zdecydowano się na ten krok.

I tą drogą dochodzimy do Jimmy Cartera. Któremu zafundowano bardzo podobną historię. Też był Demokratą. Carter dodatkowo cieszył się poparciem i wydawało się że jego druga elekcja jest raczej pewna. Ale tak się złożyło że też wysadzili go z siodła islamscy fundamentaliści z tego samego niemal regionu. Którym akurat się zamarzyło zaatakować amerykańską ambasadę w Iranie i wziąć zakładników. A J. Carter postanowił użyć wojska do ich odbicia co miało być świetną medialną wrzutką przed wyborami. Tak się tylko jakoś jednak złożyło że podczas tej misji popełniono masę różnych błędów, na wskutek których doszło do widowiskowej porażki, która walnie przyczyniła się do zwycięstwa R. Reagana, posługującego się retoryką twardej ręki. Co z czasem miało się okazać kluczowe w procesie obalania komunizmu w Europie.

Dzisiaj jak się wydaje przerabiamy tą samą historię. Zamiast tak upragnionego przez Amerykanów wycofania żołnierzy z niepotrzebnej wojny i rozwinięcia od początku kreowanego pozytywnego pacyfistycznego wizerunku mamy widowiskową porażkę, która nosi te same znamiona sabotażu. To po prostu dało się zrobić lepiej. Amerykańska Armia miała wszelkie możliwości do prawidłowego przeprowadzenia tej operacji ale zamiast tego wybrano scenariusz kompromitujący. Kompromitujący i Bidena i jego wizję samoszczęśliwości świata. Której oponentem był i jest Trump.

Zwolennik twardej ręki. Silnej armii. Mocnej obecności wojskowej Amerykanów. Słowem posługujący argumentacją, która 40 lat temu na 40 prezydenta USA wyniosła R. Reagana. Który zamiarzał obalić rosyjski komunizm. Tak jak dzisiaj Trump tyle że chiński.

Obie te historie na tyle elegancko się zazębiają że pytanie nie brzmi czy wróci Trump ale kiedy. Czy będzie czekać do kolejnych wyborów? Czy też trzeba uznać że już terez Biden wypełnił swoją, głównie szczepionkową, misję? Podczas gdy w niektórych stanach wciąż grzebią w dokumentacji ostatnich wyborów. Prawda jest taka że wcześniejszy powrót Trumpa lepiej pasuje do teorii chaosu. Wszystkie argumenty, które przytoczyłem w tamtym tekscie wrócą. Zwłaszcza jeśli oficjalną przyczyną powrotu Trumpa będzie ustalenie że doszło do bardzo ważnych nieprawidłowości wyborczych. Choć ciekawe czy dodatkowym czynnikiem nie będzie poczytalność i zdrowie Bidena.

Coż, ja na to czekam. To co napisałem wyżej jest tylko częścią obrazu sugerujacego nadchodzący chaos. Jedyną zagadką wydaje się  być czas. Który ucieka chyba coraz szybciej więc może tym razem, po wielu profetycznych falstartach, wreszcie coś zaskoczy.

 



tagi: trump  carter  chaos  wybory usa  kabul 

smieciu
16 sierpnia 2021 15:15
47     2410    7 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

smieciu @smieciu
16 sierpnia 2021 17:19

Warto dodać że obecne zamieszanie wokół ustawy Administracyjnej i TVNowej może mieć z tym ścisły związek. Jak wspominałem przy okazji tekstów o Banasiu wydaje się że w Polsce mamy 2 ugrupowania polityczne. POPiS i Ziobrystów. POPiS jest starym układem, którego można porównać do Puławian. Kiedy przechwycili władzę wraz z okrągłym stołem trzymają ją do dzisiaj. Ale od pewnego czasu a konkretnie od wejścia wojsk USA do Polski czują nacisk, który wywierany jest za pomocą Ziobrystów alias Natolińczyków. Pisałem jak postawa Ziobrystów  bardzo przypomina działania Trumpa. Są kreowani na rodzaj outsiderów, którzy chcą powrotu do starych wartości typu sprawne sądownictwo i inne takich kojarzących się z prawicą idei. Znamienne było jak Ziobrysta Gadowski gadał o Covidzie dokładnie to samo co Trump w tym samym czasie półtora roku temu.

I teraz wystarczy porównać: POPiS to Żydzi. Ustawa uderza niby w Żydów. Trump i Ziobryści to Armia, która właśnie daje kopa Bidenowi. Tak samo TVN. Biden broni TVNu ale Trump - no po nim można się spodziewać wszystkiego ale lud może mieć nadzieję że on jest po drugiej stronie właśnie. Tej, która chwyciła za mordę stary układ, który próbuje się odgryzać co objawia się zamieszaniem wokół Banasia. A w której to walce media są kluczowe. Kurski i Karnowscy też są Ziobrystami.

Wszystko dobrze wskazuje na półki, które pojawiły się przy okazji Banasia. Najważniejsze wszakże jest to że wszystko się też zbiega i rozkręca. No naprawdę nie wierzę że tym razem znów rozejdzie się po kościach. Wygląda na to że tym razem stary żydowski układ (w skali globelanej) będzie musiał trochę mocniej pocierpieć...

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
16 sierpnia 2021 17:51

No tak, pisałem ten tekst na szybko bo byłem trochę zajęty a tu Trump już się uruchomił czego nawet nie zauważyłem.

Trump wezwał Bidena, aby ze względu na "wstyd" ustąpił z urzędu. Uznał, że to Demokrata dopuścił do przejęcia władzy w Kabulu przez talibów. Wyliczył też, że powodem dymisji Bidena powinny być również wzrost liczby przypadków koronawirusa w USA, "katastrofa na granicy" (z Meksykiem - red.), zniszczenie niezależności energetycznej i "okaleczenie gospodarki.

Przypomniał także, że według niego podczas wyborów prezydenckich w USA dochodziło do oszustw, przez które Trump stracił urząd. "(Odejście z urzędu - red.) nie powinno być niczym wielkim, bo Biden nie został wybrany zgodnie z prawem" - podsumował Trump.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @smieciu
16 sierpnia 2021 19:26

Panie smieciu. Opisuje pan ciągle jedną stronę medalu. Jest i druga, ale pan tego nie zauważa, zresztą tudno zauważyc, bo jest na wymarciu. Trump  był jednym  z kolejnych pajaców postawionych na tronie. Jeżeli pan w to wątpi, niech cofnie się w czasie, i oceni czym skończyła się dla niego samodzielna zabawa z Koreą Północną.

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @smieciu
16 sierpnia 2021 19:35

     tekst prawie świeżutki ,z czerwca..

https://www.forbes.com/sites/jackbrewster/2021/06/03/lara-trump-dismisses-reports-trump-believes-he-will-be-reinstated-in-august/?sh=459d91d14ff2

Lara,ktora ma obezwladniajaca urode faceta z dlugimi wlosami, mowi tez:.." Maybe there's something I don't know,”..

Jak sie takie teksty pokazuja,to wiadomo ze cos jest na rzeczy,a do konca sierpnia tylko dwa tygodnie...jak  ten czas leci,  a ci co kontroluja zegar, kreca srubkami jak najeci...

Dobry tekst...

zaloguj się by móc komentować

smieciu @olekfara 16 sierpnia 2021 19:26
16 sierpnia 2021 19:53

Ale przecież ja wiele razy wyraziłem swoje zdanie co do niego. Zresztą nawet napisałem cały tekst na ten temat, który się zresztą wtedy mało spodobał ale dzisiaj w czasach covida...

zaloguj się by móc komentować

smieciu @DobreWino 16 sierpnia 2021 19:35
16 sierpnia 2021 20:04

No ciekawe że i Trump coś wie na ten temat ;)

Ja od początku tych „przegranych” wyborów pisałem że Trump zaczął zbyt wiele rzeczy by go odstawiać w połowie dobrze wykonywanej roboty polegającej także na na gromadzeniu wokół siebie elektoratu sprzeciwu wobec standardowej polityki wówczas uosobianej przez spółkę Clinton-Obama. Zwłaszcza też polityka chińska była ważna u niego od samego początku. Ta zresztą nie zmieniła się zanadto za Bidena. Po prostu jeśli ma dojść do jakiś światowych zgrzytów - a wiele się czyni w tym kierunku - to Biden się nie nadaje. Trump musi wrócić by dokończyć zadanie.

Jeśliby miało się to stać już sierpniu to byłoby niesamowicie szybko. Ale być może w zacytowanym wyżej w forbesie tekscie Trump po prostu wiedział że w sierpniu się zacznie. Teraz pozostaje czekać. No i naprawdę wziąć na serio rozwój wydarzeń bo jak Morawiecki ostrzegał jeśli nie miska ryżu to...

Covid pokazał że żarty się skończyły. Mimo że świat nigdy chyba nie był tak komiczny ale to niestety jest tragikomedia.

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
16 sierpnia 2021 20:44

Właśnie przechodząc koło TV wpadło mi w ucho info że decyzja o wycofaniu wojsk z Afaganistanu została podjęta jeszcze przez Trumpa. A Biden jedynie trzymał się planu. Nie chce mi się tego weryfikować ale kolo, który to podał wydawał się być pewny swego. A zatem tym bardziej trzeba uznać całość za krecią robotę armii wobec Bidena. Mieli dużo czasu, mogli zrobić wiele by poszło gładko. Mogli zwyczajnie ostrzec że w tym momencie się nie da. Zamiast tego wpuszczono Bidena w maliny. Wszystko co widzimy zrobiono celowo, Talibowie wykonują przydzielone im zadanie. Zresztą z tego co słychać Amerykanie zostawili im sporo zapasów i sprzętu w nagrodę...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @smieciu 16 sierpnia 2021 20:44
16 sierpnia 2021 21:11

Trump podjął decyzję, że wycofają się z Afganistanu 11 września 2021 roku. Widać ktoś nie dotrzymał umowy.

zaloguj się by móc komentować

klon @smieciu 16 sierpnia 2021 20:44
16 sierpnia 2021 21:11

Zgadza się. Decyzja o wycofaniu wojsk z Afganstanu ogoszona była pierwszy raz za kadencji Trumpa.
Inna kwestia -kto, kiedy, co jeszcze i ile kroków do przodu zaplanował "przyszłość".  

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @klon 16 sierpnia 2021 21:11
16 sierpnia 2021 21:36

Plan jest cały czas ten sam (atak na irańskie instalacje wzbogacania uranu i ich zniszczenie).

Zmianie ulegają tylko scenariusze do zrealizowania tej operacji.

zaloguj się by móc komentować

klon @stanislaw-orda 16 sierpnia 2021 21:36
16 sierpnia 2021 21:38

Czyli plan pisany jest w Tel-Avivie 

zaloguj się by móc komentować

klon @smieciu 16 sierpnia 2021 20:44
16 sierpnia 2021 22:45

>>>Wszystko co widzimy zrobiono celowo, Talibowie wykonują przydzielone im zadanie.<<<

 28 lipca br.

"(...)Minister spraw zagranicznych Chin spotkał się z delegacją talibów, sygnalizując ocieplenie więzi w miarę wycofywania się z Afganistanu sił zagranicznych pod dowództwem Stanów Zjednoczonych.

Wang Yi powiedział w środę dziewięciu odwiedzającym Talibów przedstawicielom, wśród których był współzałożyciel grupy, mułła Abdul Ghani Baradar, że Pekin oczekuje, iż Talibowie "odegrają ważną rolę w procesie pokojowego pojednania i odbudowy Afganistanu", jak podało ministerstwo spraw zagranicznych.

Powiedział również, że ma nadzieję, iż talibowie rozprawią się z Islamskim Ruchem Wschodniego Turkiestanu, ponieważ stanowi on "bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego Chin", zgodnie z odczytem, odnosząc się do grupy, która według Chin jest aktywna w regionie Xinjiang na dalekim zachodzie Chin. Pekin powiedział, że obawia się, iż sąsiedni Afganistan może zostać wykorzystany jako miejsce postoju separatystówv (...). Delegacja [Talibów] zapewniła Chiny, że nie pozwolą nikomu używać afgańskiej ziemi przeciwko Chinom” – powiedział Naeem. „Chiny potwierdziły również swoje zobowiązanie do kontynuowania pomocy dla Afgańczyków i powiedziały, że nie będą ingerować w sprawy Afganistanu, ale pomogą rozwiązać problemy i przywrócić pokój w kraju”."

Gra toczy się równoczesnie na różnych planszach, jak to bywa czasem w RPG :D

https://www.aljazeera.com/news/2021/7/28/chinese-officials-taliban-vow-warm-ties-in-meeting

zaloguj się by móc komentować

zkr @smieciu 16 sierpnia 2021 20:44
16 sierpnia 2021 23:02

> Wszystko co widzimy zrobiono celowo, Talibowie wykonują przydzielone im zadanie

to jest inscenizajacja dla mediow
prosze popatrzec na tych gosci, wygladaja jak najemnicy
...sposob trzymania broni (m.in. palec ulozony wzdluz zamka etc)

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @zkr 16 sierpnia 2021 23:02
16 sierpnia 2021 23:54

     Ciekawe zdjecia...

                 niektorzy kluja nas w oczy i pokazuja bogate zegarki na rekach,...na drugim zdjeciu widac,ze panowie sie przegrupowali nie wiadomo po co ... i ten co siedzial przy biurku na pierwszej fotce,to  na drugiej juz stoi,i ma  dodatkowo narzucony szal w kratke...ale za to ten co za nim uprzednio stal i prezentowal swoja bron, to  wlasnie byl go podsiadl... Tylko nie wiadomo dlaczego ten z prawej, w czerwonym beretku, celuje w niego swoj karabin..??? jakby chcial go przytrzymac na miejscu....Albo sie nie znam...

zaloguj się by móc komentować

smieciu @klon 16 sierpnia 2021 22:45
17 sierpnia 2021 10:14

Ciekawe info. Wydaje mi się że Trump tylko na takie czeka...

zaloguj się by móc komentować

smieciu @DobreWino 16 sierpnia 2021 23:54
17 sierpnia 2021 10:18

Faktycznie fajne zdjęcia.

To przegrupowanie wygląda jakby reżyser nagle stwierdził: Ej ty mały, twoja gęba wygląda najpoważniej, siadaj za biurkiem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 17 sierpnia 2021 10:18
17 sierpnia 2021 12:09

To inscenizacja do kamery.  Niech nikogo nie zmylą turbany i burnusy.

NIe sa stosowne zadne smichy-chichy.

Gdy Rudolf Skowroński podejmował w Klewkach afgańskich emisariuszów od przemytu szmaragdów oraz  narkotyków z rejonów kontrolowanych przez wojska Ahmeda Szaha Masuda, to chociaż nosili oni turbany, lecz  wdzianka mieli szyte u Armaniego, pachnieli najdroższymi kosmetykami, błyskali złotymi "Omegami" na nadgarstkach, a i porozumiewali się w paru językach. To byli fachowcy w swojej branży , "oblatani" po świecie, także po Amerykach, nie wspominając o Europie.

Tak że elity dowódcze "Talibanu" to nie są żadne niepiśmienne "pastuchy z kałachami", ale twardzi, wycwanieni biznesmani. Ze sporymi gwarancjami od pomysłodawców tej ustawki.

Z drugiej strony, szcuje się, ze USA wtopiły w Afgan juz kilka bilionów USD, więc chyba przyszła pora , aby zaczeli się wysługiwać w rejonie kims innym. Nota bene ochrome baz amerykanskich w Afgan stanowiuli zwerbowani po swiecie najemnicy, od Uktainy, przez Kaukaz po Indie. Amerykanów ewakuowano, a najemników  pozostawiono w oczekiwaniu  na Godota.

zaloguj się by móc komentować

zkr @DobreWino 16 sierpnia 2021 23:54
17 sierpnia 2021 13:57

> Tylko nie wiadomo dlaczego ten z prawej, w czerwonym beretku, celuje w niego swoj karabin ..???

nie celuje, M16 wazy te 4 kilo, tak sie latwiej trzyma dluga bron
tak w ogole to maja tam jeszcze ze trzy karabinki wygladajace na amerykanskie M4

no, nie wygladaja na biednych pasterzy owiec ;)

zaloguj się by móc komentować

smieciu @stanislaw-orda 17 sierpnia 2021 12:09
17 sierpnia 2021 15:05

Tak, trzeba przyznać że Amerykanie ogólnie mają wprawę w zaprowadzaniu demokracji. Czy sąsiednie kraje, także dalej na północ Uzbekistany i inne różnią się specjalnie od Afganistanu? No jakoś nie wydaje się. Złoty zegarek,  ładny garnitur czy pobyt w odpowiednim gabinecie z niejednego uczyniły cywilizowanego dyplomatę. Ale podobno nie dało się tak w Afganistanie gdzie mamy brudnych, dzikich Talibów, których nie dało się w żaden sposób zorganizować.

Ciekawe czy tak swoją drogą czy w tych sąsiednich oazach spokoju, co do których świat nic nie ma, też nie pojawią się dzikie ludki, którym nie braknie ani broni ani umiejętności do walki z regularnymi armiami.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 17 sierpnia 2021 15:05
17 sierpnia 2021 15:42

Zarówno Chiny, Federacja Rosyjska jak też Uzbekistan, Kazachstan czy Tadżykistan zdają sobie sprawę, że teraz będzie znacznie łatwiejszy "eksport " rozmaitych wariantów "wiosenno-jesiennych rewolucji" na ich teren. Dlatego kraje te specjalnie wzmocniły kontrolę swoich granic przed tzw. uchodźcami, gdzie w ich tłumie łatwo przeflancować przeszkolonych dywersantów.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 17 sierpnia 2021 15:42
17 sierpnia 2021 16:26

miało być Turkmenistan (a nie Tadżykistan).

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
17 sierpnia 2021 19:37

Ciekawe info przedstawione przez BBC, które poddaje krytyce wczorajszą przemowę Bidena odnośnie Afagnistanu. Przykładowo, odnośnie wyżej właśnie prowadzonej dyskusji Biden stwierdził że Amerykanie nie zamierzali zaprowadzić tam demokracji ( :) ) czyli tworzyć państwowych struktur w Afganistanie. Ich misja zawsze miała polegać jedynie na zapobieganiu przyszłym atakom terrorystycznym. Ale BBC wyciągnęło takie przykładowe wcześniejsze wypowiedzi prezydenta:

W roku 2001 senator Biden twierdził że długofalowym celem jest budowa stabilnego rządu będącego fundamentem pod przyszłe ukształtowanie państwa.

Jeszcze lepsza jest wypowiedź z 2003r „Alternatywą wobec budowy struktur państwowych jest chaos z którego wyłonią się krwawi przywódcy wojenni, przemytnicy narkotyków oraz terroryści”

To statnie pokazuje doskonale że Amerykanie od początku wiedzieli co trzeba zrobić i co się stanie jeśli się tego nie zrobi. Jak widać z jakiegoś powodu wybrali to drugie...

Poza tymi przykładami BBC poddaje krytyce cały szereg punktów z przemowy Bidena. Generalnie jasne jest że od dawna wiadomo było że może nadejść katastrofa, Kongres nawet przedsięwziął różne środki ratunkowe ale efektywnie i najwyraźniej celowo (jak my możemy się domyślać) doprowadzono do ostatnich kompromitujących zdarzeń. Za które można właściwie obciążyć tylko administrację obecnego prezydenta.

Dla mnie w tym całym tekście kluczowe jest że za tak poważną krytykę poczynań Bidena wzięły się najważniejsze media. A to mocno wspiera przedstawioną przeze mnie teorię o nadchodzącej wymianie prezydentów.

zaloguj się by móc komentować


Paris @smieciu 17 sierpnia 2021 19:37
17 sierpnia 2021 21:10

A  kto  ma  sie  wziazc...

...  za  "krytyke  poczynan  Bidena",  tego  starego  alzheimer'a  i  capa,  jak  nie  zdegenerowane  merdia  ?!?!?!  One  biora  wszystko  na  klate  !!!

Od  samego  poczatku  to  byl  SLUP...  i  DZIADYGA  od  odgrywania  USTAWEK  -nie  pamietam  kiedy  Ameryka  miala  za  "prezydEta"  taaakie  KURIOZUM...  podobnie  zreszta  jak  "Makrela"  zapatrzona  i  sciagajaca  do  Europy  miliony  "tygrysow  orientu"...

...  a  co  to  sa  te  MERDIA,...  do  tego  "najwazniejsze"...  Anne  Appelbaum-Sikorska,  Maya  Rostowski  z  Londongradu,  czy  moze  lokalna  jakas  POPLUCZYNA  sakiewiczowo-kurwizyjno-karnowska  albo  michnikowa  ?!?!?!

 

A  teraz  na  ten  caly  SYF  ma  "wrocic"  Trump...  da  Pan  spokoj,  Panie  Smieciu  z  tym  calym  Trump'em...  jeszcze  jakby  powiedzieli  o  "impiczmencie"  dla  DZIADYGI  -  to  chociaz  mozna  by   sie  bylo  posmiac.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Ogrodnik 17 sierpnia 2021 20:12
17 sierpnia 2021 22:12

> Conchita Wurst?

cos w tym jest :)

ale ten z lewej nasunal mi skojarzenie z tym gosciem

https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/602097,bialystok-truskolaski-marsz-rownosci-lgbt.html

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @DobreWino 16 sierpnia 2021 23:54
18 sierpnia 2021 11:25

Koegzystencja 3 etnicznych grup. Jedność w wielości? Po nakryciu czerepa rozpozna Pani kto zacz. Gdzie ta trzecia fotka?

Z tym palcem na cynglu to tam tak od dawien dawna. Nie ufają sobie i mają się na baczności: 'Czuj duch!'...

 

No i te sceny z lotniska. To tylko 16 sekund a uciekinierzy dzielnie biegną a co poniektóry daje radę wdrapać się na stabilne części amerykańskiego wojskowego samolotu, ten zaś ma kryptyczny namiar 'II09'... Symulacje komputerowe czy autentyk z lotniska? W tle aż czarno od luda, który też chętnie na 'Zachód'.

  

Już piszą, że Talibowie zabronili tzw. szczepień (w miniony piatek na terenach zajetych) przeciwko C19. Zapewne 'pandemia' tylko na to czeka aby płuca populacji obłożyć. Mutacja afgańska będzie wyjątkowo potężna.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @smieciu
18 sierpnia 2021 11:35

Trump nie popuszcza: USA nigdy nie zostały tak upokorzone

Ostatnio było trochę o tym jak Saladyn wypuszczał ze swojej niewoli różnych ludków, którzy potem oddawali mu przysługi. Dlatego w tym tekście przypadła mi do gustu informacja jak to administracja Trumpa wypuściła z więzienia przywódcę Talibów mułłę Baradara. Ta metoda jak widać wciąż przynosi efekty :)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @saturn-9 18 sierpnia 2021 11:25
18 sierpnia 2021 22:51

Mnie bardzo spodobała się,  przytoczona przez obecnego europosła Witolda Waszczykowskiego, fraza z negocjacji delegacji "Talibów" z jakimiś przedstawicielami NATO (bodajze kilka lat temu).

"Talib" oswiadczył był, co następuje: wy macie złote szwajcarskie zegarki, ale my mamy czas.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @stanislaw-orda 18 sierpnia 2021 22:51
18 sierpnia 2021 23:20

Nie no, naprawdę kawałek dobrego tekstu. Zdecydowanie czuć że mają oni swoją misję do wypełnienia. Karabiny i zarośnięte gęby to niezła przykrywka...

Wracjąc wszakże do wątku przywrócenia Trumpa, obserwuję co się dzieje i naprawdę nie widzę lepszego wytłumaczenia. Fakty są proste i są zasadniczo dwa tylko. Po pierwsze za wszystkim stoją Amerykanie. Po drugie całość dostała ogromne światowe wsparcie medialne. To drugie pokazuje nam że nie chodzi o jakieś tajne niecne działania. Nie może chodzić np. o to że talibowie nagle ruszą na podbój państw ościennych gdyż wtedy nie nadawałoby się takiego rozgłosu. Zresztą w taki podbój mogliby uwierzyć tylko idioci. Że jest możliwy bez amerykańskiego wsparcia. Z drugiej strony ludzie dzisiaj wierzą we wszystko. No ale mimo to odrzucam tą tezę bo naprawdę jest zbyt absurdalna. W tych wszytkich działaniach bowiem mamy masę teatru, który gdzie by nie spojrzeć sprowadza się do ukazania jednej kwestii: totalnej kompromitacji administracji Bidena. To jest w centrum medialnej uwagi więc zapewne o to chodzi. Tak jak pisałem, znamienne jest że punktują go media, w których dotychczas miał oparcie. Przecież to tutaj miała znajdować się cała przewaga Bidena. Dzięki temu miał wygrać. Bo był on ich właśnie kandydatem. A tu nagle mamy taką zmianę kreacji.

Ostatnio nawet Trump podchwycił moją myśl (no ok, on po prostu zna szczegóły operacji) i porównał to co się dzieje z historią J. Cartera. Stwierdził że znów Amerykanie staną się zakładnikami fundamentalistów i nie będzie wiadomo jak ich uwolnić. I chyba o ten motyw chodzi bo gdy przegląda się amerykańskie media to bez przerwy podkreśla się że nie wiadomo jak dużo Amerykanów zostało tam na lodzie (ciekawe że nie wiedzą) ale podobno ma być ich dużo. Nie ma żadnych planów ani pomysłów jak ich ewakuować w sytuacji kiedy wszystkie drogi na lotnisko kontrolują Talibowie. Podobno ci Amerykanie są rozrzuceni też po całym Afganistanie, ogólnie jedna wielka porażka. Jak to się stało że największe supermocarstwo nie potrafiło zadbać o swoich obywateli?

W Amerykańskiej polityce nie ma za wielu motywów tak dobrze działających na publikę. A skoro tak to jest rozgrywane i na to kładzie się nacisk to wytłumaczenie jest tylko jedno. Skompromitowanie Bidena. Które przecież musi mieć dalsze konsekwencje. Jakie? Taka wielka operacja by za parę miesięcy nikt o tym nie pamietał?

 

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @saturn-9 18 sierpnia 2021 11:25
19 sierpnia 2021 04:36

                   Jesli chodzi o numery ,to zawsze mozna liczyc na  pointer saturna-9...ale bo tez" 1109" to.brakuje tylko kropki...A Planisci takich wydarzen... maja swoje obsesje numeryczne...wrecz natrectwa ..

           Załączony filmik ...Jesli sie oglada w trybie "stop-klatka",to wychodza naprawde dziwne rzeczy.....Ujecia sa krotkie, sekundowe..i wraca  od nowa,to samo....

           Inny obraz pokazujacy odpadajacego w powietrzu od sciany tegoz samolotu czlowieka..??  Znow kilkusekundowe,stop-klatka,itd..jakis punkcik opadajacy..,ktory moze byc   dokladnie wszystkim....

     Wiadomo,ze CGI mozna wykreowac dowolne obrazy....jakze przekonujace..

                                         Informacja o zakazie szczepien przez Talibow,przyznaje elektryzujaca,...ale ze przy niemieckim omdlewam z gracją, to na szybko

odnalazlam to,gdzie mowi sie o takim zakazie,ale w prowincji Paktia, tam takze zamknieto, na rozkaz Talibow, oddzial covidowy w tamtejszym szpitalu:  https://www.iflscience.com/health-and-medicine/concerns-over-covid19-vaccine-distribution-in-afghanistan-as-taliban-seize-power/

                                         Talibowie blokowali tez,swego czasu, szczepienia przeciwko  Polio.....

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @stanislaw-orda 18 sierpnia 2021 22:51
19 sierpnia 2021 04:39

      ...."  wy macie złote szwajcarskie zegarki, ale my mamy czas..."

  zgrabnie powiedziane,ale dzisiaj wyglada na to,ze maja i te zlote zegarki,a i czas takze im dano jak najbardziej....i obysmy jakos wytrwali w dobrostanie ,kiedy oni ten czas beda wykorzystywac.....

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @smieciu
19 sierpnia 2021 04:45

                          ..."Taka wielka operacja by za parę miesięcy nikt o tym nie pamietał?.."

no wlasnie,taka wielka operacja,taki rozmach i takie wsparcie medialne jak rzadko....

Na pewno nie po to,zeby to zmarnowac ...a sierpień.. ciagle jeszcze trwa....no i Trump bardzo uaktywniony....

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @stanislaw-orda 18 sierpnia 2021 22:51
19 sierpnia 2021 06:26

Ten czas, który "Talibanom" był dany to płodność afgańskich kobiet.

Złote zegarki fajnie się prezentują na  zdjęciach ale young angry men z karabinem w ręku również robią odpowiednie wrażenie.

 

Pewien profesor, obecnie gdańszczanin, miał swego czasu wykład na temat dynamiki demograficznej i klimatów politycznych. W NATO o tym wiedzą.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @DobreWino 19 sierpnia 2021 04:36
19 sierpnia 2021 07:36

'II09' irytuje. Czytając od lewej do prawej wyskoczy proteza '90II'. 

Zero, jak piszą znawcy, ma wskazywać na wypełnienie, spełnienie się czegoś i w tzw redukcjach teozoficznych jest opuszczane. Po redukcjach to 11 a finalnie 2. '11' okultyści odnoszą do łamania zastanego stanu prawa.

'9-II' to złowrogi cynk, namiar na protezę cyfrową dwukrotnego, wg. 'tradycji', zburzenia Świątynii w Jeruzalem. Wszelkie iwenty polityczne w tym znaku [w D było ich kilka, w USA jeden] niosły masowe przeorywanie beretów.

Czasy ciekawe. P(l)andemia, "Talibowie" a w takiej 'słodkiej Francji' szykowani są kierowcy ciężarówek do blokady dróg czyli newralgicznych punktów paraliżujących normalne życie. 

Jeszcze jest spokojnie ale na sobotnie manifestacje statystów przybywa. Wkurzenie u aktywnej części obywateli w okresie wakacyjnym wyczuwalne. Po wakacjach letnich nastanie wrzesień.

Pytanie: Kto kogo przewali? Erupcja we wrześniu a rozwiązanie w listopadzie? Komu przyświecać będzie słoneczko swobody działania?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 18 sierpnia 2021 23:20
19 sierpnia 2021 08:47

Niewykluczone, że  dowództwo US Army zrobiło celowo taki myk, aby pozbyć się Bidena, którego administracji wojskowi szczerze nienawidzą.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 18 sierpnia 2021 23:20
19 sierpnia 2021 08:54

I jeszcze jedno. To sa najemnicy (teraz sie mói:  kontraktorzy) w amerykańskich bazach i podobnych  instalacjach militarnych w Afgan. Ich ochrona wcale nie składa się z Amerykanów (ci zostali w wiekszosci ewakuowani juz wczesniej) , a głownie ochotników z  Bałkanów, Kaukazu, Ukrainy, Indii, etc., etc.
Rosyjska agencja przytaczała lamenty ukraińskich kontraktorów, którch Amerykanie zostawili jako ochrone bazy i nie wiadomo, kto i miedy ich stamtad wydobedzie. Baza jest otoczona przez pododdziały Talibanu. Taliban mói, ze pozwoli i, opuscic baze, ale musza pozostawic cały sprzet, uzbrojenie i wyposazenie. A oni nie chcą, bo zazwyczaj zakupili ww. za własną kasę. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @DobreWino 19 sierpnia 2021 04:39
19 sierpnia 2021 08:56

to powoedzenie odnosiło sie do sytuacji sprzed kilku lat

zaloguj się by móc komentować

Peiper @stanislaw-orda 19 sierpnia 2021 08:54
19 sierpnia 2021 16:59

Szykuje się nowy Lew Pandższeru a dokładniej syn Ahmeda Szaha Masuda zapowiada obrony doliny i walkę z talibami. Dołączył do niego wiceprezydent Afganistanu.

Czyli zabawa trwa - jak talibowie będą za bardzo fikać to się wesprze "demokratyczny ruch oporu" - właściwie to i bez fikania się go wesprze - w garnku musi wrzeć.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Peiper 19 sierpnia 2021 16:59
19 sierpnia 2021 20:00

nie o to chodzi, by złapać króliczka, ale by gonić go

zaloguj się by móc komentować

klon @Peiper 19 sierpnia 2021 16:59
19 sierpnia 2021 21:01

>>>... w garnku musi wrzeć.<<<

Czy Chińczycy mają dostęp do zasisilania paleniska? 

O, ni chętnie wyłączą zasilanie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @DobreWino 19 sierpnia 2021 04:39
19 sierpnia 2021 21:06

Oj  tak,...

...  od  tego  przybytku  dla  Talibow  to  po  prostu  ZAWROTU  GLOWY  mozna  dostac  !!!

I  zegarki...  i  czas,...  a  przede  wszystkim  MNOSTWO  SPRZETU  te  debilne  jankesy  "zostawili",  bo  tak  spier****li  z  tego  Afganistanu,  ze  szkoda,  ze  se  NOG  NIE  POLAMALI  "od  tego  pospiechu",...

...  a  "nasza"  TARGOWICA  jakiego  "zapalu"  zlapala  do  "pomagania  biednym  Talibom",  coby   potem  rozne  USTAWKI  w  Polsce  odstawiali,  bo  Polacy  to  juz  na  te  dete  plewy  nawet  patrzec  i  sluchac  nie  chca...  "SOROS"  tez  sie  juz  z  "projektow"  wyprodukowal,  wiec  trzeba  bylo  ODPALIC  USTAWKE  z  TALIBAMI,  co  to  i  czasu  i  kasy  majo  duuuzo  !!!

 

Smiechem  ich  wszystkich  pozabijac,  tych  "rzadzicieli"...  tylko  do  TWOREK  to  dziadostwo  sie  nadaje...  i  do  CELI+  !!! 

zaloguj się by móc komentować

klon @smieciu 17 sierpnia 2021 15:05
19 sierpnia 2021 21:35

>>>Tak, trzeba przyznać że Amerykanie ogólnie mają wprawę w zaprowadzaniu demokracji.<<<

Szczególnie, że koszty w dużej mierze, pokrywają sojusznicy. Nie tylko Imperium Lechickie jest sponsorem społeczno-politycznych eventów.  Krótki fragment z prasy japońskiej :

"W 2002 roku Tokio było gospodarzem Międzynarodowej Konferencji na temat Pomocy w Odbudowie Afganistanu, której współprzewodniczył były Wysoki Komisarz ONZ ds. Uchodźców Sadako Ogata, który wówczas reprezentował Japonię, oraz przedstawiciele Stanów Zjednoczonych, Unii Europejskiej i Arabii Saudyjskiej.

Japonia obiecała przekazać 500 milionów dolarów (54,6 miliarda jenów) oficjalnej pomocy rozwojowej, co jest największą kwotą wśród krajów, które uczestniczyły w spotkaniu.

W 2012 roku Tokio ponownie było gospodarzem konferencji wspólnie z nowym rządem afgańskim. Spotkanie przyjęło Deklarację Tokijską, która obejmuje wsparcie finansowe w łącznej wysokości ponad 16 miliardów dolarów ze strony uczestniczących krajów i organizacji międzynarodowych.

Japonia przekazała łącznie 6,9 ​​miliarda dolarów na wsparcie Afganistanu od 2001 roku."


https://www.asahi.com/ajw/articles/14419633

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @klon 19 sierpnia 2021 21:35
19 sierpnia 2021 22:01

Japonia przekazała łącznie 6,9 ​​miliarda dolarów na wsparcie Afganistanu od 2001 roku."
 

Gest filantropow w znaku protezy cyfrowej 69+ZER 8 z "tradycji" przejety. Wniosek:  JAPONIA smaruje "rodzinie" nabrzmiałej wartosciami tradycyjnymi.  Znaczy sie ma czujnych zausznikow, szepczących to TAK a to jednak NIE.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @smieciu
19 sierpnia 2021 22:02

Ciekawa jest informacja, że Amerykanie zostawili w Afganistanie bardzo dużo sprzętu i broni tak jakby chcieli ich wzmocnić.  Od lat mamy też wbrew pozorom globalną "promocję islamu" także za pomocą finansowania masowej migracji mającej znamiona  inwazji oraz nacisku na rządy aby ich przyjmowały. Do tego trzeba dodać ideologiczną pedagogikę  wstydu a naprawdę celem są... "biali", oczywiście Kościół Katolicki i chrześcijaństwo jako takie. Występuje  "różnica poglądów"   pomiedzy wspierającym prawdopodobnie Trumpa przemysłem w tym militarnym a biznesem opartym o manipulację informacją ( google, facebook, you tube ) itp  ze wsparciem producentów kredytu.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 19 sierpnia 2021 22:02
19 sierpnia 2021 22:19

Oczywiscie,  ze

...  to  "promocja  islamu"  i  INWAZJA...  dobrze  przemyslana  i  realizowana  !!!

A  pamieta  Pan  jak  Makrela  za  jednego  "odmowionego  tygrysa  orientu"  chciala  KARAC...  te  junkery  i  timermansy  malo  sie  nie  zadusili  od  toczenia  piany  merdialnej,...

...  a  dzis  wystarczylo  ODPALIC  PROJEKT   z  Talibami...  w  zlotych  zegarkach  i  baaardzo  "czasowych"  !!!

 

A  pozwole  sobie  przypomniec,  ze  to  juz  drugi  taki  "projekt"  z  Talibami  w  roli  glownej,  w  naszej  nieodleglej  historii...  pierwszy  mial  miejsce  w  Klewkach  !!!   Teraz  znowu  "nasza  wadzunia"  wdepnela  w  to  samo  g**no  !!!  

zaloguj się by móc komentować

smieciu @peter15k 19 sierpnia 2021 22:02
20 sierpnia 2021 15:02

Amerykanie zastosowali prosty mechanizm jeśli chodzi o ich werbunek i dostarczanie sprzętu. Najpierw tworzyli, szkolili i wysposażali oficjalne siły zbrojne Afaganistanu a potem ich na różne sposoby porzucali. Np. iie wypłacając pieniędzy itp. Ci żołnierze łatwo, razem ze sprzętem przechodzili na stronę Talibów i tak się to kręciło. Ostatni akord tej zabawy właśnie się odbył i tak cała ta masa sprzętu teoretycznie Afgańskiej armii trafiła do Talibów. Tak wyglądają z grubsza szacunki

Just to help the Afghan government provide security in Afghanistan, the US had pumped in about $89 billion as of June 30, 2021. With the Ashraf Ghani-led Afghan government’s sudden fall, it would be safe to assume that a substantial chunk of those investments has fallen into the Taliban hands.Just to give an idea, according to the US government official figures, in the three months from April to June 2021, the US handed over to the Afghan National Defense and Security forces (ANDSF) six A-29 light attack aircraft, 174 High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicles (Humvees), about 10,000 2.75 inch high-explosive rockets, 61,000 40-mm high explosive rounds, 9,00,000 rounds of .50 calibre ammo, and 20,15,600 rounds of 7.62 mm bullets.

Czyli przykładowo amerykański podatnik (choć dzisjaj raczej wprost należy mówić o FED) zasponsorował talibom 175 wojskowych terenowych wozów HMMWV po 250tys$ sztuka.

ImageTak po prawdzie całość choć trochę kosztowała to raczej nie zdziała wiele na nowoczesnym polu walki. Ale jest idealna do kontroli lokalnych społeczności, wprowadzania terroru itp. Dlatego nie sądzę że możliwa jest jakaś zewnętrzna ekspansja Talibów. Tym bardziej że otoczeni są krajami, które dbają o siły wojskowe. Aczkolwiek powyższe szacunki mówią jedynie o ostatnich trzech miesiącach. Dość fascynujące jest dostarczenie dostarczenie takiej ilości sprzętu tylko po to by zaraz potem zmyć się błyskawicznie porzucając to na rzecz Talibów.

Trudno stwierdzić jednoznacznie czemu miało to służyć. Mimo wszystko Afaganistan jest otoczony sąsiadami, którzy zdecydowanie nie stanowią łatwego przeciwnika. Przeciwnie, to raczej twardzi wojownicy. Raczej chyba należy uznać więc że zrobiono to by talibom starczyło pary na dłuższy czas no i ten sprzęt jest idealny do zaprowadzenia lokalnego terroru, utrzymania władzy. A przede wszystkim znów mamy pokaz „nikompetencji” administracji Bidena.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @smieciu 20 sierpnia 2021 15:02
20 sierpnia 2021 15:29

Ten na zdjeciu HMMWV to chudy chart bojowy bowiem w sieci wersja tlusta inaczej sie prezentuje tutaj.  Chyba faktury byly fikcyjne ale kasa prawdziwa.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować